Tekopp's dagbok *post-partum*

Cd 12, tror el er i morra. Mye vondt i dag, og kjip migrene med masse svimmelhet. Upraktisk med hormonutløst migrene, spesielt under eggjakt for unga i familien i dag :) men kan ikke utsette påska heller ;)

Smerter: Sånn konkret er det verkende følelse på høyre side, som tidvis stikker intenst og innimellom stråler utover i alle retninger. Kjenner meg nummen dit det stråler.
Ofte blir jeg også løs i magen av dette, pluss oppblåst.
Jeg har ikke inntrykk av at dette er normalt ved eggløsning å ha det sånn, men kroppen min snakker i store bokstaver når den blir påvirket av hormoner.

2pp, 5dpo (cd19)
Nå tenker jeg på hvilke dag testing skal starte på. Har undra litt på det i det siste, og sett enkelte snakke om det på forumet. At med de supersensitive testene så får man se det for hver streifer (korte kjemiske graviditet) man har. Så svake positve tester som deretter blir negative.

Sist omgang med prøving testa jeg med RFSU tidligtester, fordi det var det som ble solgt på apoteket. Ser at folk sier de er treige til å vise fram graviditet/lite sensitive. Tror jeg begynte å teste rundt 10dpo sist også.
Så for alt jeg vet hadde jeg mange små streifere, men at det ikke har blitt plukket opp av testene mine.

Ja, jeg syns det er utrolig kjedelig å vente, jeg er ikke tålmodig av meg.
Men, vil det være negativt for min mentale helse å ha enda mer info om det går eller ikke.

Første graviditet var sånn sett den greieste, jeg testa jo ikke før mensen var ca 1 uke forsinka. Og da var det ikke mye tvil på testen. Husker jeg måtte mote meg selv opp til å kjøpe, og til å ta testen etterpå. Var så skummelt. Den barrieren er litt borte nå.

Men også, selv om jeg prøver å fortelle meg selv at jeg ikke blir mer gravid/har bedre sjanser av å tå daglige graviditetstester, så er det vanskelig å la være.
Enn så lenge har jeg 1 tidligtest og endel strimler med babyplan vanlig liggende. Skulle helst venta til 10dpo i allefall, men kan ikke utelukke at jeg ryker på en test 8dpo.
Forrige periode kjentes litt halvveis ut, denne gangen har vi virkelig prøvd :) Men det gjør fallhøyden ved negativ test mye høyere.

Man blir veldig påvirket her inne til å teste tidlig og ofte :p Jeg gjorde det noen sykluser selv, men så fikk jeg flere falske positive/kjemiske, så den siste syklusen ventet jeg med å teste til jeg var 11 dpo med MS 25 mlu, og premien var stor; testen lyste positiv mot meg! Slapp å være usikker, myse og snu og vende på testen i 5 min for å håååpe at en strek skulle dukke opp:p Syntes i hvert fall selv at det var tungt å få en positiv test, som deretter ble negativ. Det ble en berg-og-dalbane med følelser:oops:
Lykke til med testingen! Håper det sitter en spire inni der ☺️

Man blir veldig påvirket her inne til å teste tidlig og ofte :p Jeg gjorde det noen sykluser selv, men så fikk jeg flere falske positive/kjemiske, så den siste syklusen ventet jeg med å teste til jeg var 11 dpo med MS 25 mlu, og premien var stor; testen lyste positiv mot meg! Slapp å være usikker, myse og snu og vende på testen i 5 min for å håååpe at en strek skulle dukke opp:p Syntes i hvert fall selv at det var tungt å få en positiv test, som deretter ble negativ. Det ble en berg-og-dalbane med følelser:oops:
Lykke til med testingen! Håper det sitter en spire inni der ☺️
Takk! Og takk for innspillet, håper på å kunne få en like fin opplevelse når/om jeg klarer å holde meg til dag 11 :) eller 10 i det minste.

Dag 10/11 er veldig ideelt. Heier på deg, og at du klarer å vente med testingen, for det er virkelig noe man blir gal av :hilarious:

Jeg blir nedstemt av alle typer tester, aå tester minst mulig, selv om jeg i blant ryker på en pga. "presset"/trendene her inne. Støtter det å holde seg unna!

Enig med de andre her :)
Jeg ventet til 12dpo (skulle drikke alkohol da, derfor testet jeg, hvis ikke hadde jeg ventet to dager til). Var veldig avslappende å vente, isteden for det testekjøret som var tidligere pp fra 7dpo. Ble ikke sånn stress :)

Ikke føl på presset om å teste mye og ofte :happy: Tror det bare gir mer stress. Selv testet jeg aldri før 13dpo, og da kom det tydelig strek raskt, og man trenger ikke myse og gjette. Mye mindre stress, og billigere. Masse lykke til :Heartred

Ikke føl på presset om å teste mye og ofte :happy: Tror det bare gir mer stress. Selv testet jeg aldri før 13dpo, og da kom det tydelig strek raskt, og man trenger ikke myse og gjette. Mye mindre stress, og billigere. Masse lykke til :Heartred
Venter jeg til 13dpo har jeg nok fått mensen alt om den kommer (kort syklus) men skjønner poenget ditt godt.
Når jeg tok test 1 uke på overtid med førstemann måtte jeg riktignok allikevel poste testen på forum, kunne ikke tro det var sant :D Ble usikker siden ikke streken var helt like sterk som kontrollstreken ;)

2pp, 9dpo, cd23 (måtte sjekke i app for datoer).
Sprakk og testa. Helt blenda.

