Jeg har fått signaler om at jeg nok kan forvente litt ekstra oppfølging på føden etter fødsel på grunn av svangerskapsdepresjonen jeg slet med i mai, juni og store deler av juli. Jeg har fikk grønt klistremerke i helsekortet med en liten hake i med tilhørende notat da jeg var på innskrivingssamtale. Jordmor mente at de blant annet ville være ekstra fokusert på at jeg får sove. Det føles veldig betryggende. Ellers så blir vi litt hos mine foreldre og så på hytta før vi reiser hjem. Kjenner det er godt å ha mamma og pappa i nærheten, pluss at noen dager på hytta (hvis det føles riktig) som en ny liten familie gir oss litt tid til å bare fokusere på oss tre og ikke på besøk osv. Vi fant ut at vi ville prøve å få til det rett og slett for å få være i fred med det lille mirakelet.
Håper jeg får dreisen på amminga, det er jeg veldig spent på. Også veldig spent på hvordan kroppen og hodet vil reagere på det å bli mamma. Samboeren er kjempe redd for å ta i små babyer fordi han er redd for å ødelegge dem
så jeg forventer at han vil trenge litt tid på seg han også.
Vi vet ikke kjønnet på mini så når h*n endelig er her så må vi ut og handle inn en del klær som vi med vilje har utsatt for å unngå at alt blir brunt, beige, hvitt og grått. Veldig spent på hvordan det vil gå.... Ta med en baby på butikken lissom, men har kartlagt stellerom og ammerom på kjøpesenteret
Men jeg tror kanskje jeg må lure med mamma eller min søster (som har en liten en født i slutten av august).
Forventer mange nye erfaringer og aha-opplevelser.