Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eg brukte tøybleier en periode på minstemannSyns det var veldig ok. Med formsydde, eller kva det heiter ;-) litt meir styr med brettebleir og sperrelag i ull. Har bleiene enda. Så mulig eg prøver no og. Eg syns det var veldig ok
![]()
Hm ja der ser du... Lenge sida sist. Eg meinte sjølvsagt at det var lommebleier eg likte best. For der er alt i etbrukte gjerne formsydde og brettebleir på natta. For da må en ha tjukkere lag. Følte gjerne at lommebleier ikkje holdt godt nok tett på natta.
Har du nokon god linker, og forslag til lommebleier eg burde prøve? Eg var ein del på tettinntil.no i den perioden![]()
Eg fant ikkje nokon innlegg om tøybleier i Facebookgruppa?

Jeg anbefaler gruppa Tøybleiesnakk på Facebook! Den er superbra
Vi bruker lommebleier fra alvababy.com på lillegutt og kommer til å bruke det på babyen som kommer også. Veldig greit! Slipper all søpla og vi syns tøy lukter mye mindre enn papir fordi da vippes bæsjen i do i stedet for å ligge å stinke i en bleiebøtte
Jeg har kjøpt 70x70 brettebleier på name it (gulpekluter) og kommer til å bruke de på jenta de første ukene hvis onesize lommebleiene blir for store.
Men meld deg inn i Tøybleiesnakk! Anbefales![]()
Takk for tips! Meldte meg inn i tøybleietorget også, masse fint brukt som selgesJeg sliter litt med tanken på brettbleier, redd jeg ikke får det til, men jeg skal prøve! Syns lommebleier og formsydde ser veldig greit ut. Får mer og mer lyst jo mer jeg leser
![]()
Vi skal bruke tøybleier, og gjorde det I begynnelsen sist også. Jeg får noia av plastbleielukta, og vil helst slippe å springe ut med søppel hele tiden.
I begynnelsen likte jeg brettebleier, siden det er lett å tilpasse størrelse og absorbering etter hvert som ungen vokser. Etter hvert fikk pappaen gjennomslag for alt-i-ett, som var veldig greit til bleieskift på farten. Når barnehagen tok over de fleste skiftene, fikk de bruke engangsbleier. Det angrer vi litt på, men det passet greiest I rutinene deres.
Lurt! Mye fint brukt ja, jeg har også kjøpt litt der![]()
Vi brukte tøybleier på eldste også, fikk da tilbud om å låne brettebleier av kusina mi, men sa nei for jeg syns det så så vanskelig ut! Men så kjøpte jeg noen likevel nå da lillegutt var baby og likte det overraskende godt, ikke vanskelig!Tror jeg hadde slitt litt med å få de på nå da (13,5 mnd), har en mark på stellebordet
![]()
Har du sjekket om kommunen din gir tilskudd til tøybleier? Vi fikk 1000kr da vi bodde i Oslo, men har flytta nå og her har de ikke..
Vi skal bruke tøybleier, og min mann er kjempemotivert etter de på Nøstebarn viste han hvordan man bretter brettebleiene. Det var jo veldig lett. Skal ha brettebleier og ullsperrelag i begynnelsen, deretter får vi se om vi går over til formsydde eller lommebleier. Forresten så vil BIR her i Bergen sponse oss med tusen kroner om vi bruker tøybleier. De setter stor pris på at folk ikke bruker engangs.
Helt enig!Må bare si; all respekt til dere som ønsker å bruke tøybleier. Jeg kommer ikke til å bruke det, men burde sikkert gjort det.![]()