Tidlig ultralyd før uke 12

Eki93

Elsker forumet
Juligull2021
Maisløyfene 2024
Skal dere ta ultralyd før de i uke 12 og 18? :)
Og når skal dere eventuelt gjøre det? :)

Jeg tenker å bestille en privat, for å se etter liv. Sist svangerskap tok jeg 7+5, da så vi en liten klump med blinkende hjerte, og det var så betryggende! :)
 
Skal dere ta ultralyd før de i uke 12 og 18? :)
Og når skal dere eventuelt gjøre det? :)

Jeg tenker å bestille en privat, for å se etter liv. Sist svangerskap tok jeg 7+5, da så vi en liten klump med blinkende hjerte, og det var så betryggende! :)
Jeg skal ta ultralyd 7+2 (det er på en mandag) tenkte jeg. Er kun 4+2 i dag så er en stund til
 
Apropo ultralyd. Snek inne hos januar og det er noen sinnsyke priser! I Stavanger er det brøkdelen av dette :eek:
 

Vedlegg

  • 4DFD1065-4489-48A2-9DCB-C46415BE01B6.jpeg
    4DFD1065-4489-48A2-9DCB-C46415BE01B6.jpeg
    58,6 KB · Visninger: 114
Apropo ultralyd. Snek inne hos januar og det er noen sinnsyke priser! I Stavanger er det brøkdelen av dette :eek:
Hvor mye koster det i Stavanger? Jeg synes ikke det er mye å betale 1000 kr for en privat medisinsk undersøkelse med høyteknologisk utstyr. Vi er vant til å bare betale egenandel, så det er kanskje mest uvant? Forstår at det svir ass, men jeg tror ikke fler gratis eller subsidierte ultralyder er en riktig prioritering. Men spør gjerne behandleren din i Stavanger hvorfor det er så billig hos dem? Det hadde vært veldig interessant å høre! :)
 
Jeg snuser på å ta en privat ultralyd i uke 8. Vi reiser på ferie når jeg er 8+2, og det hadde vært fint å vite hvordan det står til. Det er selvsagt en risiko at vi får dårlige nyheter, men jeg tror jeg vil vite fremfor å være usikker. Men jeg vet ikke helt ennå. Man skal jo helst begrense mengden ultralyd, så.. Også er det jo en kostnad.
 
Hvor mye koster det i Stavanger? Jeg synes ikke det er mye å betale 1000 kr for en privat medisinsk undersøkelse med høyteknologisk utstyr. Vi er vant til å bare betale egenandel, så det er kanskje mest uvant? Forstår at det svir ass, men jeg tror ikke fler gratis eller subsidierte ultralyder er en riktig prioritering. Men spør gjerne behandleren din i Stavanger hvorfor det er så billig hos dem? Det hadde vært veldig interessant å høre! :)
I Stavanger koster det 800kr privat.
Flere der inne hadde betalt mellom 2500-3000 kr :dead: :dead:
 
Jeg tror det blir en supertidlig UL rundt uke 6+1 eller noe sånt (i slutten av neste uke). Får besøk av familie den helgen og det kan bli vanskelig å skjule siden jeg har blitt veldig dårlig rundt den tiden i tidligere svangerskap, men kunne tenkt meg å vite at det i alle fall foreløpig ser ut til å være liv eller i det minste riktig vekst før vi deler det... Vet man ikke nødvendigvis får sett hjerteslag da, men man kan jo se om størrelsen er riktig og at det faktisk sitter i livmoren :)
 
Jeg skal sende fastlegen en melding og håper hen henviser meg til en tidlig ultralyd i uke 7-8.
Skal også på en privat tidlig organrettet ultralyd med mulig nipt i uke 13.
 
Jeg snuser på å ta en privat ultralyd i uke 8. Vi reiser på ferie når jeg er 8+2, og det hadde vært fint å vite hvordan det står til. Det er selvsagt en risiko at vi får dårlige nyheter, men jeg tror jeg vil vite fremfor å være usikker. Men jeg vet ikke helt ennå. Man skal jo helst begrense mengden ultralyd, så.. Også er det jo en kostnad.
Hadde også ville visst før ferie :)
 
Jeg tror det blir en supertidlig UL rundt uke 6+1 eller noe sånt (i slutten av neste uke). Får besøk av familie den helgen og det kan bli vanskelig å skjule siden jeg har blitt veldig dårlig rundt den tiden i tidligere svangerskap, men kunne tenkt meg å vite at det i alle fall foreløpig ser ut til å være liv eller i det minste riktig vekst før vi deler det... Vet man ikke nødvendigvis får sett hjerteslag da, men man kan jo se om størrelsen er riktig og at det faktisk sitter i livmoren :)
Skjønner jeg godt! :) jeg skal i bryllup i mndskifte juni/juli, og vil også vite før den tid :) godt å vite at det ser ok ut, sann jeg føler jeg kan dele det før en sånn dag. Da det sikkert blir spørsmål om hvorfor jeg er edru og kjører bil, passer på hva jeg spiser osv :)
 
Ser kommunen min tilbyr gratis UL i uke 11 ca. (Fosterdiagnostikk). Så den kommer jeg uansett til å takke ja til.
Ellers så får jeg ikke tak i privat UL - sendt 2 mail, og de har ikke telefonnummer o_O

Men jeg fikk legetime neste uke, så jeg tar nok bare første svangerskapskontrollen der.
 
Kommet til å benytte meg av tilbudet tidlig ul og fosterdiagnostikk før uke 12. Noen fordeler en har når en er 35 år ved termin
Hvor gammel må man være for å få fosterdiagnostikk uten å betale? Hilsen 34 år :p
 
Det har vel kommet tidlig ultralyd for alle i uke 12 nå? Mener på det er det i min kommune iallfall :) usikker på hva som skjekkes på denne da?
 
Står at alle som har fylt 35år innen termindato så regner med det gjelder meg som blir 35 i år
Søren og. Akkurat et halvt år for "ung". Jaja. Får heldigvis den tidlige ultralyden gratis nå. Det fikk vi ikke forrige gang jeg var gravid, i 2020.
 
Back
Topp