Testene våre

4+1 i dag :) hadde ikke egentlig tenkt å kjøpe digital test, men tror jeg må ta en til helga, sånn bare for å se :)
 

Vedlegg

  • A279DDB2-9C42-47FF-A791-2D27FD0C7536.jpeg
    A279DDB2-9C42-47FF-A791-2D27FD0C7536.jpeg
    18,4 KB · Visninger: 19
4+4, nesten like sterke streker nå!
Det var også siste billigtesten jeg hadde, så nå skal jeg vente til søndag (5+0) og se om jeg får 3+ på CB digital :)
 

Vedlegg

  • IMG_20190307_123418.jpg
    IMG_20190307_123418.jpg
    13,1 KB · Visninger: 25
Jeg tok første HCG blodprøve på tirsdag( 17 dpo) som var 1600, tok en ny på morgen i dag som var 2829.. er dette greit eller skulle den vært høyere ? Har jo ikke helt doblet seg?
 
Jeg tok første HCG blodprøve på tirsdag( 17 dpo) som var 1600, tok en ny på morgen i dag som var 2829.. er dette greit eller skulle den vært høyere ? Har jo ikke helt doblet seg?
Når den kommer over 1200 så har den ofte lenger doblingstid
 
Jeg tok første HCG blodprøve på tirsdag( 17 dpo) som var 1600, tok en ny på morgen i dag som var 2829.. er dette greit eller skulle den vært høyere ? Har jo ikke helt doblet seg?
Det kan gjerne gå 72 til 96 timer mellom doblingstid når man er kommet over 1200 (ca).
 
Er vel ingen tvil nå, tuslet forsiktig inn her Håper spiren klorer seg fast denne gangen❤️ Ble MA sist. 15 dpo nå
 

Vedlegg

  • CBDDE0BD-4805-4860-B51E-7D78C88D796F.jpeg
    CBDDE0BD-4805-4860-B51E-7D78C88D796F.jpeg
    41,9 KB · Visninger: 62
Min var sterkere enn kontrollsystemen i forigårs 5+3, så jeg kan ikke skylde på «falsk positiv», haha.
Jeg kjøpte mange tester i affekt da jeg fikk den første positive, litt sånn «dette kan ikke være sant, en av testene månjo være negative», så her sitter jeg, med 5 tester til overs :hilarious:
 
Min var sterkere enn kontrollsystemen i forigårs 5+3, så jeg kan ikke skylde på «falsk positiv», haha.
Jeg kjøpte mange tester i affekt da jeg fikk den første positive, litt sånn «dette kan ikke være sant, en av testene månjo være negative», så her sitter jeg, med 5 tester til overs :hilarious:
Bare fem? Jeg har sikkert minst 70!! :hilarious:
 
Hei dere.

Lite spørsmål fra meg..
Jeg tok den første testen min på tirsdag, og fikk da «gravid 1-2» noen som stemmer godt i forhold til eggløsning! I dag tok jeg en til i håp om at det skulle ha endret seg til «gravid 2-3».

Jeg har blitt gravid via inseminering og har dermed veldig peiling på når jeg har blitt gravid.
Siste mens var 9.februar men isemineringen var 12 dager etter og EL ca CD 13..


Hvordan kan det ha seg at testen viste 3+ i dag da?:nailbiting:
 

Vedlegg

  • DE0C0DBE-1042-4E22-8D35-CF8ED8824DC2.jpeg
    DE0C0DBE-1042-4E22-8D35-CF8ED8824DC2.jpeg
    42,5 KB · Visninger: 30
Hei dere.

Lite spørsmål fra meg..
Jeg tok den første testen min på tirsdag, og fikk da «gravid 1-2» noen som stemmer godt i forhold til eggløsning! I dag tok jeg en til i håp om at det skulle ha endret seg til «gravid 2-3».

