Tias dagbok ⏳️ Gravid med andremann ☀️

Heller tenåringsvofs og baby en valp og baby og kanskje det vil være en fin motivasjon for å holde seg litt igang skulle man bli dårlig og sykemeldt i graviditeten :angelic: Ser for meg at jeg rekker å komme over de første mest intense mndene med valp før jeg rekker å bli gravid uansett..
Vi rakk det, og jeg er så evig glad vi har denne firbente tassen :Heartred Spent på hva det blir til hos dere:woot:

Vi rakk det, og jeg er så evig glad vi har denne firbente tassen :Heartred Spent på hva det blir til hos dere:woot:
Ja, det skjønner jeg :Heartred De firbeinte gir virkelig utrolig mye glede.Spent selv jeg, jeg har virkelig ikke bestemt meg for hverken det ene eller det andre :smiley-ashamed004

Heller tenåringsvofs og baby en valp og baby og kanskje det vil være en fin motivasjon for å holde seg litt igang skulle man bli dårlig og sykemeldt i graviditeten :angelic: Ser for meg at jeg rekker å komme over de første mest intense mndene med valp før jeg rekker å bli gravid uansett..
Er bare å sette seg på valpeliste ;)

Ny syklus godt i gang. I følge flo skal eggløsning komme neste helg, og da er jeg bortreist fredag til mandag. Så vi får se hva det blir til. Tenker å ta fram termometeret igjen nå som det kanskje blir mer kontinuerlig prøving igjen, og syklusen har endret seg såpass at jeg ikke lengre er helt sikker på hvor lang lutealfase jeg har. Blir uansett å prøve å dekke CD10-CD20, så godt det lar seg gjøre når jeg i tillegg skal bort.

Nå nærmer vi seg den alderforskjellen jeg helst vil ha :D Godt fornøyd med det, også håper jeg det ikke vil gjøre at jeg vil føle mer på stress rundt prøvingen. Heldigvis ønsker jeg meg helst aldersforskjell på 2,5-3,5år så vi har inntil videre god tid.

Jeg har bestemt meg for å ikke pakke termometeret til helgen. Jeg tipper el er på søndag, dårligste dagen ift når jeg drar :smiley-ashamed004 Men fortsatt en sjanse! Så ja, da får jeg ikke bekreftet når el er før mensen evt dukker opp, om ikke syklusen ender opp med å bli enda lengre enn sist da. Ikke umulig det! Blor spennende å se tempen på tirsdag hvertfall, dager jeg hvertfall svar om el har vært i det minste :)

Last edited:
Planen min om å ikke teste etter el gikk i vasken. Første eltest er tatt, den var negativ, eltester for 4 dager er pakket i toalettmappa :smiley-ashamed004
20230803_151649.jpg

Det som er deilig er at jeg endelig har klart å bestemme meg ang valp :) Ei tispe jeg liker veldig godt skal parres så det blir valper om et års tid, så da blir det potensielt baby og valp på samme tid, men en hund har man lenge så å vente på valp etter drømmehunden er verdt det :Heartred Så får jeg kanskje et lite herlig kaos i hjemmet en periode :D

Uansett, med valpebeslutningen tatt så ble motivasjonen for prøvingen brått høyere og brått trykker jeg meg inn på apper, forumet og googler oftere enn hva jeg ønsker å innrømme :smiley-ashamed004 Og, da blir det nok i større grad kontinuerlig prøving framover heller en å bestemme det fra måned til måned. Skal prøve å hindre at prøvingen blir altoppslukende helt enda, har vært så deilig å ha det surrende i bakgrunn.

Last edited:
PP5 CD14
Planen min om å ikke teste etter el gikk i vasken. Første eltest er tatt, den var negativ, eltester for 4 dager er pakket i toalettmappa :smiley-ashamed004
Vis vedlegget 411678

Det som er deilig er at jeg endelig har klart å bestemme meg ang valp :) Ei tispe jeg liker veldig godt skal parres så det blir valper om et års tid, så da blir det potensielt baby og valp på samme tid, men en hund har man lenge så å vente på valp etter drømmehunden er verdt det :Heartred Så får jeg kanskje et lite herlig kaos i hjemmet en periode :D

