Tenner

Osis87

Forelsket i forumet
Hvordan er det med deres små og tenner? Her har vi merka antydninger lenge, men for et par dager siden var det ekstremt med gnaging nøyaktig på samme sted, og han satt i flere hyl tilsynelatende uten grunn. Vi undersøkte munnen litt nærmere og fant et lite riskorn!!
Ja, det er rett og slett ei hjørnetann (?!) som jobber seg ut av gommene. Spent på hvor lang tid det tar før den er heelt ute :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Han har to tenner nede som kom da han var akkuratt 4 måneder:) Veldig søtt helt til han bynte å bite i puppen..

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Last edited:
Han har to tenner nede som kom da han var akkuratt 4 måneder:) Veldig søtt helt til han bytte å bite i puppen..

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
Hehe, ja, få ting er søtere enn det! Biting må man vel bare regne med, dessverre. Har vært lite av det her foreløpig (bank i bordet!).

Hvor lang tid tok det før tennene kom ordentlig opp fra dere la merke til de første gang?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hehe, ja, få ting er søtere enn det! Biting må man vel bare regne med, dessverre. Har vært lite av det her foreløpig (bank i bordet!).

Hvor lang tid tok det før tennene kom ordentlig opp fra dere la merke til de første gang?


Sent from my iPad using BV Forum
Lest opp og ned om teamaet (for de sier at det stort sett er forbigående) og prøvd ulike metoder for å få han til å slutte, uten noe spesielt hell. Mistenker at han rett og slett er for liten til å skjønne noe av det (eks. ta bort baby med en gang han biter, skryte når han ikke biter osv osv). For 4 måneder er jo veldig tidlig å få tenner, skjønner at det kanskje funker bedre med en på 7-8 måneder. Så er redd tannfrembruddet markerer slutten på ammingen. Får pumpe en stund til jeg ikke gidder mere.

Tok ikke mange dagene før de var ganske mye oppe. Her oppdaget vi den første en Lørdag og den andre påfølgende Tirsdag. En uke senere var de ganske høyt oppe. Da var de såpass når vi oppdaget dem at hele toppen av tanna var synlig. Har ikke virket som om han har vært noe spesielt plaget av dem egentlig.
 
Ingen tenner her.
Vet dere om dere selv var tidlig ute med tenner? Helsesøster sa noe om hvis foreldrene var tidlig ute med tenner var også ungene det. Har ikke spurt foreldrene våres, for de husker garantert ikke.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg var i allefall ikke tidlig ute. Tror jeg var 8-9 mnd. Vet ikke med mannen og tviler på at det er noen som vet. Storebror var 5 mnd, så han var ganske tidlig ute han også.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app
 
Her fikk storesøster tenner ved 11mndrs alder, så antar at lillebrors tenner drøyer de også :)
 
Jeg vet ikke med samboer, men jeg fikk visst min første tann et sted mellom 2 og 3 måneder gammel.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Lest opp og ned om teamaet (for de sier at det stort sett er forbigående) og prøvd ulike metoder for å få han til å slutte, uten noe spesielt hell. Mistenker at han rett og slett er for liten til å skjønne noe av det (eks. ta bort baby med en gang han biter, skryte når han ikke biter osv osv). For 4 måneder er jo veldig tidlig å få tenner, skjønner at det kanskje funker bedre med en på 7-8 måneder. Så er redd tannfrembruddet markerer slutten på ammingen. Får pumpe en stund til jeg ikke gidder mere.

Tok ikke mange dagene før de var ganske mye oppe. Her oppdaget vi den første en Lørdag og den andre påfølgende Tirsdag. En uke senere var de ganske høyt oppe. Da var de såpass når vi oppdaget dem at hele toppen av tanna var synlig. Har ikke virket som om han har vært noe spesielt plaget av dem egentlig.
Ja, jeg tror og det er litt for tidlig å "oppdra" ungene allerede nå. Er det såpass mye at det er et problem, altså? Her gnager han på alt mulig han kommer borti. Skulder, hake, leker, matskje, glass, men puppen lar han være. Hvis han får vondt mens han ammer vrir han seg og slipper puppen i et lite hvin.

Her oppdaget vi den på lørdag, så vi får se om noen dager. Han er veldig glad i tannbørsten sin da, han blir helt salig når vi pusser på tanna :D


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ja, jeg tror og det er litt for tidlig å "oppdra" ungene allerede nå. Er det såpass mye at det er et problem, altså? Her gnager han på alt mulig han kommer borti. Skulder, hake, leker, matskje, glass, men puppen lar han være. Hvis han får vondt mens han ammer vrir han seg og slipper puppen i et lite hvin.

Her oppdaget vi den på lørdag, så vi får se om noen dager. Han er veldig glad i tannbørsten sin da, han blir helt salig når vi pusser på tanna :D


Sent from my iPad using BV Forum
Ja, han biter hardt gjentatte ganger, også selv om han i utgangspunktet er sulten (de sier at man ikke kan spise og bite samtidig). Han kunne bite og dra i puppen før han fikk tenner også, men da spillte det jo ingen rolle for var ikke to spisse tenner der, nå er det veldig smertefullt og jeg kunne fint ha hylt av det....
 
Min har fått 2 nede. Rundt 5 mnd


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han har fått to hvite prikker oppe, men ikke kommer noe igjennom ennå. Venter i spenning
 
Prikken i munnen her har enda ikke kommet ut! Den vet å ta sin tid!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg hadde visst to tenner når jeg var 5 mnd, lillegutt har ingen enda - syns kan godt drøye litt til :)


Lillegutt 5/3-14 <3
 
Ingen her heller, men han har klødd i munnen en stund.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Ikke en tann i sikte her. Sikler og gnager voldsomt på henda sine, men det gjorde storebror i månedsvis før det kom tenner også, så antar det drøyer litt til.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
ingen tenner her :) Er spent på når de kommer. Nr 1 fikk de med et år og nr 2 med 22 mnd
 
Back
Topp