Testene våres

Jo. Forskjellen på de testene jeg har tatt er at tidligtestene jeg har tatt fram til nå har sensitivitet 10 ul/l og vanlige tester har 25 ul/l. Sjekket produktinfoen på denne strimmelen jeg tok i kveld og den har 25 ul/l. Om du har utslag på begge, har du bare høyt nok nivå av hcg-hormonet. Det kan være veldig individuelt hvor mye og hvor raskt hcg produseres i kroppen.

Jeg har bare vært gravid en gang, og mista tidlig. Da steg hcg altfor sakte og jeg fikk aldri utslag på tester med sensitivitet over 10 ul/l. Derfor føles dette som en seier for meg :happy:
Det var ikke meningen å starte en diskusjon. Testen din var kjempefin, som jeg også skrev. Ville bare opplyse om at det ikke er så stor forskjell på tidligtestene til babyplan og vanligtestene :happy:

Jeg stresser meg selv med at noen bruker uke, mens andre bruker dpo :bag: jeg er 4+1, men kun 12DPO, og da er det skummelt å sammenligne med andre som har testet 4+1 osv, men er flere dager lenger dpoo_O:laughing021

Jeg stresser meg selv med at noen bruker uke, mens andre bruker dpo :bag: jeg er 4+1, men kun 12DPO, og da er det skummelt å sammenligne med andre som har testet 4+1 osv, men er flere dager lenger dpoo_O:laughing021
Bruker du da menstermin for å beregne uker?
Jeg bruker eggløsningstermin. Eggløsningsdag er 2+0 for meg.

Bruker du da menstermin for å beregne uker?
Jeg bruker eggløsningstermin. Eggløsningsdag er 2+0 for meg.
Ja, bruker menstermin! Hadde jeg brukt EL hadde jeg hatt positiv test på 6/7DPO.. Da er jeg i såfall 9/10DPO i dag og har knallsterke tester :wacky: EL har vært 2+5 hos meg de siste PP etter utskrapning i september (har vanligvis EL på CD14 eller CD15 og 28 dagers syklus)...

Ja, bruker menstermin! Hadde jeg brukt EL hadde jeg hatt positiv test på 6/7DPO.. Da er jeg i såfall 9/10DPO i dag og har knallsterke tester :wacky: EL har vært 2+5 hos meg de siste PP etter utskrapning i september (har vanligvis EL på CD14 eller CD15 og 28 dagers syklus)...
Skjønte ikke denne jeg? 12 dpo er vel 12dpo uansett?

Her stemte ikke temp og tester overens, så jeg bruker menstermin for å unngå mer forvirring! Det er jo uansett den legen forholder seg til også...
Absolutt - og dette er jo kun snakk om dager når vi får endelig termin, akkurat nå føles et par dager ut som evigheter :hilarious:

Absolutt - og dette er jo kun snakk om dager når vi får endelig termin, akkurat nå føles et par dager ut som evigheter :hilarious:
Ja, ikke sant! Tidligere har menstermin stemt godt med terminen fra OUL, men ungene kommer et par uker før :bag: For min del handler det nå mestom å faktisk være gravid og ikke oppleve nok en BO. Når foster forhåpentligvis endelig er bekreftet har jeg all verdens med tid. Dette er vårt siste barn, så vil gjerne nyte tiden som gravid én siste gang!

Ja, ikke sant! Tidligere har menstermin stemt godt med terminen fra OUL, men ungene kommer et par uker før :bag: For min del handler det nå mestom å faktisk være gravid og ikke oppleve nok en BO. Når foster forhåpentligvis endelig er bekreftet har jeg all verdens med tid. Dette er vårt siste barn, så vil gjerne nyte tiden som gravid én siste gang!
Håper å slippe ny MA og SA denne gangen jeg også.. Siste barn her også, og gleder meg til å gå gravid igjen :Heartred

Det var ikke meningen å starte en diskusjon. Testen din var kjempefin, som jeg også skrev. Ville bare opplyse om at det ikke er så stor forskjell på tidligtestene til babyplan og vanligtestene :happy:
Jeg skjønner. Det er jo ikke så langt fra 10 til 25, og veldig mange har et nivå på rundt 25 helt fra tidlig, og da virker det jo som om det ikke er forskjell. Den bittelille forskjellen bare betydde mye for meg, som hadde så veldig lavt hcg sist. Den store lettelsen min ble så fort til uro igjen.

Men det handler jo mest om min situasjon og at vi har prøvd i årevis uten å få det til. Nå har jeg våga meg til å teste med CB digital og puster litt lettere :Heartpink Skal ringe jordmor på tirsdag og få fulgt opp hormonnivåer. Håper håper håper denne sjeldne spiren sitter denne gangen.
IMG_2190.jpeg

Back
Topp