Uansett, med valpebeslutningen tatt så ble motivasjonen for prøvingen brått høyere og brått trykker jeg meg inn på apper, forumet og googler oftere enn hva jeg ønsker å innrømme :smiley-ashamed004 Og, da blir det nok i større grad kontinuerlig prøving framover heller en å bestemme det fra måned til måned. Skal prøve å hindre at prøvingen blir altoppslukende helt enda, har vært så deilig å ha det surrende i bakgrunn.
Hurra for valp og el tester :Heartred Det er alltid godt å ha noe å se frem til:happy:
Masse lykke til denne pp:woot:

Eggløsningstesten nærmer seg positiv! Så kanskje det blir eggløsning på søndag/mandag. Tror mandag statistisk sett er den mest ugunstige dagen for oss nå som jeg er borte. Men, en 10-12% sjanse er bedre enn ingenting, så jeg får ta det jeg får .Tror egentlig vi trenger bedre odds enn som så. Men ble overrasket med førstemann når jeg følte vi hadde dårlige odds, så det kan jo skje igjen :D

Last edited:
CD 22 og ingen el
Vell, ja, fikk brått behov for å skrive litt igjen. Skulle egentlig kartlegge denne syklusen skikkelig, el tester hver dag, to ganger daglig når el nærmer seg. Har jo typisk hatt el på cd15 i det siste, så var jo ved godt mot. Men, så har altså cd 22 kommet, og el er ikke her. Kanskje er det flaks i uflaks, for her er det sykdom i hus i tillegg til mye stress i jobb og fritid. Så søvn har stått høyt på prioriteringslisten og prøvingen lavt.

Det er egentlig mange mulige grunner nå til at kroppen ikke slipper egg, og jeg tror helt ærlig at jeg bare har pushet den stakkars kroppen litt hardt i det siste. Har roet ned nå, så har egentlig stor tro på at kroppen finner tilbake rytmen bare den får startet på nytt. Så jeg håper litt at ny syklus starter tidlig, men må vell bare smøre meg med tålmodighet.

Spørs om vi ikke videre bare går for å droppe prevensjon og se hva som skjer. Hadde glemt hvor tregt tiden går og hvor mye fokus prøvingen får når jeg holder på med eltester og prøver å logge diverse kroppen finner på. Kommer nok til å ta en syklus i blant med eltester, har jo nå noen advanced tester jeg bør få brukt opp blant annet. Men, akkurat nå trenger jeg en ny syklus uten eltesting og bare se hva som skjer-mentalitet.
Screenshot_20230907_105307_Premom.jpg

Screenshot_20230907_105246_Premom.jpg

Æsj så kjedelig at kroppen plutselig fant på noe helt nytt og uventet. :dead: Fint at du har fått roet ned litt. Håper sykdommen snart forlater huset deres, og at kroppen din får samlet seg og begynner på prosjekt baby igjen.:Heartred Skjønner såå godt at du blir utålmodig, og man venter jo sånn!! Spesielt når man er vant til tidligere EL! :shifty: Og heeelt enig med deg i at prøvetiden er altoppslukende! Både på godt og vondt. Krysser fingrene med deg for at kroppen snart vil slippe gullegget den har ruget så lenge på! :smiley-angelic001:Heartred

Et lite tips, jeg tror BP testene har blitt dårligere og de bruker forferdelig lang tid på å prosessere ferdig. Ser testene dine fremdeles har en del blekk flytende rundt, så ville tatt et ekstra titt på de litt senere også. For plutselig er steken sterkere enn det kan se ut som ved første øyekast er min erfaring. :angelic:

Æsj så kjedelig at kroppen plutselig fant på noe helt nytt og uventet. :dead: Fint at du har fått roet ned litt. Håper sykdommen snart forlater huset deres, og at kroppen din får samlet seg og begynner på prosjekt baby igjen.:Heartred Skjønner såå godt at du blir utålmodig, og man venter jo sånn!! Spesielt når man er vant til tidligere EL! :shifty: Og heeelt enig med deg i at prøvetiden er altoppslukende! Både på godt og vondt. Krysser fingrene med deg for at kroppen snart vil slippe gullegget den har ruget så lenge på! :smiley-angelic001:Heartred

