Testetråd :)

Såå lite tro på det her. I følge mens er jeg 5+2, men skjønner at det aldri i verden kan stemme. Men syns ikke progresjonen er så bra. Digital test tatt i dag visste 1-2 uker.

Vedlegg

• IMG_3092.jpeg
    IMG_3092.jpeg
    436,9 KB · Visninger: 87
  • Omsorg
Reactions: Tia
Såå lite tro på det her. I følge mens er jeg 5+2, men skjønner at det aldri i verden kan stemme. Men syns ikke progresjonen er så bra. Digital test tatt i dag visste 1-2 uker.
Det er jo fin stigning. Er du helt sikker på eggløsningstidspunktet?

Det er jo fin stigning. Er du helt sikker på eggløsningstidspunktet?
Takk for at du sier det Absolutt ikke. Tok tester, men første runde med EL-testing så tror ikke det ble helt optimalt. Sluttet teste på cd23, så tror EL kom etter det basert på strekene mine. Sist svangerskap hadde jeg sterke tester dagen for forventet mens, men endte da opp med at termin ble flyttet til 13 dager tidligere (og fødte på den dagen). Så er nok veeeeldig preget av at det var såpass sterke tester allerede fra start den gangen.

5+2 uker referrer fra forrige mens til i dag. Jeg er ganske sikker at 1-2 uker refererer til aldre på spiren. 2 uker vil stemme hvis du er 5+2 uker på vei.

Med andre ord det er 2 forskjellige måter å kalkulere graviditet.

5+2 uker referrer fra forrige mens til i dag. Jeg er ganske sikker at 1-2 uker refererer til aldre på spiren. 2 uker vil stemme hvis du er 5+2 uker på vei.

Med andre ord det er 2 forskjellige måter å kalkulere graviditet.
@Invid

1-2 refererer til uker fra unnfangelse/alder på spiren ja, men det er 3 uker og to dager når man er 5+2. Men det høres jo ut som du hadde eggløsning mye senere, altså du er kortere på vei enn 5+2 :) Synes testene stiger fint! :Heartred Hvis jeg går ut i fra mens (lang syklus), får jeg helt feil lengde.

IMG_1840.jpeg
Tror jeg sier meg fornøyd med strimlene. Nå må bare den digitale komme i posten. Selv om jeg egentlig er trygg på at det går riktig vei, så er det jo gøy å se 3+ :dance008

Last edited:
@Invid

1-2 refererer til uker fra unnfangelse/alder på spiren ja, men det er 3 uker og to dager når man er 5+2. Men det høres jo ut som du hadde eggløsning mye senere, altså du er kortere på vei enn 5+2 :) Synes testene stiger fint! :Heartred Hvis jeg går ut i fra mens (lang syklus), får jeg helt feil lengde.
Igjen, det kommer ann på hvordan de beregner fosterets alder. Moreover.

Jeg sier en gang, jeg sier det hundred.
Den som kom opp med å skrive uker på de testende burdes bli ristet i fillebiter.
De beregner ut fra hcg, og hcg er utrolig indivudielt. Og blir påvirket av urin konsatrasjon. I essensen betyr det at man har like stor sjanse med å gjette som de gjævla digital uke testene.

Takk for at du sier det Absolutt ikke. Tok tester, men første runde med EL-testing så tror ikke det ble helt optimalt. Sluttet teste på cd23, så tror EL kom etter det basert på strekene mine. Sist svangerskap hadde jeg sterke tester dagen for forventet mens, men endte da opp med at termin ble flyttet til 13 dager tidligere (og fødte på den dagen). Så er nok veeeeldig preget av at det var såpass sterke tester allerede fra start den gangen.
Blir også feil lengde på meg om jeg regnes fra mens da jeg ha lange sykluser og senere eggløsning. Kan virke som det er dette som gjelder deg også :love7 så du er nok bare kortere på vei enn utregna fra mens :Heartpink kanskje du heller er rundt 4 uker!

Igjen, det kommer ann på hvordan de beregner fosterets alder. Moreover.

Jeg sier en gang, jeg sier det hundred.
Den som kom opp med å skrive uker på de testende burdes bli ristet i fillebiter.
De beregner ut fra hcg, og hcg er utrolig indivudielt. Og blir påvirket av urin konsatrasjon. I essensen betyr det at man har like stor sjanse med å gjette som de gjævla digital uke testene.
Helt enig at de ukene på digitale tester er tullete, og at hcg varierer. Men 5+2 vil alltid være 3 uker og 2 dager fra unnfangelse (ikke regnet fra siste mens). Jeg tror dog ikke hun er så langt på vei utifrå det hun forteller :)

Jeg var egentlig veldig rolig og ferdig med testing etter at jeg hadde brukt den siste digitale på fredag når jeg var 5+0 og den enda viste 2-3 uker.
Men mannen var vist ikke ferdig.
Så han måtte se 3+ :laughing002
Han gikk derfor å kjøpte ny til meg i går og sa jeg måtte bruke den i dag. Så sendte nettopp bilde bevis til han på jobb:laughing001
20231107_092446.jpg20231107_092428.jpg

(Sniker litt fra juni gruppa, har det jeg tror er termin midt i månedsskiftet)

Hva tenker dere om disse testene? Den første er tatt lørdag og den andre idag (tirsdag)… føler den fra idag er litt svakere :nailbiting: her mest sannsynlig i uke 7, har hørt testene kan bli litt mettet (fått noen veeeldig svake tester også)så begge disse er tatt med å dyppe i do skåla:smiley-ashamed004:knegg: veldig redd haha!! Skal på UL imorgen men måtte bare legge ut likevell!!
IMG_0642.jpegIMG_0644.jpeg

(Sniker litt fra juni gruppa, har det jeg tror er termin midt i månedsskiftet)

Hva tenker dere om disse testene? Den første er tatt lørdag og den andre idag (tirsdag)… føler den fra idag er litt svakere :nailbiting: her mest sannsynlig i uke 7, har hørt testene kan bli litt mettet (fått noen veeeldig svake tester også)så begge disse er tatt med å dyppe i do skåla:smiley-ashamed004:knegg: veldig redd haha!! Skal på UL imorgen men måtte bare legge ut likevell!!
Vis vedlegget 418922Vis vedlegget 418923
Jeg tror ikke du skal tenke så mye på det!
Så mange faktorer som spiller inn på en styrke på testen, at det er umulig å si noe om :Heartpink Som jordmor sa til meg, har du fått en positiv test er det ikke vits å teste mer. Da er du gravid og ingen grunn til å bekymre seg så lenge man ikke får blødning + smerter. Eneste som kan bekrefte at alt går som det skal videre er en ultralyd :love7

Back
Topp