Girl1990
Glad i forumet
Haha, så moro! Blir spennende å se om vi får lik termin![]()
Blir spennende
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haha, så moro! Blir spennende å se om vi får lik termin![]()
Blir spennendeser at du er i fra stavanger
jeg bor i sandnes
![]()
Ser man det! Er det sykehus i Sandnes eller skal du da til SUS? Hihi, tenk om vi møtes i gangen der![]()
Ja det hadde vært morroEr ingen sykehus her så må nok kjøre til sus. Heldigvis bare 20-25min unna
![]()

Legen følger første dag av sist mens. Så jeg følgte den når jeg bestillte time. Jeg og hadde eggløsning rundt 12/13 okt så jeg kom fram til 4+4 i dag med termin 8 juli vist jeg følger fra eggløsning. Men vet jo ikke 100% sikker på hvilken dag det erHvordan regner man ut hvor mange uker man faktisk er gravid? Fra mens dato eller eggløsning? Så hvis jeg hadde mensen 30.09. Hvor mange uker er jeg på vei da?
Ganske sikker på at eggløsningen var 13.10 siden jeg satte ovitrielle 12.10 og 2 uker etter på så fikk jeg positiv test. Er på dag 17 og fortsatt positiv. Men surrer litt med hvordan man regner ut termin?![]()
Da har vi akkurat samme termin da ut i fra vår regningLegen følger første dag av sist mens. Så jeg følgte den når jeg bestillte time. Jeg og hadde eggløsning rundt 12/13 okt så jeg kom fram til 4+4 i dag med termin 8 juli vist jeg følger fra eggløsning. Men vet jo ikke 100% sikker på hvilken dag det er
Da har vi akkurat samme termin da ut i fra vår regning![]()
Men hvordan teller man dager da? Ser appen fra bv skriver at jeg er 4+3. Hvordan teller jeg dagene?Et svangerskap regnes som første dag i siste mens + 283 dager. Eller 40 uker og 3 dager.
Men om man vet dato for eggløsning så blir jo såklart det mer nøyaktig. Men veit ikke hvor mye msn skal legge til da...
Er ganske sikker på at legen vil bruke 283-metoden helt fram til OUL-termin er klar![]()
Men hvordan teller man dager da? Ser appen fra bv skriver at jeg er 4+3. Hvordan teller jeg dagene?
Jeg vil tolke det som om at du er 4 uker og 4 dager på vei, altså du er i den 5 ukenJeg er også forvirret. den ene appen sier jeg er 5 uker (4+4)mens den andre appen sier jeg er 4+4..er jeg i uke 4 eller 5?