Tidlig UL i dag!!

Er tilbake. Ble ikke mye klokere av den timen. Jeg gikk til en nyoppstarte ultralydklinikk som ikke bare gjør svangerskap. Ganske ung mann og han tok utvendig UL. Er vell innvendig en bør ta så tidlig?
Han kunne se "noe" og at livmoren var fylt med væske. Han kunne ikke si så mye mer.. Den var et par cm sa han.. Men det kan jo ikke stemme siden fosteret skal være et par mm nå! :p Han sa veldig mye som gjorde at jeg skjønte at han tydeligvis ikke kunne så mye om svangerskap...! Sitter igjen med at jeg like godt kunne holdt meg hjemme.

Tror dere jeg har sjangs å få innvendig UL på sykehus veldig snart, om jeg går til lege i morgen og forklarer hva som skjedde og sier jeg er veldig nervøs nå og må ha svar osv? :) Hva tror dere?

Er tilbake. Ble ikke mye klokere av den timen. Jeg gikk til en nyoppstarte ultralydklinikk som ikke bare gjør svangerskap. Ganske ung mann og han tok utvendig UL. Er vell innvendig en bør ta så tidlig?
Han kunne se "noe" og at livmoren var fylt med væske. Han kunne ikke si så mye mer.. Den var et par cm sa han.. Men det kan jo ikke stemme siden fosteret skal være et par mm nå! :p Han sa veldig mye som gjorde at jeg skjønte at han tydeligvis ikke kunne så mye om svangerskap...! Sitter igjen med at jeg like godt kunne holdt meg hjemme.

Tror dere jeg har sjangs å få innvendig UL på sykehus veldig snart, om jeg går til lege i morgen og forklarer hva som skjedde og sier jeg er veldig nervøs nå og må ha svar osv? :) Hva tror dere?

Uff da, hva betalte du.
For å være helt ærlig det der hadde jeg sendt inn en klage på, og krevd en ny og ordentlig UL.

Ja, så lurte han på hvor langt jeg var på vei.. "seks pluss fem" sa jeg.. Oja... 11 uker altså? haha :p

Haha.. Veldig morsomt :angry4
6+5 er ikke 11 uke.
Man bør kunne såpass FØR man i det hele tatt har noe med gravide å gjøre.
Trodde det var basis kunnskap for alle i helsevesenet som stod i fare for å møte gravide

Skulle egentlig betale 800,- men han gjorde det om til 600,- siden vi ikke tok så lang tid :p

Men hva tror du, har jeg sjangs til å få tidlig hos lege nå da? Visst jeg forteller at jeg er sykt bekymra?

Skulle egentlig betale 800,- men han gjorde det om til 600,- siden vi ikke tok så lang tid :p

Men hva tror du, har jeg sjangs til å få tidlig hos lege nå da? Visst jeg forteller at jeg er sykt bekymra?

Vanskelig å si, kommer veldig an på legen, men ville helt klart ha prøvd.

Men syns du skal klage selv om du fikk reduksjon i prisen.
Den undersøkelsen var intet verdt.

Det høres jo ut som bare tull! Han burde vel ha sagt rett ut at han ikke hadde peiling og kanskje prøve å få hjelp fra noen som kunne litt mer. Syns så absolutt at du skal klage for det virker veldig useriøst...

Sent from my iPhone using BV Forum

Det høres jo ut som bare tull! Han burde vel ha sagt rett ut at han ikke hadde peiling og kanskje prøve å få hjelp fra noen som kunne litt mer. Syns så absolutt at du skal klage for det virker veldig useriøst...

Nesten så jeg lurer på hvor dette var, for det stedet ville jeg ha holdt meg unna dersom jeg skulle ha betalt for UL

Så useriøst...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Du får nok henvisning, om ikke så prøv deg på en spansk en hos fastlegen og si du har hstt en bitteliten blødning, og vil bli henvist til GYN slik at du kan berolige deg selv..

herregud.... han burde jo virkelig ikke drive med slikt før han vet hva han gjør... omg... :D
11uker liksom...

Sitter og vurderer om jeg skal ringe og bestille meg time hos legen... Er vell litt redd for å bli avvist.. Men det "minste" jeg kan få er hvertfall en HCG-prøve kanskje... :P

Bra du har fått legetime. Da må du fortelle opplevelsen fra i går, så blir du sikkert henvist et annet sted. Det er jo helt sprøtt at du måtte betale penger for det der... Lykke til hos legen :)

Takk. Sitter og venter nå:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvordan går det?
Håper at grunnen til du ikke har oppdatert er fordi du har blitt sendt på UL og ikke har dekning på venterommet.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp