Tidlig UL

Får på sykehuset i uke 7-8 pga komplikasjoner etter MA sist. Vil gjerne ha i uke 12-13 og, så bestiller det privat om jeg ikke får henvisning til det og :)

Har vært på tidlig UL i dag <3 helt fantastisk å se og høre tydelige og jevne hjerteslag <3 Alt så veldig bra ut, og hun mente jeg var omtrent 7+5, så veldig fornøyd med det :D

Var i går pga blødninger. 6+3 og så ett nydelig lite bankende hjerte❤ skal tilbake om 15 dager for en ny kikk☺ med førstemann var jeg ikke før oul. Og det gikk bra det og;) med andremann gikk vi privat for å få bekreftet at det var liv i magen. Var litt over syv uker på vei og bebisen så ut som en liten bamsemums;)

Jeg er så utrolig engstelig og stresset for at dette skal gå galt, dere som har vært engstelige og har tatt tidlig ul -har det hjulpet dere til å roe nervene? :)

Er det bare å ringe og bestille time hos private? Trenger man ikke henvisning? Fikk ikke legetime før i uke 12, klarer aldri å vente så lenge :( Hva er best/forskjellen på innvendig/utvendig?

Er det bare å ringe og bestille time hos private? Trenger man ikke henvisning? Fikk ikke legetime før i uke 12, klarer aldri å vente så lenge :( Hva er best/forskjellen på innvendig/utvendig?
Mest sannsynlig så ser du nesten ingenting ved utvendig så tidlig, så innvendig er det aller beste valget.
Er bare å ringe og bestille time ja :D trenger kun henvisning om det er på sykehuset :)

Innvendig tas med en slags, huff ka skal æ kalle det.. En slags dilo/stake med kamera som de tar inn down there, det trengs ikke sånn åpne verktøy som gynekologen vanligvis bruker. Utvendig er at de tar en sånn (noe lignende) utvendig på magen :)

Mest sannsynlig så ser du nesten ingenting ved utvendig så tidlig, så innvendig er det aller beste valget.
Er bare å ringe og bestille time ja :D trenger kun henvisning om det er på sykehuset :)
Innvendig tas med en slags, huff ka skal æ kalle det.. En slags dilo/stake med kamera som de tar inn down there, det trengs ikke sånn åpne verktøy som gynekologen vanligvis bruker. Utvendig er at de tar en sånn (noe lignende) utvendig på magen :)

Da er det vel innvendig jeg bør spør etter da :) Får ringe og høre om jeg kan få en time sånn i uke 7-8 kanskje... Blir dumt å ta det nå alt for tidlig også. Uke 5+2 idag.

Jeg er så utrolig engstelig og stresset for at dette skal gå galt, dere som har vært engstelige og har tatt tidlig ul -har det hjulpet dere til å roe nervene? :)
Har du mistet før siden du er så utrolig? Du har ikke spurt legen om å ta hcg-blodprøve og se på stigningen først da? :)

Nei, men kjenner noen som har mistet, leser jo på forum, og blir ikke mindre stressa av det :P Hører liksom at "alle" mister jo en gang eller to, det er veldig vanlig. Så da kan jeg ikke helt skjønne at vi skal være så heldig å få det til med én gang ;)

Nei, men kjenner noen som har mistet, leser jo på forum, og blir ikke mindre stressa av det :P Hører liksom at "alle" mister jo en gang eller to, det er veldig vanlig. Så da kan jeg ikke helt skjønne at vi skal være så heldig å få det til med én gang ;)
Du må huske at det er de som har mistet du legger merke til. De som ikke har mistet er så mange flere, men de snakker som regel ikke om det. De som har mistet trenger gjerne råd, slik at det er de du hører om. :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt det helt med ro. Jeg ville også droppet tidlig ultralyd hvis du ikke må.

Jeg er 7+0 i dag. Har allerede hatt to utvendige uktralyder✌️! Fastlegen min har apparat så han tilbyr det når jeg først er hos han. Har lavt stoffskifte så måtte til legen dagen etter possitiv test, så ga han meg også en time til uken etter for å få svar på prøvene og for å se utvikling på ul. Er jo så lite, så man ser jo egentlig bare en grå skygge☺️✌️! Har ny time 3 mars, da er jeg 8+0- da skal man se hjerte banke og antydning til armer og ben! Jeg er så spent , litt redd også, var gravid for 2 år siden og da hadde jeg også ul rudt uke 8, og da hadde det stoppet å vokse ( missed abortion) og jeg måtte ta utskrapning.. Denne gangen har jeg mye mer symptomer da( veldig vondt i ryggen og en del kvalm) , så krysser alt som kan krysses og håper denne uken går fort ☺️ Andre som også har vært på ul?

Da er det vel innvendig jeg bør spør etter da :) Får ringe og høre om jeg kan få en time sånn i uke 7-8 kanskje... Blir dumt å ta det nå alt for tidlig også. Uke 5+2 idag.
Det er lurt å vente hvertfall til 6+4, minimum. Da skal nan kunne se hjertet slå. For meg så hjalp UL i uke 6 noen dager, men det er fremdeles veldig tidlig så min uro kom tilbake. Har vært på ny UL i dag(grunnet prøverør) og tror nok jeg kommer til å slappe av mye bedre etter denne. Så min anbefaling er en gang i uke 8-9. Da kan man føle seg relativt trygg på at det går bra:D

Back
Topp