Tenker mye på fødsel i forbindelse med korona

På Gjøvik sykehus :) Men bare hvis hun snur seg, for hvis ikke må jeg til Lillehammer for å få føde i sete. Jeg er nok villig til å prøve det. Tror jeg. Det kommer an på størrelsen hennes og risikoen, da jeg er ganske liten og lav selv. Hun ligger allerede litt over gjennomsnittet og er estimert til nærmere 4kg på termin, noe jeg tror er grensa for setefødsel også.. Mye å ta stilling til!! Hva tenker du om å føde i sete?:)

jeg har født små barn tidligere, men førstemann satt fast i bekkenet likevel, noe som bekymrer meg litt med tanke på setefødsel.. her ligger også frøkna over gjennomsnittet denne gangen, så skeptisk til setefødsel.. men skeptisk til ks også... VIL føde i hodeleie ;)
 
Tenker mye på dette selv. Her er jeg bekymret for å selv føde på isolat og i verste fall bli splittet fra babyen min om hun trenger hjelp. Har vært mer forkjølet enn frisk dette svangerskapet (er forkjølet igjen nå, med masse snørr og slim) og det varer gjerne i flere uker før jeg blir bedre igjen. Aner ikke hvor alt viruset kommer fra, for jeg treffer ikke folk annet enn de jeg bor med, jobber ikke og handler ikke, og har god håndhygiene. Kan kanskje ha noe å gjøre med de to små som gjerne skal smake på maten min når jeg ikke ser da :hilarious: Men hvis jeg ikke er syk under fødsel så er det et under!
 
Tenker mye på dette selv. Her er jeg bekymret for å selv føde på isolat og i verste fall bli splittet fra babyen min om hun trenger hjelp. Har vært mer forkjølet enn frisk dette svangerskapet (er forkjølet igjen nå, med masse snørr og slim) og det varer gjerne i flere uker før jeg blir bedre igjen. Aner ikke hvor alt viruset kommer fra, for jeg treffer ikke folk annet enn de jeg bor med, jobber ikke og handler ikke, og har god håndhygiene. Kan kanskje ha noe å gjøre med de to små som gjerne skal smake på maten min når jeg ikke ser da :hilarious: Men hvis jeg ikke er syk under fødsel så er det et under!
Jeg har ikke vært særlig forkjøla med alt en forkjølelse innebærer, men mer eller mindre tett nese og jevnlige nys har jeg hatt hele svangerskapet. Håper at det ikke er nok til å puttes i corona-båsen. Trist om alle med tett nese eller pollenallergi må føde uten partner, eller lett forkjølelse for den saks skyld. Skjønner jo man skal gjøre smittevern, men å nekte partner å være med fordi den fødende selv har irriterte slimhinner virker liksom ikke som om det har så stor nytteverdi.
 
Jeg har ikke vært særlig forkjøla med alt en forkjølelse innebærer, men mer eller mindre tett nese og jevnlige nys har jeg hatt hele svangerskapet. Håper at det ikke er nok til å puttes i corona-båsen. Trist om alle med tett nese eller pollenallergi må føde uten partner, eller lett forkjølelse for den saks skyld. Skjønner jo man skal gjøre smittevern, men å nekte partner å være med fordi den fødende selv har irriterte slimhinner virker liksom ikke som om det har så stor nytteverdi.

Jeg har kronisk bihulebetennelse og har vært potte tett siden oktober. Jeg tok dette opp med lege når jeg var på forrige vekstkontroll på sykehuset. Hun sa at dette ikke burde være ett problem så lenge det var kjent at dette var noe jeg plages med. Hun gikk gjennom notatene til jordmor ved sykehuset(som jeg har blitt fulgt opp av) og oppdaget att dette aldri har blitt skrevet ned før, selv om jeg har nevnt det flere ganger. Så hun passet nå på å få det ned i notat så ingen skal tro at jeg bare finner det på når det nærmer seg fødsel. Hun skrev det også ned på helsekortet. Vil anta at det samme gjelder allergier.

Så kanskje nevne det på neste kontroll og få det skrevet ned! :)
 
Jeg har ikke vært særlig forkjøla med alt en forkjølelse innebærer, men mer eller mindre tett nese og jevnlige nys har jeg hatt hele svangerskapet. Håper at det ikke er nok til å puttes i corona-båsen. Trist om alle med tett nese eller pollenallergi må føde uten partner, eller lett forkjølelse for den saks skyld. Skjønner jo man skal gjøre smittevern, men å nekte partner å være med fordi den fødende selv har irriterte slimhinner virker liksom ikke som om det har så stor nytteverdi.

Far får bli med om mor er syk. Også hvis mor er corona-syk :) er bare hvis far selv er syk at han ikke får bli med på fødselen.
 
Far får bli med om mor er syk. Også hvis mor er corona-syk :) er bare hvis far selv er syk at han ikke får bli med på fødselen.
Det så ikke sånn ut på infoen fra mitt sykehus, men de nevnte det ikke spesifikt. Sto at begge fikk være med om begge var friske, far ikke fikk være med om han hadde symptomer, og at mor fikk føde på corona-fødestua dersom hun var syk eller hadde symptomer. Men det gir jo lite mening at han ikke får bli med om han er frisk.
 
Det så ikke sånn ut på infoen fra mitt sykehus, men de nevnte det ikke spesifikt. Sto at begge fikk være med om begge var friske, far ikke fikk være med om han hadde symptomer, og at mor fikk føde på corona-fødestua dersom hun var syk eller hadde symptomer. Men det gir jo lite mening at han ikke får bli med om han er frisk.

Nei det gir ikke mening. Da er man uansett på isolert rom og de ansatte har på smittevern, så da kan far være med. Stod om ei i avisa som har minstanke om corona-smitte, og der fikk og far være med :) skjønner det mer andre veien, for da tar man opp unødvendig med rom og utstyr hvis mor er frisk og far er syk. Hvis mor er syk må man uansett.
 
Back
Topp