Jeg har blitt gravid via inseminering og har dermed veldig peiling på når jeg har blitt gravid.
Siste mens var 9.februar men isemineringen var 12 dager etter og EL ca CD 13..


Hvordan kan det ha seg at testen viste 3+ i dag da?:nailbiting:
Disse testene er ikke helt nøyaktig og ingen damer har nøyaktig lik hcg stigning, derfor kan det skje.
 
Disse testene er ikke helt nøyaktig og ingen damer har nøyaktig lik hcg stigning, derfor kan det skje.

Takk! I følge clearblue skal den jo være 93% nøyaktig.. så jeg syns det var litt vel avvik.. i følge mens er jeg jo ikke 4+0 før i morgen, og i følge eggløsning er/var jeg 4 i går eller i dag!
Liker ikke når det er avvik, da jeg er fryktelig redd for å miste denne gangen også:bored:
 
Kanskje det er to :)
 
  • Liker
Reactions: Cgn
Takk! I følge clearblue skal den jo være 93% nøyaktig.. så jeg syns det var litt vel avvik.. i følge mens er jeg jo ikke 4+0 før i morgen, og i følge eggløsning er/var jeg 4 i går eller i dag!
Liker ikke når det er avvik, da jeg er fryktelig redd for å miste denne gangen også:bored:
Den skifter fra 2-3 til 3+ rundt ca 2000hcg, så det er absolutt ikke umulig å få 3+ tidligere enn forventet, akkurat som at noen er rundt 6 uker før de får 3+. Hcg er veldig individuelt! Hos noen stiger det veldig sakte (72 timer eller litt mer mellom hver dobling) mens hos andre kan det dobles på under 24 timer, laveste i en undersøkelse var 12 timer mellom hver dobling. Det er ikke en god indikator for om det er to, da det er flerlingsvangerskap som har hatt sakte stigning også. Men at den viser 3+ nå er ikke noe jeg ville bekymret meg for!

Kanskje du på tirsdag var helt i øvre del av 1-2, og hvis du da produserer hcg raskt i tillegg, så kan du absolutt ha kommet opp på ca 2000 hcg på 3 dager ;-)
 
Den skifter fra 2-3 til 3+ rundt ca 2000hcg, så det er absolutt ikke umulig å få 3+ tidligere enn forventet, akkurat som at noen er rundt 6 uker før de får 3+. Hcg er veldig individuelt! Hos noen stiger det veldig sakte (72 timer eller litt mer mellom hver dobling) mens hos andre kan det dobles på under 24 timer, laveste i en undersøkelse var 12 timer mellom hver dobling. Det er ikke en god indikator for om det er to, da det er flerlingsvangerskap som har hatt sakte stigning også. Men at den viser 3+ nå er ikke noe jeg ville bekymret meg for!

Kanskje du på tirsdag var helt i øvre del av 1-2, og hvis du da produserer hcg raskt i tillegg, så kan du absolutt ha kommet opp på ca 2000 hcg på 3 dager ;-)

Ah, takk for et fint svar! Jeg tok en hcg-prøve hos legen i går og skal ta en ny på mandag og onsdag, så da får jeg jo vite hva det ligger på og hvordan det stiger da :)
 
Ah, takk for et fint svar! Jeg tok en hcg-prøve hos legen i går og skal ta en ny på mandag og onsdag, så da får jeg jo vite hva det ligger på og hvordan det stiger da :)
Enkelte tester er jo også mer sensitive enn hva de "lover" at de skal være. Men hcg måling jos legen er jo absolutt ikke til å ta feil av da :)
 
Ja, det er sikkert helt sant! Forventet bare på ingen måte å få 3+ på den testen i dag..

Er jo variabelt når egget fester seg, hvis det har festes seg litt raskt f.eks. så vil det jo hatt lengre tid til å produsere HCG, og som de sier over så er det jo veldig variabelt hvor mye det stiger :) Ingen ting negativt i at det har steget såpass raskt i hvertfall :)
 
Back
Topp