Tenker mye på fødsel i forbindelse med korona

ble plutselig litt mer bekymret nå.. men mye kommer til å skje på 6-7 uker, så vi får håpe det kommer en god løsning.

Er det sagt med 100% sikkerhet at far ikke får være på sykehuset i barseltid? Hvor finner dere informasjonen? Mannen skal offshore ikke så lenge før termin, frykter jo at han havner i karantene.
 
Gikk fra å være litt betenkt og småstressa til at jeg nå tenker veldig mye på det, og bekymrer meg en del. Jeg prøver å roe meg med at det enda (forhåpentligvis) er flere uker til, og at ting kan endre seg - samt at far får være med på fødsel hvis han er frisk. Allikevel tenker jeg mye på dette, dette er første gang jeg skal føde, og jeg har siden før jeg ble gravid vært veldig stressa og hatt en del angst knyttet opp mot fødselen. Har i tillegg hatt et sterkt ønske om at far skal være sammen med oss på sykehuset etter fødsel også.. Skal til jordmor neste uke (med mindre det avlyses) så jeg får snakke med henne om dette, kanskje blir jeg roligere etter hvert..
 
ble plutselig litt mer bekymret nå.. men mye kommer til å skje på 6-7 uker, så vi får håpe det kommer en god løsning.

Er det sagt med 100% sikkerhet at far ikke får være på sykehuset i barseltid? Hvor finner dere informasjonen? Mannen skal offshore ikke så lenge før termin, frykter jo at han havner i karantene.

Det står informasjon på nettsiden til sykehusene, les informasjon på nettsiden til det sykehuset du hører til.
Nå er det slik at partner får kun være med på fødsel, og kun hvis han/hun er frisk og ikke i karantene.
Får ikke tilgang på barsel og ikke være med på keisersnitt. Tror dette er regler for hele landet, men sjekk opp mot ditt sykehus :)

Men det kan endre seg til vi skal i fødsel. Håper vi :)
 
Last edited:
Eg prøver å ikkje la meg stresse endå. Viss det ikkje blir noko spesielt er det fortsatt ei stund til termin og eg håper veldig på at mannen min får vere med på fødsel hvertfall. Men det er litt skremmande å tenke framover...høres ikkje ut som det er forventa at det er over med det første.
 
Jeg leste denne tråden tidligere idag, og har gråtet så mye siden... jmåtte inne på Ullevål sine sider og lese der, og det var ikke akkurat oppløftende. Jeg skal ha keisersnitt, og da får ikke partner være med. Han får heller ikke være med på barsel. Så i praksis betyr det at han slipper meg av på sykehustrappa, og får verken sett meg eller baby før vi blir skrevet ut igjen. Dette går jo bare ikke an! :sad015
 
Jeg leste denne tråden tidligere idag, og har gråtet så mye siden... jmåtte inne på Ullevål sine sider og lese der, og det var ikke akkurat oppløftende. Jeg skal ha keisersnitt, og da får ikke partner være med. Han får heller ikke være med på barsel. Så i praksis betyr det at han slipper meg av på sykehustrappa, og får verken sett meg eller baby før vi blir skrevet ut igjen. Dette går jo bare ikke an! :sad015
Jeg føler med deg! Håper at reglene endrer seg til vi skal inn!
 
Jeg leste denne tråden tidligere idag, og har gråtet så mye siden... jmåtte inne på Ullevål sine sider og lese der, og det var ikke akkurat oppløftende. Jeg skal ha keisersnitt, og da får ikke partner være med. Han får heller ikke være med på barsel. Så i praksis betyr det at han slipper meg av på sykehustrappa, og får verken sett meg eller baby før vi blir skrevet ut igjen. Dette går jo bare ikke an! :sad015

Uff! Det var veldig leit å høre!
Vet du når du skal ha keisersnitt?
Har du sjekket informasjonen på ditt sykehus?
Jeg håper så inderlig på at reglene er opphevet eller annerledes til den tid.
 
