Tiden etter fødsel

Kjenner meg endel igjen her da mini kom 5 uker for tidlig her. Han blir 6 uker på tirsdag og vi sliter fortsatt med mye luft i magen, han overspiser og gulper som en foss.. :( heldigvis har jeg klart å få til å fullamme og ting ble mye bedre da vi slapp alt flaske og steriliseringsstyret. Hvertfall mindre slitsomt for mor om natten.

Godt å høre at ting begynner å bli bedre! Sleit dere også med gulsot i starten eller slapp dere det? :)

Så flott st du får fullammet! Her tar hun bedre og bedre brystet, så jeg lever i håpet enda. Tror det blir mindre slitsomt dersom jeg kunne fullammet. Pumping tar tid altså!
Hun hadde også gulsot ja, men slapp akkurat unna lysbehandling.
Bruker du noe for luften? Vi har startet med minifom, og jeg har kuttet noe ned på mengden melk, dajeg kunne drikke opp mot en liter for dag. Synes det har blitt bedre.

Så flott st du får fullammet! Her tar hun bedre og bedre brystet, så jeg lever i håpet enda. Tror det blir mindre slitsomt dersom jeg kunne fullammet. Pumping tar tid altså!
Hun hadde også gulsot ja, men slapp akkurat unna lysbehandling.
Bruker du noe for luften? Vi har startet med minifom, og jeg har kuttet noe ned på mengden melk, dajeg kunne drikke opp mot en liter for dag. Synes det har blitt bedre.

Vi fikk det ikke til før nærmere uke 4, men han her har næringsvett så heldigvis så suger han fingrer, flaske, smokk og pupp nå :) Han lå et døgn i lys, men sleit litt med verdiene i ettertid så var på sykehuset annenhver dag i en uke etterpå for å ta blodprøver. Slitsomt.

Vi bruker ikke noe for luften, for jeg tror det dreier seg først å fremst over at han er glupsk og overspiser. Jeg drikker ikke melk i utgangspunktet og spiser lite melkeprodukter. Bruker det dog fortsatt i matretter. Kanskje jeg skal snakke mer med helsesøster om dette på 6 ukerskontrollen i morgen. Hold meg gjerne oppdatert på hvordan minifom fungerer for dere!

Back
Topp