Tannfrembrudd.

Mirell

Forumet er livet
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
Hvordan er det med deres små?

Her driver Knøtte med tannfrembrudd.. Å akkurat som søsteren sin så resulterer det i
noen naaaasty bleier. Sure og flytende. Gjerne opp etter ryggen.
Gjerne litt feber og dårlig matlyst.

Hvordan er det med deres små ?

Gutten min fikk 8 tenner før han fylte 7 mnd. Han var veldig sur og kjeftet mye i dagene rett før det kom en tann. Da hjalp det av og til å smøre på litt Dentinox.
Han hadde ikke noe feber eller løs mage, men dagen før frembruddene var han tydelig rød i kinnene.

Gutten min fikk 8 tenner før han fylte 7 mnd. Han var veldig sur og kjeftet mye i dagene rett før det kom en tann. Da hjalp det av og til å smøre på litt Dentinox.
Han hadde ikke noe feber eller løs mage, men dagen før frembruddene var han tydelig rød i kinnene.
dentinox er godt brukt her også. Har ikke tenkt på det med rød i kinnene. Men han er det Knøtte også.

Vesla fikk alle tennene sine (minus 2 årsjekslene ofc) fra 6-12 mnd..
Var mye søvnløshet i de 6 mnd :P

Jeg har trodd i 2 måneder nå at den ene (og etterhvert begge) tennene nede skulle dukke opp. De siste 8 dagene har han vært EKSTREMT survete og grinete, forkjølet (hostet, snørrete, litt feber), rød i kinnene, sovet mye mer urolig.. På søndag så så det plutselig ut som to små hoggtenner som tittet opp, og de ble plutselig erstattet med verdens største blemme. Skikkelig rar blemme :p Men, etter lunsj igår, så var plutselig blemmene borte. De var litt lealøse, kunne dytte litt på de liksom. Og idag ser det ikke ut som at det er noen ting der lengre :O Skjønner absolutt ingenting, jeg...

Jeg har trodd i 2 måneder nå at den ene (og etterhvert begge) tennene nede skulle dukke opp. De siste 8 dagene har han vært EKSTREMT survete og grinete, forkjølet (hostet, snørrete, litt feber), rød i kinnene, sovet mye mer urolig.. På søndag så så det plutselig ut som to små hoggtenner som tittet opp, og de ble plutselig erstattet med verdens største blemme. Skikkelig rar blemme :p Men, etter lunsj igår, så var plutselig blemmene borte. De var litt lealøse, kunne dytte litt på de liksom. Og idag ser det ikke ut som at det er noen ting der lengre :O Skjønner absolutt ingenting, jeg...
Jøss. Det har jeg ikke hørt om før.

Vi hadde grønn-vannete bleier et par dager før tennene kom. Han var også veldig urolig, ville bare opp på fanget hele tiden. To tenner kom rundt 5 måneder. Venter spent på de neste ;)

Har ikke sett eller kjent noe, men han har begynt å bite skikkelig i puppen og det gjør SÅ vondt! Igår oppdaget jeg at en tann nede er fremme, så det forklarte den saken:)

1 tann kom 1/1, og andre tann bryter gjennom nå. Trodde nr 2 skulle komme før men d gjorde den ikke ;-) De 2 i midten nede altså :-)

Nå kom første tanna i helgen. Deilig.. ferdig med sutring, feber, stikkbleier og søvnløse netter for nå :)

Håper neste tann bryter ut inatt, vært så mye våken om natta de siste ukene og supergrinete idag, vil ha den ut! :p fikk to tenner nede for 2mnd siden...

Etter en mnd med lite og urolig søvn på nattestid, så har det bedret seg de siste par dagene. Og en tann oppe har åpenbart seg iløpet av helga :-) Men kan de virkelig forstyrre nattesøvnen så lenge som en måned før de bryter ut? :O Hun fikk to nede litt før jul, men merket ikke så mye på henne da.

Her kom første tann den 16 januar.har nå fått tilsammen 6 tenner! Perioder med dårlig søvn og en del sutring.tror det klør en del i munnen på lille goklumpen min.

Etter en mnd med lite og urolig søvn på nattestid, så har det bedret seg de siste par dagene. Og en tann oppe har åpenbart seg iløpet av helga :-) Men kan de virkelig forstyrre nattesøvnen så lenge som en måned før de bryter ut? :O Hun fikk to nede litt før jul, men merket ikke så mye på henne da.

Jeg har ikke den erfaringen at de plages så mye nattesøvnen er dårlig en mnd før.. En uke kanskje.. Har riktignok slitt i lenge perioder men da poppet det nye jevnt og trutt

Jeg har ikke den erfaringen at de plages så mye nattesøvnen er dårlig en mnd før.. En uke kanskje.. Har riktignok slitt i lenge perioder men da poppet det nye jevnt og trutt
Nei, vi går ut fra at det er tilfeldig at det dukket opp en tann samtidig som nattesøvnen begynte å gå i positiv retning, og passer på å nyte de timene vi får med søvn for tiden ;)

I dag oppdaget jeg at tann nummer 6 siden 1. januar er på vei igjennom. Så da har hun totalt 8 tenner nå. Hun dier myyye på nettene, og har bitt mye i det siste. Ikke godt å våkne av å bli bitt i puppen!

Etter en mnd med lite og urolig søvn på nattestid, så har det bedret seg de siste par dagene. Og en tann oppe har åpenbart seg iløpet av helga :) Men kan de virkelig forstyrre nattesøvnen så lenge som en måned før de bryter ut? :O Hun fikk to nede litt før jul, men merket ikke så mye på henne da.
Her fikk hun to nede i november, de merket ikke vi i det hele tatt. Var kun tilfeldig :P de oppe derimot merket vi mer til. Ikke på noen annen måte enn at hun var kjempesur og veldig mammadalt ca tre uker før. Siden vi ikke merket de første spurte jeg på 6 mnd kontrollen om HS ville se om det såg ut til om de kom snart for vi var så sliten. Da gikk det ca et par uker, så var første ute og 5 dager etter kom den siste. Men hun var skikkelig øm i tannkjøttet dagene etter også.

Ingen tegn til tenner enda her. Det er puppene mine litt glad for. :p

Back
Topp