Ut av nysgjerrighet, korsen test e det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvilket innlegg sikter du til?Ut av nysgjerrighet, korsen test e det?
Make sure-tester. Fåes kjøpt på nett eller hos MenyDe med blå "håndtak"![]()

Her har de dem hos Spar og CC MatMake sure-tester. Fåes kjøpt på nett eller hos Meny![]()
eller clearblue sine?De med blå "håndtak"![]()
Jeg er 18dpo idagFikk dessverre ikke tatt en strimmel test( helt tomt) da jeg fikk 3+. Tok en EL test kvelden før og da av var test stek sterkere enn kontroll. Har også sett og lest av mange får 3+ når teststrek er sterkere, men kan godt være du får i dag. Lenge siden du fikk 2-3 og hvor langt er du på vei? Personlig ville jeg kanskje ventet, mest for å ikke bli skuffet og bekymret.
Ser den. HCG er jo uansett en bedre indikator enn testene. Er det en spesiell grunn til at du velger å ta HCG? Mulig du har sagt det før men prøver fortsatt å holde noenlunde styr på alle brukernavneneJeg er 18dpo idagså 4+5 imorgen. Jeg har ikke tatt en digital enda og det er egentlig ikke såå viktig å få 3+ siden jeg uansett skal ta en hcg test denne uka men hadde bare vært litt artig
![]()

Haha det er umulig nesten å holde styr på alle brukernavneneSer den. HCG er jo uansett en bedre indikator enn testene. Er det en spesiell grunn til at du velger å ta HCG? Mulig du har sagt det før men prøver fortsatt å holde noenlunde styr på alle brukernavnene![]()
Da forstår jeg veldig godt at du ønsker å se at HCG stigerHaha det er umulig nesten å holde styr på alle brukernavneneJeg har hatt 4 innsett (ivf) hvorav to ble kjemiske graviditeter, ett negativt innsett og så denne hvor jeg foreløpig er gravid
Klarer liksom ikke å slappe av og stole på at hcgen stiger som den skal. Ved de to kjemiske graviditetene hadde jeg også veldig sterke tester men mista allikevel i løpet av uke 4. Så derfor vil jeg gjerne teste.
Krysser fingrene for at HCG stiger framover!Hvis man vet når man har hatt eggløsning er det egentlig mest korrekt å gå utifra eggløsningstermin. Da tar man dpo dagen og plusser på 2 uker for å få antall dager man er gravid. Er det 16 dager siden eggløsning så er man altså 2uker pluss 16 dager =4+2 dager gravid. Det blir egentlig mest korrekt. Men hvis man går utifra mensdato så spørs det litt hvor lang tid det går fra mensstart til eggløsning. Dersom det er 2 uker så får man samme graviditetslengde men hvis man for eksempel har en litt lengre syklus og det går 3 uker fra mens til eggløsning så får man plutselig en graviditetslengde som er en uke lenger selvom fosteret ikke er en uke eldre. Men det er ikke alle som vet når de har eggløsning så derfor går man som regel ut ifra siste mens og så blir termindatoen tilpasset når man har vært på ultralydTrenger litt hjelp med å forstå sammenhengen mellom dpo og uker på vei. Er dette alltid likt? Tror jeg er mellom 14 og 17 dpo, er tallet på antall uker da konkret, eller henger det sammen med mens?
Min erfaring etter 4 tidligere svangerskap er at alle i helsevesenet tar utgangspunkt i første dag i siste mens og 28 dagers syklus... Uansett om man vet når el. Var eller når man ble befruktet... Så jeg tror min el. Var litt sen denne gangen, 12-14 desember, men er fortsatt nå 5+2 i dagTrenger litt hjelp med å forstå sammenhengen mellom dpo og uker på vei. Er dette alltid likt? Tror jeg er mellom 14 og 17 dpo, er tallet på antall uker da konkret, eller henger det sammen med mens?

Du skal jo egentlig ikke sammenligne hver dagDe tre øverste er fra i går (morgen, andre urin og kveld) nederste andre urin i dag. Ser ikke noen stigning og det stresser meg![]()
Ser jo masse stigning!!De tre øverste er fra i går (morgen, andre urin og kveld) nederste andre urin i dag. Ser ikke noen stigning og det stresser meg![]()

Jeg ser stigning fra første i går, men synes kveld i går og morgen i dag var svakere enn andre urin i går. Så stressaSer jo masse stigning!!![]()