Et lite tips, jeg tror BP testene har blitt dårligere og de bruker forferdelig lang tid på å prosessere ferdig. Ser testene dine fremdeles har en del blekk flytende rundt, så ville tatt et ekstra titt på de litt senere også. For plutselig er steken sterkere enn det kan se ut som ved første øyekast er min erfaring. :angelic:
Ja, over helga er vi forhåpentligvis friske igjen alle mann og tilbake i vanlige rutiner. Det blir veldig godt :Heartred Og forhåpentligvis er kroppen tilbake og igang igjen straks og! Det er virkelig kjipt når el plutselig helt uforventet bestemmer seg for å ikke komme. Men, jeg burde egentlig vært mer forberedt på det, var vell kanskje feil syklus i utgangspunktet å skulle teste..

Ja, jeg sjekker testene innenfor de fem minuttene anbefalt, legger meg vell ca på 5min for å få den til å ta til seg mest blekk. Liker ikke så godt å ha de liggende lengre, med make sure sine opplevde jeg at alle så omtrent positive ut hvis jeg venta over anbefalt tid, så ble ikke helt riktig det heller. Så lenge jeg får sett økningen og når den er positiv så tenker jeg det er greit :) også har jeg alltids tempingen til å bekrefte om en sterkere test dagen før egentlig skulle vært positiv eller ikke. Tempingen er virkelig gull sånn sett! :D

CD25 - syklus uten eggløsning?
Fått det hele litt på avstand nå, så det er godt. Nå er det ti dager siden jeg kunne forventet el, og jeg har akseptert at kartleggingssyklusen ikke ble som plalagt. Har konkludert at slankeprosjektet nok er det kroppen reagerer på her. Jeg visste at det kunne komme, men forventet egentlig en reaksjon allerede i juli- eller augustsyklusen. Men, da var det kanskje en forsinket reaksjon på det, eller en reaksjon på kaloriunderskudd over tid. Det er jo og mulig at det er helt tilfeldig såklart men det er godt å ha en sannsynlig forklaring på det :) Og sånn sett er det jo egentlig en konsekvens av et bevisst valg og.

Uansett, nå er jeg spent på hvor lang denne syklusen blir, om jeg får en slags bortfallsblødning og får en ny syklus, får en veldig lang syklus som ender i eggløsning til slutt, og hva skjer etter ny syklus?

Syns det vært så deilig å ha et annet prosjekt i noen mnder, vi prøvde jo i juli og august og, men uten at jeg tenkte på det. Nå er jeg straks i mål, og selvom det tuller litt med kroppen min så ønsker jeg å la meg jobbe meg i mål når jeg tross alt har jobbet såpass hardt for det de siste månedene. Må bare håpe kroppen finner rytmen sin kjapt etter målgang :smiley-angelic001

CD27
Hatt mange sykluser etter fødsel som har vært 27 dager lange, og da hadde dette vært siste dag av syklusen, CD 27 og 13 dpo. Nå kan jeg altså stryke dpo. Kun CD27.

CD31 - Kanskje noe skjer
Jeg lurer på om det kanskje er eggløsning på gang, litt økt utflod, minner om fertil utflod og pulsen er litt høyere igjen. Vi får de om det har noe å si denne gangen eller ikke, men kanskje det nærmer seg eggløsning nå :D

CD31 - Kanskje noe skjer
Jeg lurer på om det kanskje er eggløsning på gang, litt økt utflod, minner om fertil utflod og pulsen er litt høyere igjen. Vi får de om det har noe å si denne gangen eller ikke, men kanskje det nærmer seg eggløsning nå :D
Krysser fingrene for at det er el på vei! :joyful:

Hvordan går det for deg? :)
Takk som spør :Heartred Ikke noe nytt å melde egentlig, fortsatt noe som minner om fertil utflod og økt hvilepuls, men ingen positiv eltest og ingen økning i temp. Nå er jeg tom for eltester og, så da blir det å vente og se hva temperaturen finner på :smiley-ashamed004

Takk som spør :Heartred Ikke noe nytt å melde egentlig, fortsatt noe som minner om fertil utflod og økt hvilepuls, men ingen positiv eltest og ingen økning i temp. Nå er jeg tom for eltester og, så da blir det å vente og se hva temperaturen finner på :smiley-ashamed004
Ohoi :banghead:

Back
Topp