Takk for meg - MA

Å nei... Åå, så vondt jeg fikk av deg nå! Helt på gråten..
Husk å ta deg tid til å sørge, ta vare på deg selv og barnefar! Det kan være en tøff periode som venter dere :Heartred
Mange klemmer, og lykkeønsker herifra :Heartred:Heartred

Tusen takk ❤️ Ja det skal ikke hastes med noe nytt ennå , det var tøffere en jeg hadde sett for meg og han og . Men fikk se en helt annen side av han i går og jeg ble bare enda mer glad i han kjente jeg ❤️

Skulle være 7+4 men leste på nettet i går ettermiddag om tom fostersekk for å prøve og skjønne hva det egentlig var , leste at det var folk som hadde sett det en uke senere og at det bare var siden det var for tidlig . Jeg gråt av å på i hele går og bestemte meg for at jeg må ha en undersøkelse til for å være sikker på at det her er riktig , har jo prøvd i år nå å venter på ivf så får jeg sørget ferdig og før jeg setter de . Tror uansett det hadde vært for villt for psyken og skulle sotte hjemme og abortert før det har gått opp for meg.

Min gyn som sa i går «uff ja er vanskelig , bare ring vist det er noe som helst» HAN HADDE REIST PÅ KURS I DAG OG VAR STENGT FREM TIL MANDAG !!

fant en annen gyn og ringte han , han sa at det var lurt og sjekke om en uke , siden det ja kan være for tidlig og han hadde vært med på det tidligere . Men uansett så blir det en bekreftelse på onsdag at det jeg gjør nå er fullstendig riktig fremfor å for alltid gruble på om det var for tidlig..

Ikke superimponert over gynekologen din.. Sier han at du bare må ringe, bør han informere om at han er bortreist og hvem du eventuelt skal kontakte i stedet... Jeg hadde gjort det samme som deg, en sjekk til litt senere, heller angre på noe en gjorde, enn å angre på noe en skulle ha gjort :Heartred

Skulle være 7+4 men leste på nettet i går ettermiddag om tom fostersekk for å prøve og skjønne hva det egentlig var , leste at det var folk som hadde sett det en uke senere og at det bare var siden det var for tidlig . Jeg gråt av å på i hele går og bestemte meg for at jeg må ha en undersøkelse til for å være sikker på at det her er riktig , har jo prøvd i år nå å venter på ivf så får jeg sørget ferdig og før jeg setter de . Tror uansett det hadde vært for villt for psyken og skulle sotte hjemme og abortert før det har gått opp for meg.

Min gyn som sa i går «uff ja er vanskelig , bare ring vist det er noe som helst» HAN HADDE REIST PÅ KURS I DAG OG VAR STENGT FREM TIL MANDAG !!

fant en annen gyn og ringte han , han sa at det var lurt og sjekke om en uke , siden det ja kan være for tidlig og han hadde vært med på det tidligere . Men uansett så blir det en bekreftelse på onsdag at det jeg gjør nå er fullstendig riktig fremfor å for alltid gruble på om det var for tidlig..

Har du ikke fått en dobbeltsjekk?? Det er fryktelig dårlig isåfall. Man skal alltid sjekke to ganger for å være sikker på at man ikke er kortere på vei, og at det ikke utvikler seg noe.
Det er veldig dårlig av gyn.
Skjønner veldig godt at du venter en uke, for dette skal man være helt sikker på.

Stor klem ❤️❤️ jeg vet hvor vondt dette er, og hvor fæl den ventetiden til neste kontroll blir. Skiftet mellom håp og sorg.

Har du ikke fått en dobbeltsjekk?? Det er fryktelig dårlig isåfall. Man skal alltid sjekke to ganger for å være sikker på at man ikke er kortere på vei, og at det ikke utvikler seg noe.
Det er veldig dårlig av gyn.
Skjønner veldig godt at du venter en uke, for dette skal man være helt sikker på.

Stor klem ❤️❤️ jeg vet hvor vondt dette er, og hvor fæl den ventetiden til neste kontroll blir. Skiftet mellom håp og sorg.

Nei det jeg skjønte ikke var så normalt når jeg fikk summet meg og lest meg opp på det her greiene og bare konkludere så kjapt med at det var MA . Nå tar jeg jo høyde for at det er tomt og skal ikke håpe på kanskje osv men om det skulle være så at han tar feil og det er noe liv der så skal han få beskjed om det veldig tydelig !

Jeg så bare fostersekk med plommesekk i går, tenkte selv jeg var 7+1 så ble veldig lei meg. Men hun sa hun tror jeg er 5 uker og at det rett og slett er for tidlig at hjerte slår enda. Hun kan ha rett da vi hadde sex uken etter også og syklus har vært rar etter MA jeg hadde sist. Egget kan visst også ligge i dvale noe jeg ikke var klar over.
Skal tilbake neste tirsdag og sjekke om hjerte har begynt å slå.

Håper at du får se hjerte slå neste gang! Krysset fingrene for deg :Heartbigred

Hæ?! For en behandling! Har du fått dobbeltsjekket dette?
Da jeg ble presentert for MA i januar ble jeg sendt til gyn.pol for å dobbeltsjekke! Jeg tror nok du gjør rett i å sjekke en gang til!

Edit; ser nå at du allerede har svart på dette! Guri malla, sitter å gaper her.. Sjokkert!!

Jeg så bare fostersekk med plommesekk i går, tenkte selv jeg var 7+1 så ble veldig lei meg. Men hun sa hun tror jeg er 5 uker og at det rett og slett er for tidlig at hjerte slår enda. Hun kan ha rett da vi hadde sex uken etter også og syklus har vært rar etter MA jeg hadde sist. Egget kan visst også ligge i dvale noe jeg ikke var klar over.
Skal tilbake neste tirsdag og sjekke om hjerte har begynt å slå.

