Tidlig ultralyd før uke 12

Ja, det er vanskelig å ikke oppsøke alle historiene hvor det har vist seg å være en feil. Har også en ny ultralyd neste uke, men har veldig få forhåpninger siden jordmor var veldig sikker, og hcg-en min kun har hatt en doblingsrate på hver fjerde dag som gjennomsnitt. Dette var IVF, så jeg jo også akkurat når det skjedde. Men tenk om det viser seg at vi begge er blant unntakene hvor prosessen bare har gått sakte!
Det hadde vært en herlig følelse❤️ Jeg prøver å være optimistisk. Men er kanskje bedre å være pesimist også bli positivt overasket. Masse lykke til I allefall❤️
 
Da var vi ferdige å har fått sett vår lille.
Ble stilt tilbake fra å være i uke 8 (7+0) idag til å være 6-7 uker på vei. Var for lite til å måle hjerteslag, men 6,4 mm foster og 20 mm foster sekk. Foster sekk var også rett plassert og alt såg fint ut i følge hen. Tydelig blå farge som indikerte blodomløp.


Litt betryggende, men fortsatt nervøs for at noe skal skje vår lille.

Hva har andre som har vert på tul fått informasjon om?
Er dette normal størrelse på foster? Hvordan regner jeg meg ut til en evt ny termin dato?

Første dag siste mens 11/5/2023
Normal syklus lengde 30-33 dager
Lutealfasen 13 dager

Fastlegen regner seg frem til termin 18/2/2024 som vil si 7+0 eller 8 uker
Ultralyd teknikker sa jeg var med 6+4 grunnet 6,4 mm langt foster
 
Da var vi ferdige å har fått sett vår lille.
Ble stilt tilbake fra å være i uke 8 (7+0) idag til å være 6-7 uker på vei. Var for lite til å måle hjerteslag, men 6,4 mm foster og 20 mm foster sekk. Foster sekk var også rett plassert og alt såg fint ut i følge hen. Tydelig blå farge som indikerte blodomløp.


Litt betryggende, men fortsatt nervøs for at noe skal skje vår lille.

Hva har andre som har vert på tul fått informasjon om?
Er dette normal størrelse på foster? Hvordan regner jeg meg ut til en evt ny termin dato?

Første dag siste mens 11/5/2023
Normal syklus lengde 30-33 dager
Lutealfasen 13 dager

Fastlegen regner seg frem til termin 18/2/2024 som vil si 7+0 eller 8 uker
Ultralyd teknikker sa jeg var med 6+4 grunnet 6,4 mm langt foster
Til info var det utvendig ul idag. Så mulig en ser mer på en innvendig?
 
Til info var det utvendig ul idag. Så mulig en ser mer på en innvendig?
Absolutt. Jeg har måttet ha innvendig på alle mine ul til nå.. selv om jeg er «langt nok» på vei for utvendig. Rett og slett fordi livmoren ligger for langt bak (?) eller hvertfall vanskelig til, for å få gode bilder enda.
 
Hallo damer:) God kveld..

Idag ble det et lite besøk på en kvinneklinikk hvor jeg skulle ha min første ultralyd av lille frø.
En liten som var i bevegelse med små armer og svømmeføtter.
Hjertet slo og hjertet mitt ble overveldet over det lille som nå betyr så mye.
Jordmor målte 9+2 men forholder oss til mens termin som er 9+0
Utrolig kjekt og se at alt var i orden før sommerferien går til utlandet om få dager.
Masse gledestårer og lykke idag.
 
Hallo damer:) God kveld..

Idag ble det et lite besøk på en kvinneklinikk hvor jeg skulle ha min første ultralyd av lille frø.
En liten som var i bevegelse med små armer og svømmeføtter.
Hjertet slo og hjertet mitt ble overveldet over det lille som nå betyr så mye.
Jordmor målte 9+2 men forholder oss til mens termin som er 9+0
Utrolig kjekt og se at alt var i orden før sommerferien går til utlandet om få dager.
Masse gledestårer og lykke idag.
Finfin ultralyd på sykehuset i dag, og jeg ble flyttet fra 7+0 til 7+5 :Heartred
Så kjekt for dere begge! Vi trengte noen gode nyheter her inne nå :happy093 :Heartred
 
Back
Topp