Termintråden juli 2016

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stina
  • Opprettet Opprettet
Ifølge de fleste termin utregninger så ser det ut til å vær 6 juli
Så får vi se om det endrer seg på ul

Ja det hadde vært morro :D Er ingen sykehus her så må nok kjøre til sus. Heldigvis bare 20-25min unna :)

Ok. Jeg flytta hit rett før forrige fødsel serru, så er ikke så kjent i området ;)
Men da kan det jo lett hende at vi sees i gangene på sus, hvis vi fortsatt bor her da da :)
Arti!

Hvordan regner man ut hvor mange uker man faktisk er gravid? Fra mens dato eller eggløsning? Så hvis jeg hadde mensen 30.09. Hvor mange uker er jeg på vei da?
Ganske sikker på at eggløsningen var 13.10 siden jeg satte ovitrielle 12.10 og 2 uker etter på så fikk jeg positiv test. Er på dag 17 og fortsatt positiv. Men surrer litt med hvordan man regner ut termin? :smiley-ashamed008

Hvordan regner man ut hvor mange uker man faktisk er gravid? Fra mens dato eller eggløsning? Så hvis jeg hadde mensen 30.09. Hvor mange uker er jeg på vei da?
Ganske sikker på at eggløsningen var 13.10 siden jeg satte ovitrielle 12.10 og 2 uker etter på så fikk jeg positiv test. Er på dag 17 og fortsatt positiv. Men surrer litt med hvordan man regner ut termin? :smiley-ashamed008
Legen følger første dag av sist mens. Så jeg følgte den når jeg bestillte time. Jeg og hadde eggløsning rundt 12/13 okt så jeg kom fram til 4+4 i dag med termin 8 juli vist jeg følger fra eggløsning. Men vet jo ikke 100% sikker på hvilken dag det er

Legen følger første dag av sist mens. Så jeg følgte den når jeg bestillte time. Jeg og hadde eggløsning rundt 12/13 okt så jeg kom fram til 4+4 i dag med termin 8 juli vist jeg følger fra eggløsning. Men vet jo ikke 100% sikker på hvilken dag det er
Da har vi akkurat samme termin da ut i fra vår regning :)

Et svangerskap regnes som første dag i siste mens + 283 dager. Eller 40 uker og 3 dager.
Men om man vet dato for eggløsning så blir jo såklart det mer nøyaktig. Men veit ikke hvor mye msn skal legge til da...
Er ganske sikker på at legen vil bruke 283-metoden helt fram til OUL-termin er klar :)

Da har vi akkurat samme termin da ut i fra vår regning :)
Et svangerskap regnes som første dag i siste mens + 283 dager. Eller 40 uker og 3 dager.
Men om man vet dato for eggløsning så blir jo såklart det mer nøyaktig. Men veit ikke hvor mye msn skal legge til da...
Er ganske sikker på at legen vil bruke 283-metoden helt fram til OUL-termin er klar :)
Men hvordan teller man dager da? Ser appen fra bv skriver at jeg er 4+3. Hvordan teller jeg dagene?

Rundt 13.juli :) Får høre hva de sier på IVF-avdelingen :)

Hei!

Kan noen hjelpe meg ang termindatoen min?

Første dag i den siste menstruasjonen var 24 september. Men jeg tror jeg hadde en veldig lang syklus denne gangen. Den 23 oktober testet jeg nemlig negativt, men så testet jeg Gravid 1-2 (3-4 uker) den 30 oktober. Så hva blir egentlig termindatoen? :s

Alle terminkalkulatorene regner ut ulike datoer, så er veldig forvirrende....

Last edited:
Jeg er også forvirret. den ene appen sier jeg er 5 uker (4+4)mens den andre appen sier jeg er 4+4..er jeg i uke 4 eller 5?

Jeg er også forvirret. den ene appen sier jeg er 5 uker (4+4)mens den andre appen sier jeg er 4+4..er jeg i uke 4 eller 5?
Jeg vil tolke det som om at du er 4 uker og 4 dager på vei, altså du er i den 5 uken:-)

Jeg har en app som mener jeg har termin 7 juli, en mener 3 juli og en mener 8. Selv tror jeg at termin er rundt 10 juli, så er veldig forvirrende:bookworm:

Back
Topp