Tenner

Datteren vår fikk sin første tann nå, 5 og en halv måned gammel. Klør mye og det er mer uro om dagene, så merker at det plager henne en del :/
 
Min var rundt 7 mnd før første brøt gjennom. Plutselig poppet det ut tenner både her og der. Ingen har kommet helt ut, men han holder på med 6 stk til sammen.
 
Mi fikk si første for bare noen dager siden.
 
Ingen tenner enda! Viser ingen tegn til særlig kløe enda heller :) I min familie har vi alltid vært seine med tenner, men ikke sikkert det har noe å si :)
 
Syns tegna har vært der lenge, men ingenting enda.. Mener jeg hørte om en som var over året før det kom tann?
 
Syns tegna har vært der lenge, men ingenting enda.. Mener jeg hørte om en som var over året før det kom tann?

Jeg var 11 mnd da jeg fikk mi første tann ;) i følge tannlege var ikke det veldig uvanlig
 
Her brøt tann nr 2 ut for ikke veldig mange dager siden. Tok litt tid mellom nr 1 og 2 da.
 
Ingrid fikk sin første tann i dag. På storebror sin åtte års dag :)
 
Her kom de to første tennene nede ca ved 4mnd-alderen. Nå har venstre hjørnetann oppe kommet igjennom for snart 3 uker siden og fortennene oppe samt høyre hjørnetann er like bak. Ser de presser på og venter vel egentlig at de skal bryte igjennom når som helst. Lille er urolig og biter noe voldsomt på knokene sine. Ammingen er hektisk og smertefull så nå truer jeg med ammeslutt om han ikke gir seg med bitingen :0
 
Back
Topp