Tidlig UL

Jeg skal benytte meg av tidlig ul tilbudet for de over 38 i uke 12. Har vært på 3d ul i det forrige svangerskapet. den var så kul, men billig var den ikke. Nesten 1500 kr, det kan jo brukes til mye fine babyklær på finn istedenfor! Jeg har også vært supertidlig i uke 6 med første baby, det var så beroligende å se at hjertet slår allerede!

Har du fått tilbud om den første ul via lege eller jordmor? Jeg skal be om det samme nemlig [emoji4] Men skal heldigvis inn på en ul nå på fredag.
 
Jeg har vært på 2 allerede[emoji4] har ekstra oppfølging da jeg har 8 aborter bak meg. 10 gangen jeg er gravid nå..
Skal tilbake 1.juni[emoji178] deilig å se at alt er fint og i uke 12-13 kan vi jo se kjønn også [emoji178]

Kan du se kjønn i uke 13 allerede? Sist var jeg i uke 12 og legen sa at det er umulig på det tidspunktet. Deilig med tett oppfølging, gitt![emoji177]
 
Har du fått tilbud om den første ul via lege eller jordmor? Jeg skal be om det samme nemlig [emoji4] Men skal heldigvis inn på en ul nå på fredag.

Hmm jeg har ikke vært hos legen enda, skal først ringe om noen uker, men antar at det er bare legen som kan skrive henvisning? Lykke til på fredag!
 
Hei. Jeg er førstegangsgravid, så dette er veldig nytt for meg. Mannen og jeg var i ufrivillig barneløs-prosess da jeg ble gravid, så har time hos gynekologen for utredning når jeg er 7+4. Noen som vet om jeg kan benytte denne timen til tidlig-UL istedet (om jeg ikke mister)? Og hva er det man ser etter på tidlig UL?
Gynekologen har säkert ett ultraljud och dom ser nog mest efter hjärtslag och hur långt man är kommen. Så det är inte så mkt spännandes som sker på tidigt ultralyd :)

Är självklart magisk och själv se hjärtslagen [emoji173]️
 
Hadde tidlig ul igår fordi jeg ønsket å se hjertet ordentlig og ha bilder når vi forteller til besteforeldrene :)
Var egenlig 7+3 igår, men dyttet frem så er 8+0 idag istedet :eek: hjertet så vi med en gang, var helt fullstendig herlig! ( første baby og første ul :) )
 
Jeg skal benytte meg av tidlig ul tilbudet for de over 38 i uke 12. Har vært på 3d ul i det forrige svangerskapet. den var så kul, men billig var den ikke. Nesten 1500 kr, det kan jo brukes til mye fine babyklær på finn istedenfor! Jeg har også vært supertidlig i uke 6 med første baby, det var så beroligende å se at hjertet slår allerede!
Jeg tok 3D ul av mine to første. Nå bruker jeg heller de pengene på nyfødtfotografering:Heartpink
 
Fastlegen har ul så da får jeg sannsynligvis det i når jeg skal dit i uke 11. Da bør man vel se greit med utvendig UL?
 
Ønsker tidlig ul. Har nettopp flyttet så må finne ut hvor som er best å bestille. Noen som kan anbefale i Kristiansand/Arendal?
 
Fastlegen har ul så da får jeg sannsynligvis det i når jeg skal dit i uke 11. Da bør man vel se greit med utvendig UL?
Ja, det tenker jeg hvis du ikke er førstegangs? :)
Jeg skal ha nr 3 og vi tok utvendig i dag i uke 8+3 :)
 
Vi var idag Fikk forandret fra 6+6 til 6+4,men hjertet slo og alt ser tilsynelatende bra ut med mini Men det ble oppdaget et stort hulrom/væskefylt rom på 5 cm ved siden av fosterposen-noe de ikke visste hva var....kunne ikke være en SA da hulrommet var for stort og ugjevnt sa de. Noen som har vært borti lignende? Kjenner jeg er veldig urolig og redd for at det kan være noe ondartet eller noe som vil lage problemer for mini....legger ved bilde så kan dere se de to mørke områdene(ene posen download (5).jpeg er med mini inni)download (7).jpeg
 
Vi var idag Fikk forandret fra 6+6 til 6+4,men hjertet slo og alt ser tilsynelatende bra ut med mini Men det ble oppdaget et stort hulrom/væskefylt rom på 5 cm ved siden av fosterposen-noe de ikke visste hva var....kunne ikke være en SA da hulrommet var for stort og ugjevnt sa de. Noen som har vært borti lignende? Kjenner jeg er veldig urolig og redd for at det kan være noe ondartet eller noe som vil lage problemer for mini....legger ved bilde så kan dere se de to mørke områdene(ene posen Vis vedlegget 259412 er med mini inni)Vis vedlegget 259411
Wow! Du kan ikke ha mistet en tvilling?
 
Tenkte også først at det er mulig det har vært en tvilling der som dessverre har gitt opp. Håper det hvertfall det ikke er noe skummelt for deg. Får du noe videre oppfølging?
 
Har vært på UL idag[emoji847]. Alt var bra denne gangen ( mistet ifjor i uke 8/9). Fikk se og Lyttet til hjerte. Vi fikk se vår lille søtnosen[emoji257]. Er 8+6 idag og termin ble satt 31.12.18. Håper alt går bra denne gangen med meg og alle dere også[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Wow! Du kan ikke ha mistet en tvilling?
Aner ikke,men de mente det ikke var tilfellet. Har bestilt ny UL i morgen,på en annen klinikk-jobber to jordmødre der som forhåpentligvis kan gi oss et bedre svar (klarer ikke vente til legetime neste uke,for så å vente enda lenger på evt. henvisning til UL)...*krysser alt for at det ikke er noe farlig<3
 
Vil også på TUL da jeg har veldig få symptomer, men lommeboken stopper det. Hjelper vel ikke å godsnakke med fastlege?
 
Back
Topp