Tannfrembrudd.

Her fikk hun to nede i november, de merket ikke vi i det hele tatt. Var kun tilfeldig :p de oppe derimot merket vi mer til. Ikke på noen annen måte enn at hun var kjempesur og veldig mammadalt ca tre uker før. Siden vi ikke merket de første spurte jeg på 6 mnd kontrollen om HS ville se om det såg ut til om de kom snart for vi var så sliten. Da gikk det ca et par uker, så var første ute og 5 dager etter kom den siste. Men hun var skikkelig øm i tannkjøttet dagene etter også.

Merket ikke når min fikk de to nede heller, men når han fikk første tannen oppe (hjørnetann) derimot. Huff og huff.. :p
 
Merket ikke når min fikk de to nede heller, men når han fikk første tannen oppe (hjørnetann) derimot. Huff og huff.. :p
oi.. fikk han hjørnetann oppe først? stallars lille.. de skal jo ikke komme før om en stund..
 
Den tredje og fjerde tannen er på vei ut nå. :)
 
Den tredje og fjerde tannen er på vei ut nå. :)
Tror vi er i gang med flere nå vi også.. Samme runden som sist.. dårlig søvn, suttring, masse sikling, osv.....
 
Var visst ikke hjørnetann, men fremtann nummer 2 :p trodde det bare var to fremtenner :p haha
haha, da så :p men likevel da.. de skal ikke komme heeelt enda de heller, og hvertfall ikke før de to i meidten.. så det har nok ikke vært så godt for han :(
 
Her har mini blitt 8,5 mnd uten antydning til tenner. Hos nr 1 kom de jevnt fra 6 mnd, men her venter vi fremdeles. Han er flink å spise og gjør ivrige forsøk på å tygge, så det hadde vært fint med tenner snart!
 
Nå kom det 2 fortenner oppe plutselig. Dette kom i forbindelse med sykdom, så jeg ble litt overrasket! Ikke like mye sutring som forrige gang! 8 måneder og 4 tenner :)
 
1 tann dagen før hun ble 8 mnd :) ingen flere i sikte ennå ;)
 
Han fikk sine 2 midterste tenner nede for ca 1 måned siden :)
Nå er det helt like tendenser igjen (kjipe bleier, mye sutring, skriking og klaging, lite søvn, sikling og gnaging). Jeg synes det ser ut som den ene tanna ved siden av de 2 midterste nede er på vei opp. Oppe er det null antydning til tenner.

Noen som har erfaring med at tredje tanna er den ved siden av de 2 midterste nede?
 
Han fikk sine 2 midterste tenner nede for ca 1 måned siden :)
Nå er det helt like tendenser igjen (kjipe bleier, mye sutring, skriking og klaging, lite søvn, sikling og gnaging). Jeg synes det ser ut som den ene tanna ved siden av de 2 midterste nede er på vei opp. Oppe er det null antydning til tenner.

Noen som har erfaring med at tredje tanna er den ved siden av de 2 midterste nede?

Her kom de som nummer 4 og 5 :) fikk ene tannen oppe (sidefortann :p ) som nummer 3. :) tror det er helt individuelt når de ulike kommer :) så er sikkert den som kommer :)
 
Han fikk sine 2 midterste tenner nede for ca 1 måned siden :)
Nå er det helt like tendenser igjen (kjipe bleier, mye sutring, skriking og klaging, lite søvn, sikling og gnaging). Jeg synes det ser ut som den ene tanna ved siden av de 2 midterste nede er på vei opp. Oppe er det null antydning til tenner.

Noen som har erfaring med at tredje tanna er den ved siden av de 2 midterste nede?
Lillegutten hos oss fikk de 2 nede når han var 7 måneder, bare 2 uker etter kom den tredje nede. Ikke noe tegn til noe oppexsmile2
 
Han fikk sine 2 midterste tenner nede for ca 1 måned siden :)
Nå er det helt like tendenser igjen (kjipe bleier, mye sutring, skriking og klaging, lite søvn, sikling og gnaging). Jeg synes det ser ut som den ene tanna ved siden av de 2 midterste nede er på vei opp. Oppe er det null antydning til tenner.

Noen som har erfaring med at tredje tanna er den ved siden av de 2 midterste nede?
Lillegutten hos oss fikk de 2 nede når han var 7 måneder, bare 2 uker etter kom den tredje nede. Ikke noe tegn til noe oppexsmile2
 
Begge småttene fikk de 2 nede når de var rundt 7 måneder. Lillegutt fikk den tredje nede ca 2 uker etter. Lille prinsessa har ikke fått noen fler, før jeg plutselig i går oppdaget 4! små tenner oppe. Ikke rart hun har vært litt furten! Ikke flere tenner hos lillegutt som jeg kjenner nå. De er snart 10 måneder :)
 
Back
Topp