Tenner

Fått 6 tenner.., 2 nede og 4 oppe.. De oppe spratt ut nermest over natta.

Første kom gjennom på tirsdag, andre på vei.. begge nede. Lillemor sikler og biter på alt og blir skikkelig dååårlig i magen når tennene kommer, storesøster var lik.

Jeg tror det kommer en tann nede. Jeg så hvertfall en liten hvit prikk og kjente noe skarpt. Og hun var kjempegrinete igår, uten grunn. Har litt angst for tenner altså, redd for å bli bitt!

Jeg tror det kommer en tann nede. Jeg så hvertfall en liten hvit prikk og kjente noe skarpt. Og hun var kjempegrinete igår, uten grunn. Har litt angst for tenner altså, redd for å bli bitt!

Ikke noe godt å bli bitt nei! Her har mini heldigvis begynt å bite mindre. Ble tatt av puppen hver gang han gjorde det, ser ut som det virker:)

Idag sto hun i senga og sutta på kanten, kommer sikkert bitemerker snart! Lurer på å kjøpe sånn kantbeskytter så ikke senga blir så stygg. Så de har tilbud på babyshop nå.

Idag sto hun i senga og sutta på kanten, kommer sikkert bitemerker snart! Lurer på å kjøpe sånn kantbeskytter så ikke senga blir så stygg. Så de har tilbud på babyshop nå.

Det er sikkert lurt! Her sover mini i dunpose, så da klarer han ikke å reise seg opp. Enda, i hvertfall;)

Lite tips som funker som gull her.

Tre tenner har kommer gjennom 1 igjen som presser på.

Vi lager frukt mos, fryser den til slush og gir.

Han stor koser seg med å få noe kaldt på gommene.

Hvor lang tid tar det før tennene er helt ute? Synes det tar evigheter!
De har kommet opp fra tannkjøttet, men det er bare to riskorn. Det er jo så mye grining og surving, spesielt om natta.

Hvor lang tid tar det før tennene er helt ute? Synes det tar evigheter!
De har kommet opp fra tannkjøttet, men det er bare to riskorn. Det er jo så mye grining og surving, spesielt om natta.
Kan dessverre ta laaaang tid. Varierer veldig fra barn til barn tror jeg.

Her sliter vi noe j****g med tennene. Det er så vondt til han.
Men nå er to nede godt oppe og ei oppe mens den andre oppe er igjennom men ikke nok til at det ikke er vondt.

Kan dessverre ta laaaang tid. Varierer veldig fra barn til barn tror jeg.

Her sliter vi noe j****g med tennene. Det er så vondt til han.
Men nå er to nede godt oppe og ei oppe mens den andre oppe er igjennom men ikke nok til at det ikke er vondt.
Dette er jo bare de to første tennene også, så det blir nok en slitsom tid fremover!
Jeg har aldri hørt henne hyle så mye som i natt. Det var ingenting som hjalp. Stakkars liten:(

Dette er jo bare de to første tennene også, så det blir nok en slitsom tid fremover!
Jeg har aldri hørt henne hyle så mye som i natt. Det var ingenting som hjalp. Stakkars liten:(
Akkurat slik har det vært og er her også. I natt klarte han ikke ha smokk en gang.

I dag kom tann nr 3 gjennom tannkjøttet. Oppe denne gangen.

Fortsatt ikke noe her, men har de to siste dagene vært rød i kinnene, dårlig matlyst og i dag har hun sovet mye.
Hun har også vært mer suttrete synes jeg..kanskje det er tenner?

Min ble veldig rød i kinnene da han fikk de to første! Nå er de to framtennene oppe på vei, men de ser ut til å bruke lengre tid. Heldigvis sutrer han mindre nå enn han gjorde da de første to kom. Kanskje de blir vant til ubehaget på en måte?

Min ble veldig rød i kinnene da han fikk de to første! Nå er de to framtennene oppe på vei, men de ser ut til å bruke lengre tid. Heldigvis sutrer han mindre nå enn han gjorde da de første to kom. Kanskje de blir vant til ubehaget på en måte?
Hvor mange dager går de med rødekinn før tennen bryter ut? Er det snakk om dager? Måneder?

Min har hatt røde kinn i mange måneder. Men de er ikke røde hele tiden, det kommer og går. Har aldri tenkt at det har noe med tenner å gjøre, mer med tepraturen i rommet og aktivitetsnivået hennes. Større barn slir jo ofte røde når de har vært ute i kulda og lekt.

Hvor mange dager går de med rødekinn før tennen bryter ut? Er det snakk om dager? Måneder?
Her var det nok snakk om uker, 2-3 kanskje? Litt vanskelig å si, for det ble også kaldere i været rundt da, så jeg trodde i beg at det var pga det. Men etter at tennene kom ut syns jeg han ble mindre rød.

Hun er ikke rød i dag da, jaja.

Back
Topp