Tid for markløft

31+3
Treningen denne uka går ikke så verst. Jeg har prioritert flere økter på senteret for å komme meg litt ut av huset, og det er veldig digg. Hadde en hjemmeøkt i går, senterøkt på mandag og en senterøkt i dag. To øvelser per økt, ikke mer, så jeg ikke presser kroppen for hardt. Blitt en del knebøy, det er gøy!

33+2
Treningen er fremdeles mest sporadisk, men jeg er veldig fornøyd med å fortsatt holde hjulene i gang med alt som står på ellers i livet. Styrken er jevnt over den samme som før, utenom på pull-ups naturligvis. I dag gjorde jeg bulgarske utfall og skulderpress hjemme, det ble en god økt!

33+4

Sumo-markløft 4x8-10 reps, 80kg
10-10-8-8

Skrå benkpress 4×10reps, 27,5kg
9-8-7-6

Stomack vacuums x5

Sovet bedre i det siste, merkes på styrken! Ble et par flere reps med markløft enn forrige økt.

36+3
Oi, lenge siden sist jeg har logga noe! Vært litt både og på energi/søvn/sykdomsfronten, men er fornøyd med å få inn noen øvelser de dagene jeg er ok. Dagens økt var på senteret, og det gikk veldig bra!

Markløft, 5 sett, øke med 2,5 for hvert sett fra 90kg opp til 100kg:
5-4-3-2-3 (3x100kg på siste der også, holdt litt igjen på de andre så jeg ikke skulle gå tom. Rekorden min er 5 reps med 100, så veldig fornøyd!)

Skulderpress, 5x30kg
3-3-2-2-2

38+5
Lite trening grunnet sykdom og elendig søvn fremdeles, og jeg tror jeg har bestemt at forrige senterøkt var den siste - bare sånn i tilfelle det blir repeat av forrige fødsel. Men jeg har fått inn noen hjemmeøkter her og der de dagene jeg er i form, fornøyd med det!

Post-partum!
Lillebror er 12 dager gammel, og vi nyter rolige dager inne - det blåser fælt ute, og jeg gleder meg til vinteren roer seg så vi kan komme oss mer ut og bære eller trille. Det blir naturligvis en stund til jeg får kommet meg til treningssenteret, men jeg har jo alt jeg trenger her hjemme enn så lenge. Kroppen klarte seg fint gjennom fødsel, og i dag begynte jeg forsiktig med litt hjemmetrening igjen. Jeg får se hva som føles bra og ta det derfra. Jeg har god kontakt med kjerne og bekkenbunn, men jeg tenker å trene mer antirotasjon og stabilisering av kjernen før jeg kan begi meg tilbake til de tyngste øvelsene.

I dag ble det tre sett med bulgarske utfall, tre sett med skulderpress og tre sett per side med rotasjon av kjernen med strikk. Kroppen samarbeider bra!

Back
Topp