Testene våres

De tre øverste er fra i går (morgen, andre urin og kveld) nederste andre urin i dag. Ser ikke noen stigning og det stresser meg :sorry:
Syns jeg ser stigning jeg! Vil jo være minimalt når du tester så ofte :Heartred

Jeg ser stigning fra første i går, men synes kveld i går og morgen i dag var svakere enn andre urin i går. Så stressa :bag:
Men du kan egentlig ikke tolke testene på den måten. Det er for mange ting som kan påvirke hcg nivået i urinen. Så se heller fra dag til dag eller egentlig enda bedre anna hver dag :D

Trenger litt hjelp med å forstå sammenhengen mellom dpo og uker på vei. Er dette alltid likt? Tror jeg er mellom 14 og 17 dpo, er tallet på antall uker da konkret, eller henger det sammen med mens?
Mulig jeg overforklarer nå, men tenker det er bedre å ta med for mye enn for lite, så bare overse om det jeg sier er selvfølgelig.

Dpo er dager siden eggløsning (days past ovulation).

Uker på vei regnes i starten av svangerskapet fra siste mens hos fastlege/jordmor, fordi det er vanskelig å vite akkurat når egget ble befruktet.

Jeg er 4 uker og 4 dager i dag, altså fire dager inne i svangerskapsuke nummer 5. Hadde eggløsning 14. desember, så er vel 20 dpo.

(Tidspunkt for eggløsning kan også variere fra syklus til syklus. Sist jeg var gravid hadde jeg eggløsning på et litt annet tidspunkt i syklus og ville da vært 18 dpo på 4 + 4.)

Cb-digitaltestene med ukesindikator forvirrer ofte enda mer, siden den viser antall uker siden unnfangelse, men den har med en tabell som viser hvilken svangerskapsuke den mener du er i, som på bildet nedenfor her:
862C75D6-D4DC-427D-94FE-DF138CCF757B.jpeg

Håper det var oppklarende :)

Fant en stripstest innpå soverommet, og _måtte_ ta den. Teststreken kom opp før den var ferdig å suge til seg tiss:p:excited001 Jeg avslutter herved testinga, 5+0:cool01
Herlig :D

Kan jeg spør hva du regner termin utfra? Ser du har termin 7 september.

30 nov startet primolutblødningen min, gikk på letrozol dag 3 til 7, den 13 des(cd14) antar jeg var eggløsning, startet på cyclogest samme kveld og hadde innsett av fryst tint 5 dagers embryo 18 des(cd19) , 28 des(testdag) fikk jeg beskjed fra klinikk at jeg var 4+1, men med termindato 8 september. Det får jeg ikke helt til å stemme basert på lengden de sa og lurer på om de enten har feilinformert meg eller om det er noe med skuddår. Hadde en dag i forskjell med jordmor med førstemann grunnet hennes hjul ikke tok høyde for skuddår.

30 nov startet primolutblødningen min, gikk på letrozol dag 3 til 7, den 13 des(cd14) antar jeg var eggløsning, startet på cyclogest samme kveld og hadde innsett av fryst tint 5 dagers embryo 18 des(cd19) , 28 des(testdag) fikk jeg beskjed fra klinikk at jeg var 4+1, men med termindato 8 september. Det får jeg ikke helt til å stemme basert på lengden de sa og lurer på om de enten har feilinformert meg eller om det er noe med skuddår. Hadde en dag i forskjell med jordmor med førstemann grunnet hennes hjul ikke tok høyde for skuddår.
Jeg regner termin ut fra første dag i siste mens , som var 29.nov:dance018 Har da termin 7.sept ja. Og du hadde første dag mens 30.11, og da stemmer det at du har termin 8.sept.

Jeg regner termin ut fra første dag i siste mens , som var 29.nov:dance018 Har da termin 7.sept ja. Og du hadde første dag mens 30.11, og da stemmer det at du har termin 8.sept.
Ok :-)
Stemmer ut fra mens,men det stemmer jo ikke ut fra lengde sykepleier oppga på testdag. For jeg er også 5+0 idag, basert på det. Spent på hva de sier etter ultralyd og evt. etter 29 februar.

I følge termin kalkulatoren på Spiren fertilitetsklinikk så har du termin 7.september og det tror jeg stemmer :) Ved ivf går man utifra alderen på embryoet og ikke mens

Ok :)
Stemmer ut fra mens,men det stemmer jo ikke ut fra lengde sykepleier oppga på testdag. For jeg er også 5+0 idag, basert på det. Spent på hva de sier etter ultralyd og evt. etter 29 februar.
Termin settes ut ifra siste mens og korrigeres først på OUL, med mindre det er store avvik..

IMG_2292.jpeg

Vet ikke DPO, men tatt dag 31 og 33 etter første mensdag 30.nov. Ikke planlagt, så det kom som et lite sjokk

I følge termin kalkulatoren på Spiren fertilitetsklinikk så har du termin 7.september og det tror jeg stemmer :) Ved ivf går man utifra alderen på embryoet og ikke mens
Det er liksom det. Derfor jeg ikke klarer slå meg til ro med 8.september som sykepleier oppga. Ved førstemann gikk vi privat og i det tilfelle brukte de menstermin faktisk. Men da ble også lengden endret etter 29.februar siden terminhjulet til jordmor tok ikke høyde for skuddår. Mistenker litt om det kan være tilfellet her også.

Termin settes ut ifra siste mens og korrigeres først på OUL, med mindre det er store avvik..
Ved ivf på Haugesund endrer de ikke ved oul ble jeg fortalt. Når vi gikk privat hos Medicus med førstemann brukte de mens og endret ved oul.

Det er liksom det. Derfor jeg ikke klarer slå meg til ro med 8.september som sykepleier oppga. Ved førstemann gikk vi privat og i det tilfelle brukte de menstermin faktisk. Men da ble også lengden endret etter 29.februar siden terminhjulet til jordmor tok ikke høyde for skuddår. Mistenker litt om det kan være tilfellet her også.

Ved ivf på Haugesund endrer de ikke ved oul ble jeg fortalt. Når vi gikk privat hos Medicus med førstemann brukte de mens og endret ved oul.
Mye mulig! Jeg har ingen erfaring med ivf :wacky:

Back
Topp