Håper at du får se hjerte slå neste gang! Krysset fingrene for deg :Heartbigred
Håper alt går kjempe bra for deg!! Du må si ifra hvordan der gikk!

Kjenner at jeg har ikke store troen egentlig , våknet for 2 uker siden og følte at jeg ikke var gravid lenger. Så er nok mest sansynelig noe i den følelsen .:/

Hæ?! For en behandling! Har du fått dobbeltsjekket dette?
Da jeg ble presentert for MA i januar ble jeg sendt til gyn.pol for å dobbeltsjekke! Jeg tror nok du gjør rett i å sjekke en gang til!

Edit; ser nå at du allerede har svart på dette! Guri malla, sitter å gaper her.. Sjokkert!!

Kan jo mildt sagt si at jeg føler på følelsen av å være fullstendig ubetydelig .
Ble det tatt HCG måling og?
Jeg ringte ned til legekontoret i dag og sa at jeg nekta og ta abort pillene før jeg hadde tatt HCG prøve .her skal jeg ikke ha en eneste tvil om at den er tom !

Kan jo mildt sagt si at jeg føler på følelsen av å være fullstendig ubetydelig .
Jeg ringte ned til legekontoret i dag og sa at jeg nekta og ta abort pillene før jeg hadde tatt HCG prøve .her skal jeg ikke ha en eneste tvil om at den er tom !

Jeg har gått gjennom dette to ganger, og fikk alltid to kontroller. Den ene gangen 3 kontroller. Dette kombinert med hcg for å sjekke stigning. Alt i alt er jeg den dag i dag veldig sikker på at det ikke var noe liv der. Og det er jo sånn det skal være. Skal ikke være noen tvil. For det skjer jo at både gyn kan ta feil, embryo ligger skjult eller at man er kortere på vei.
Stor. Klem

Nei, her så vi godt at det ikke var liv i bamsemumsen. Ble målt til 8+5 i uke 11+3. Men fikk dobbeltsjekket på sykehuset 11+5, og uendret status. Men da var det såppas stort at det var lett å se at det hadde stoppet opp.
Bra! Hva sa legekontoret?

Sniker. Ville bare si at håper det viser seg at gynekologen tok feil. Men om det skulle vise seg å fortsatt være MA, reagerte jeg på at du skriver at du måtte på apoteket for å kjøpe ibux og paracet. Fikk du ikke noe smertestillende av gynekologen? Da jeg opplevde MA, fikk jeg flere typer smertestillende samt kvalmestillende med meg hjem sammen med cytotec. Og en nøye beskrivelse av hvilke tabletter jeg skulle ta når. Fikk også strengt råd om at jeg burde følge anbefalingene om smertestillende. Glad jeg gjorde det, for det var et par timer som var ganske tøffe.

Håper du slipper å ta stilling til det, og at du heller får en gledelig overraskelse på ul neste uke❤️

Jeg ble faktisk usikker selv da vi startet ultralyden i går, så bare en tom fosterblære her også. Men gynekologen bare presset litt ned i magen min, og der så vi et lite knøtt med bankene hjerte. Når hun lettet på presset så vi bare den tomme blæra, så det var tydelig at hun var nødt til å legge på litt press for å se knøttet. Men hun var tydelig erfaren og visste hvordan hun skulle finne frem. :)

Jeg hadde MA i fjor, skulle være 10+0, men embryoet var så lite at hjertet antagelig aldri hadde begynt å slå. Likevel fikk jeg kontroll for å dobbeltsjekke en uke senere, OG det var målt HCG to ganger for å se om det steg og om det kunne være mulig at jeg var kortere på vei. Synes gyn du har vært hos har gjort en slett jobb..

I likhet med Blåfugl fikk jeg med meg smertestillende og anbefaling på når/hvor mye jeg burde ta.

Krysser fingre og tær for at dere får se et bankende hjerte neste uke :Heartred

Som Blåfugl og TalieS skriver fikk jeg også smertestillende og ‘bruksanvisning’ med hjem.

Jeg ble faktisk usikker selv da vi startet ultralyden i går, så bare en tom fosterblære her også. Men gynekologen bare presset litt ned i magen min, og der så vi et lite knøtt med bankene hjerte. Når hun lettet på presset så vi bare den tomme blæra, så det var tydelig at hun var nødt til å legge på litt press for å se knøttet. Men hun var tydelig erfaren og visste hvordan hun skulle finne frem. :)
Så bra å høre ❤️ Tenker du ble lettet da ❤️ Skal be han andre gyn. Som jeg skal til på onsdag så får be han prøve det trykke trikset vist han ikke utfører det bare for å sjekke

Så bra å høre [emoji173]️ Tenker du ble lettet da [emoji173]️ Skal be han andre gyn. Som jeg skal til på onsdag så får be han prøve det trykke trikset vist han ikke utfører det bare for å sjekke

Forskjell på utvendig og innvendig. Skal ikke trykke så mye innvendig. Hun som sa det hadde utvendig ultralyd [emoji4]

Håper du har hatt innvendig da det er best for å få sett mest mulig.

Forskjell på utvendig og innvendig. Skal ikke trykke så mye innvendig. Hun som sa det hadde utvendig ultralyd [emoji4]

Håper du har hatt innvendig da det er best for å få sett mest mulig.
Okay , jeg hadde innvendig ja å blir vel til det nå til onsdag og . Er det mest nøyaktig ?

Mykje lukke til! :love7 har du en følelse selv? Hvor langt skal du være på vei når du skal på ul ?

Back
Topp