Blir både veldig trist, men også veldig realistisk. Hopper videre til tanker om neste pp og sånt. Vet det er tidlig å miste håpet, men det gjør jeg allikevel.

Tenker endel på om jeg virkelig vil rokke med livet mitt med en til baby, og får en viss ro av det og. Skjer det så skjer det, men er ikke dette livet kretser rundt.
Så prøver å bruke mindre energi på prøving og mer på å gro grønnsakshagen akkurat nå.

Blir sikkert å teste mer i dagene fremover, men neppe masse. Så får jeg se etter mens om jeg ikke bestiller flere tester. Vurderer å prøve å tempe.

2pp, 13dpo
Testa negativt i går også, så da gidder jeg ikke teste mer denne syklusen.

har migrene med svimmelhet som hovedsymptom i dag, fått det oftere og oftere i forbindelse med el og mens, bygger seg opp over noen dager, og så er det som en demning brister og den fordufter. Håper det ikke tar for lang tid denne gangen.

wtf? babyplan el tester er utsolgt der jeg ser. ble brått veldig usikker på hva jeg gjør nå.

PP3, cd1
Ny pp, nye muligheter.
Har 5 el tester igjen, så får ta en pr dag fra cd11 og se om topp kommer ca som forventa.

Gynekolog senere denne syklusen (rett rundt el).
Driver og leser meg litt opp på hva jeg burde be om av undersøkelse i forhold til endometriose. Har lyst til å be om ct og laparaskopi. For jeg er redd jeg kommer på en venteliste ved laparaskopi og må si fra meg plassen ved evt graviditet. Finner de noe på CT blir det lettere å plukke opp tråden igjen skulle jeg bli gravid.

cd6, kjedelig i venteland. Ser ut som vi har klart å komme oss gjennom april måned uten sykdom i familien (håper jeg ikke jinxer det nå), og hadde vært så fint om det fortsetter. Bekymrer meg liksom litt for å miste en prøveperiode i sykdom igjen.

Egentlig kjenner jeg meg veldig fornøyd med livet om dagen, har flotte unger, bra mannfolk, kosete katt og spennende prosjekter i hagen om bare snøen får smelta igjen. treåringen starter på stor avdeling, femåringen på skolen etter sommeren, begge er i skikkelig spennende aldere. Takknemlig for det jeg har :Heartred

Pp3, Cd11
Jinxa det jeg, har hatt syke barn i flere dager og samboer hangler. Ikke høy feber,men kommer og går. Får lagt inn litt aksjer uansett.

Var hos offentlig gyn i dag, fikk en kjapp innvendig ul som bekrefta at el er rett rundt hjørnet. Og henvist til MR og laparoskopi, hu gynekologen hadde ikke tro på ct for sjekk av endo. Så da ble det ikke det.
Vistnok bare 3mnd ventetid på laparoskopi men tror ikke helt på det, må avlyse den om jeg blir gravid. Gruer meg så mye at jeg blir helt uvel når jeg tenker på inngrep, men samtidig er det nesten så jeg håper de finner ting for å forklare alle smertene jeg har.

Jeg er skikkelig oppblåst nå rundt el, Og har endel av både ubehag og smerter, men ikke like mye som sist måned.

pp3, 6dpo
Får vist veldig lyst til å oppdatere i dpo land, vente vente.
Har ikke sånn voldsom tro på denne syklusen heller da det ble litt mye greier som skjedde rundt el.

Driver og tracker hvordan jeg opplever smerter og ubehag gjennom syklusen, og ser nå at jeg har en fin liten periode mellom mens og el hvor det ikke er noe.
Denne syklusen har jeg notert el som mer smertefull enn mens faktisk, og der var det mye ubehag/vondt i 4-5 dager ca. så en liten pause før det begynner å bygge seg opp igjen.
Skal fortsette å holde styr på smerte og migrene fremover, greit med litt data å ha med til lege om man skal tas alvorlig.

Har 3 g-tester (var ganske slunkent test lager, måtte jo telle litt på det med el-tester også), så da tester jeg 10-11-12 dpo.

10 dpo :joyful:
20230515_164725.jpg

Har ca 1000 tanker som svirrer rundt, det er mest glede altså, men wow.

Jeg vet! Kjøpte jo inn vin for å kose meg med nå når mensen sku komme :D
Tusen takk :Heartred er så koselig å høre, virkelig :love7
Ja! Jeg håper jeg joiner deg neste uke :Heartpink

Back
Topp