Uff! Det var veldig leit å høre!
Vet du når du skal ha keisersnitt?
Har du sjekket informasjonen på ditt sykehus?
Jeg håper så inderlig på at reglene er opphevet eller annerledes til den tid.
Jeg skal ha keisersnitt 21 eller 25 mai. Jeg skal på Ullevål, og det var på sidene deres jeg leste om koronareglene igår :sorry:
Håper virkelig reglene endres innen den tid ja! Mannen er villig til å isoleres i 2 uker i forkant om det betyr at han får være med :dummy1: jeg kan virkelig ikke se for meg å dra inn på sykehuset alene, bli kappet opp, og være helt alene de første dagene :nailbiting:
 
Hvorfor er det ingen som reagerer på at på noen sykehus får fedrene/ledsager være med på barsel i media..? Har mest lyst til å stå fram som frustrert gravid på tv eller vg - for jeg gruer meg så til å være på barsel alene, men..... Synes det skulle vært likt for alle sykehus :(
 
Hvorfor er det ingen som reagerer på at på noen sykehus får fedrene/ledsager være med på barsel i media..? Har mest lyst til å stå fram som frustrert gravid på tv eller vg - for jeg gruer meg så til å være på barsel alene, men..... Synes det skulle vært likt for alle sykehus :(

Det er kanskje på de sykehusene som har eget barselhotell?
Det ble nedlagt her for noen år siden.
Her er føde/barsel på samme enhet på
Kvinneklinikken.
 
Aldri hatt med far på barsel, men det er fordi jeg må ligge inne på hovedbygget (Ahus). Men var heldig sist å fikk enerom så far var der mye, men barnet var på nyfødt, så ble mye frem og tilbake. Dette er nå 7 år siden. Spent på hvem jeg får rom med nå ;) Ihvertfall så klarer jeg meg fint uten far på både fødsel og barsel, tenker mer på han sine følelser om ikke kunne kanskje være tilstede :(
 
Dere er ikke alene om å være triste og redde for å måtte være alene på barsel og muligens føden:( Prøvde å få trøst hos pappa i dag, men fikk beskjed om at det var ikke noe å være redd for :bag: Gråter nesten aldri og er ca. aldri bekymra, men gråt mine modige tårer i går når jeg så retningslinjene fra St.Olavs. :( Ikke morsomt å være førstegangs nå.
 
Det er kanskje på de sykehusene som har eget barselhotell?
Det ble nedlagt her for noen år siden.
Her er føde/barsel på samme enhet på
Kvinneklinikken.
Nope.. St. Olavs har eget barselhotell men partner får ikke være med, de får de i Telemark og Stavanger
 
Jeg føler med dere som er engstelig og bekymret for tiden fremover, det er jeg også. Har ikke grått en eneste dag i svangerskapet, men måtte også gråte noen modige tårer når jeg leste informasjonen fra sykehuset. Er førstegangs, og synes dette er forferdelig :(
 
Jeg føler med dere som er engstelig og bekymret for tiden fremover, det er jeg også. Har ikke grått en eneste dag i svangerskapet, men måtte også gråte noen modige tårer når jeg leste informasjonen fra sykehuset. Er førstegangs, og synes dette er forferdelig :(

Føler det helt likt :(
 
Jeg føler med dere som er engstelig og bekymret for tiden fremover, det er jeg også. Har ikke grått en eneste dag i svangerskapet, men måtte også gråte noen modige tårer når jeg leste informasjonen fra sykehuset. Er førstegangs, og synes dette er forferdelig :(

Samme her... Skal ha keisersnitt og har ikke vært bekymret i det hele tatt før jeg leste at far ikke får være med på hverken keisersnitt eller barsel. Har vært superstressa etter det, skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg nyoperert på barsel uten hjelp.
 
Samme her... Skal ha keisersnitt og har ikke vært bekymret i det hele tatt før jeg leste at far ikke får være med på hverken keisersnitt eller barsel. Har vært superstressa etter det, skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg nyoperert på barsel uten hjelp.

Det skjønner jeg utrolig godt! Det er det jeg er mest urolig for jeg også, får vite på torsdag om det blir planlagt keisersnitt eller ikke. Tør ikke tenke tanken på å være alene i den situasjonen, og på dagene etterpå. Føler så med deg :Heartpink
 
Back
Topp