Tanker om navn?

Har jentenavn klart, litt usikker på guttenavn, guttenavnet jeg elsker og bruke siden jeg var 16 har allerede blitt brukt i familien for 6 år siden, ikke nærmeste familie men likevel litt surt. Så håper nesten at vi slipper å ta den diskusjonen

Vi har tenkt på både gutte og jentenavn ☺️ Men ikke helt enig enda Men har god tid enda da ☺️

Guttenavnet har vært klart siden jeg var lita, og samboeren er heldigvis enig i det. Vi har også snakket om jentenavn, og er ganske enige der også. Blir spennede å se hva som bor i magen :)

Samboer og jeg er enig om guttenavn, men ikke helt landet på jentenavn. Får se etter UL tenker jeg. :dance008

Har forslag til navn, men mest til jente. Syns det er vanskeligere å finne til gutt. Men har ikke presentert de for samboeren min enda, så spent på hva han syns. Spørs om han vil diskutere det før vi vet hvilke kjønn det er. Har to favoritter på jente og to favoritter på gutt. Er redd for at jeg/vi skal angre etterpå, så greitt å bruke litt tid på å bestemme seg :) Så skal det jo passe til etternavn. Litt usikker på om det blir bare hans etternavn eller begge våre sine. Føler at ungen får da litt av begge identitetene, men å kun ha et etternavn er jo kortest og enklest.

Har ingen navn på lista!

Vi har jentenavnet klart :-) Oppkalling. Guttenavn derimot... Vanskelig! Blir vel så man tenker mer og mer på det lenger ut i svangerskapet, og værtfall etter UL!

Har forslag til navn, men mest til jente. Syns det er vanskeligere å finne til gutt. Men har ikke presentert de for samboeren min enda, så spent på hva han syns. Spørs om han vil diskutere det før vi vet hvilke kjønn det er. Har to favoritter på jente og to favoritter på gutt. Er redd for at jeg/vi skal angre etterpå, så greitt å bruke litt tid på å bestemme seg :) Så skal det jo passe til etternavn. Litt usikker på om det blir bare hans etternavn eller begge våre sine. Føler at ungen får da litt av begge identitetene, men å kun ha et etternavn er jo kortest og enklest.
Vi er samboere og har forskjellige etternavn, ga jenta hans etternavn og jeg tenker å skifte etterhvert, muligens før vi gifter oss, hun fikk samme mellomnavn som jeg har (og moren min har) så slik fikk hun jo mitt navn også ;)

Jeg har en liste jeg har skrevet navn på i flere år.. Men har ikke snakket med mannen om det enda :D redd det ender i SA, så venter litt.. Men jeg har ymtet frampå til mannen at det blir noe når vi skal diskutere navn, og fikk som svar "går fint det, bare du ikke er så sta og vanskelig" ;-)

Guttenavn var vi på bølgelengde med lenge før jeg ble gravid, nå som det ser ut som om det blir jente er det verre... jeg ba han skrive en liste og jeg har jo min liste som jeg har hatt lenge :P Jeg avfeide ALLE på hans liste! Jeg kunne aldri i verden kalt ungene mine det! Så han ble mildt sagt fryktelig frustrert og mente jeg bare ville bestemme selv osv :P Skulle tro det var han som var full av hormoner :P

På min liste fant vi ett par-tre gode alternativer, og jeg mistenker at han har fått seg en favoritt allerede ;) :)

Blir oppkalling hvis det blir jente :) Men med gutt er vi ikke helt sikre enda. Har ett par navn det står mellom, men har god tid enda ♡

Har smått begynt å tenke på navn, men blir vel mer når vi vet om det er gutt eller jentenavn vi må finne :)

Vi er svært forskjellige i forhold til valg av navn. Han liker typisk norske navn som eks navn på kompiser fra barndommen.

Jeg er opptatt av særegne navn som gjerne passer i internasjonal sammenheng. Jobber i bhg og har ofte flere med listetopp navn i hvert kull.

Typisk hos oss er: Liam, Lukas, Leander, Noah og Aron. Emma, Anna, Emilie, Sofie, Amalie og Malin.

Jeg foretrekker de som barnet kanskje får være alene om gjennom barneskolen :) Slik jeg og mine søsken fikk ;-)

Her har vi flere navn som ble diskutert når jeg gikk med første, men denne gangen har vi ikke diskutert. Vi vet ikke kjønn enda heller. Jeg synes det er vanskelig uansett kjønn. Uansett må det fungere internasjonalt. Blir det ei jente ønsker jeg å kalle henne opp etter min avdøde mor på et eller annet vis.

Jeg har begynt å tenke litt på aktuelle navn, både til jente og gutt. Men jeg får bare ikke med meg mannen på å diskutere dette enda. Jeg tror nesten ikke han har innsett at vi (sannsynligvis) skal ha baby igjen, og han ser i hvert fall ikke vitsen med å tenke på navn før lenge etter nyttår :p

Mali Alexandra om d blir jente❤ bestemt for flere år siden,og er etter min oldemor:)
Blir d gutt så har vi ikke blitt enige enda:p men er en stund til mai så blir vel enige tilslutt;)

Vi visste tidlig hva vi ville kalle lille om det var gutt eller jente. Vi var litt usikre på tassen, men så fort vi fikk vite at han var en gutt, føltes navnet riktig :)

Tror vi har landet på jentenavn nå! Oppkalling etter oldemødre på begge sider :)

Guttenavn er vi ikke enige om enda

Tror vi var gjennom hele navnelista sikkert ti ganger sist før vi fikk satt opp noen forslag til navn vi likte :p jeg jobber med barn og merker at mange navn blir uaktuelle, hehe ;)

Back
Topp