Tanker om navn?

Dutchy

Glad i forumet
Jo eg vet det er tidlig, men eg er sikkert ikkje den eneste som allerede har tenkt om navn?

Vi har snakka om navn i mange år.. Hehe :) har nylig begynt å tenke på Elsa som mulig navn på ei lita tulle og Nikolai på en liten gutt :)

Vi går nok utifra navnelista vi hadde på sønnen vår som nå er 4 mnd. Han fikk navn da han var 11 uker :P Blir nok lettere denne gangen.

Har ikke begynt å diskutere det enda, men vi er enige om et norrønt /skandinavisk navn. Både jeg, han og jenta vår har gamle norske navn så må passe inn med oss :)

Nei, så langt har vi ikke kommet enda :)

Vi har allerede bestemt oss for navn på begge kjønn siden vi ikke vil vite hva det blir :)

Har bestemt oss for flere potensielle navn :)

Har et jentenavn klart, og delvis to guttenavn :) Magefølelsen sier at det blir ei jente - så vi får se ;)

Vi har jentefornavn klart, og guttemellomnavn klart. Han får lov til å sette ned jentemellomnavn og jeg godkjenne og jeg får samme dealen med gutte mellomnavn :)

Vi har ikke snakket om det ennå. Hadde mange guttenavn vi likte til forrige barn så det hadde vært enklere enn jentenavn.

Har et jentenavn jeg liker veldig godt. Sist hadde vi jentenavnet klart, et dobbelt navn som ikke er vanlig. Vi fikk en gutt, og godt var det når noen i bygda valgte akkurat det navnet noen mnd før han ble født!! Det var litt surt for jeg har tenkt ut det navnet siden jeg var 17(10år). Det hadde nok vært enda verre om vi hadde fått jente da, for da hadde vi jo måttet omstille oss rett før fødsel. Nå har jeg tenkt meg bort ifra det navnet, og har et annet jentenavn :)

Jeg liker navnet Kornelius

Jeg aner ikke, men det er min "tur" til å bestemme navn ettersom mannen bestemte navnet på sønnen vår:) Jeg kommer selvsagt ikke til å trumfe gjennom et navn dersom mannen min synes akkurat det navnet er horribelt:D

Guttenavn er klart... Min mann mistet pappen sin tidlig og har sakt lenge, siden vi møttes, at han vil at en evt. sønn skal kalles opp etter faren

Er ikke et navn jeg liker veldig godt eller hadde valgt i utgangspunktet... Men siden det betyr mye for min mann må jeg vel gå med på det.

Vi har snakket litt om at han bestemmer guttenavn og jeg jentenavn.., Så da satser vi på en jente i stedenfor :p

Last edited:
Vi har tenkt på Anne-Lise, da det er min bestemor og typen sin "reservebestemor" som døde i vår.

Guttenavn har vi ikke tenkt noe på ennå, men i går dukket plutselig Oliver opp. Ikke slengt ut forslaget ennå, så får se.

Vi har jo prøvd å bli gravid i 20 pp, så navnene er klare for lengst. Både til denne babyen og til evt. søsken.
Vi har et jente- og et guttenavn klare.

Har guttenavn.. Men om det er nok en jente sliter vi litt. Må lilsom passe med navnene til de to vi har fra før

Back
Topp