Tidlig UL

Vi har en datter med leppespalte. Pga det, OG at jeg misstenker tvillinger, ringte jeg og ville ha time kjappest mulig hos hun som oppdaget spalten tilfeldig på UL i ca uke 30 sist gang. Kjempe flink jordmor!
Før jeg nevnte dette, var hun litt sån, at det var ikke mye vits og mye hun kunne sjekke før uke 12.
Da jeg fortalte om spalten, husket hun oss igjen, ble kjempehyggelig, og ble og interessert i å sjekke meg tidligere i forhold til tvillinger;)

Har time 8. Mars, uke 8+3.
Spent!!

Jeg hadde tidlig UL i går, trodde jeg var 7+1, men ble satt tilbake til 6+3. Fikk uansett se et bankende hjertet, overlykkelig og har roet meg veldig ned nå. Dette skal gå bra! :)

Skal på torsdag pga SA i januar, da er jeg 6+6, og så blir det vel noe i uke 10-11 for å sjekke sånn dobbeltest pga alder

Har ikke bestilt tidlig ul enda, hadde egentlig bestemt at jeg ikke skulle, men så ser det ut til at alle skal så da får jeg lyst jeg og :P

Håper å få det til rundt uke 10. Skal bestille i løpet av uken tenker jeg :)

Skal neste fredag. Den 26.feb :) da er jeg 6+6 ..krysser fingrene for et nydelig bankende hjerte på skjermen.

Har nemlig gått på Abboticin(en type antibiotika som skal være veldig skadelig for fosteret tidlig i svangerskap) dette skjedde jo uken før jeg viste at jeg var gravid :

..felleskatalogen sier følgende: Epidemiologiske studier tyder på økt risiko for hjerte-/karmisdannelse etter eksponering tidlig i graviditeten. Reproduksjonstoksiske studier med andre makrolider har vist embryodød og misdannelser (bl.a. hjerte-/karmisdannelser og ganespalte)"

Må si jeg går med en ekstra klump i magen for om alt er bra, men har allikevell en god følelse på det hele.. Regner med nervene roer seg etter UL selv om jeg må ha ekstra oppfølging utover sv.skapet grunnet dette.

Vær sterk lillefrø sier jeg bare! ❤️
Krysser fingrene for at det var såpass tidlig at det går bra! :)

Jeg har gått på pergo og fikk tilbud om tidlig ul dersom jeg ble gravid... Jeg må sikkert betale egenandel, men ikke mer? Har blitt henvist av lege så er liksom inne i systemet til spesialisten.
Og en annen ting. Har jo time i ca uke 7. Men har lyst å ta en ul i uke 12 også, for å utelukke eventuelle feil på foster. Kan jeg be om det når jeg er der på TUL?

Jeg har gått på pergo og fikk tilbud om tidlig ul dersom jeg ble gravid... Jeg må sikkert betale egenandel, men ikke mer? Har blitt henvist av lege så er liksom inne i systemet til spesialisten.
Og en annen ting. Har jo time i ca uke 7. Men har lyst å ta en ul i uke 12 også, for å utelukke eventuelle feil på foster. Kan jeg be om det når jeg er der på TUL?
Da betaler du bare egenandel ja. Er vel ca 300kr. Tror ikke du får ul i uke 12, så fremt det ikke er mistanke om noe galt. Men da kan du bestille deg ul privat. Koster vel rundt 1000kr, men om det betrygger deg så er det jo verdt det :)

Da betaler du bare egenandel ja. Er vel ca 300kr. Tror ikke du får ul i uke 12, så fremt det ikke er mistanke om noe galt. Men da kan du bestille deg ul privat. Koster vel rundt 1000kr, men om det betrygger deg så er det jo verdt det :)
Ja.. Får tenke litt på det og høre hva GU sier på TUL. Han er veldig grei, så kanskje han tar meg inn i uke 12 også :)

Skal på UL på fredag, er 6+3 da. Gleder meg veldig mye! :joyful:
Krysser fingrene for å få se ett lite bankende hjerte. :Heartred

Har time nå på mandag :) er da 7+4 ca :) litt usikker på hvor langt jeg er på vei :) ut i fra mens er jeg i dag
7+4 og ut i fra da jeg tror jeg hadde el er jeg 6+6 :) skal inn før å se at det vokser som det skal å høre at hjerte har begynt å banke :) er kjempe nervøs :)

Var på tidlig ul idag. Trodde jeg var 7+5 ut ifra mensen, men det viste seg at jeg er 10+1 i stedet Så da blir det visst september barn her!
Oi! Gratulerer:) En god overraskelse. Kun 2 uker til 12 nå:)

Back
Topp