Syte-klage tråd

Jeg og! Er så sjelden jeg åpner kiosken lenger (kl seks..) at når jeg skal det så sover jeg utrolig dårlig. Det hjalp lite å drømme at jeg kom en time for seint, og at det var totalt kaos på bakrommet.
Hehe! Godt å høre vi er flere. Jeg åpner aldri lengre jeg heller, å når det skjer er det sjeldent alene. Men nå er det så mange sykemeldte, så da hadde jeg ikke noe valg :/ gleder meg til jeg er ferdig, da skal jeg hjem å legge meg :p

Jeg og! Er så sjelden jeg åpner kiosken lenger (kl seks..) at når jeg skal det så sover jeg utrolig dårlig. Det hjalp lite å drømme at jeg kom en time for seint, og at det var totalt kaos på bakrommet.
Og jeg våknet en time etter at jeg skulle vært på jobb..... bah!

Sittet hos legen i en time. Hals vondt og utslett. Utslettet var ikke allergi så har tatt en del virus prøver. Litt bekymret kan man si

Så utrolig lei av å vær i dårlig form og kvalmen, begynner virkelig å gå på psyken nå. Går ikke en dag uten at jeg griner og er i tillegg stressa over å ikke jobbe så kjenner det tar på å sitte hjemme å vær så ubrukelig :-(

Så utrolig lei av å vær i dårlig form og kvalmen, begynner virkelig å gå på psyken nå. Går ikke en dag uten at jeg griner og er i tillegg stressa over å ikke jobbe så kjenner det tar på å sitte hjemme å vær så ubrukelig :-(
Jeg sitter (ligger!) og hjemme og er "ubrukelig" på 3 uken. Og jeg er bare i uke 9...
Men, nå er det jo sånn at det er ytterst få mnd i løpet av et helt 40-års arbeidsliv at man er sykemeldt og er gravid. Og det kommer til å gå over! Og plutselig er man tilbake på jobb og i full fart igjen. Og så dårlig som man er når man er gravid, så er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet overfor jobben.

Jeg sitter (ligger!) og hjemme og er "ubrukelig" på 3 uken. Og jeg er bare i uke 9...
Men, nå er det jo sånn at det er ytterst få mnd i løpet av et helt 40-års arbeidsliv at man er sykemeldt og er gravid. Og det kommer til å gå over! Og plutselig er man tilbake på jobb og i full fart igjen. Og så dårlig som man er når man er gravid, så er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet overfor jobben.
Ligger hjemme på..6-7 uka nå? Jobber ikke fast og hadde ikke allverdens vakter før sykemeldingene så får veldig lite penger ift vanlig og har bl.a. Mista vakter fra ene jobben pga jeg ringte inn sjuk to ganger! Så redd for å ikke ha noe å gå til skulle jeg bli bedre..og blir jeg ikke bedre (forrige svangerskap var jeg dårlig til fødselen) så spørs det om jeg får opptjent nok til foreldrepenger :-/ er så usikker på alt akkurat nå.. Så er ikke kun dårlig samvittighet ovenfor jobb men mer pengemessig.

Ligger hjemme på..6-7 uka nå? Jobber ikke fast og hadde ikke allverdens vakter før sykemeldingene så får veldig lite penger ift vanlig og har bl.a. Mista vakter fra ene jobben pga jeg ringte inn sjuk to ganger! Så redd for å ikke ha noe å gå til skulle jeg bli bedre..og blir jeg ikke bedre (forrige svangerskap var jeg dårlig til fødselen) så spørs det om jeg får opptjent nok til foreldrepenger :-/ er så usikker på alt akkurat nå.. Så er ikke kun dårlig samvittighet ovenfor jobb men mer pengemessig.
Uff , det er ikke gøy! Men mest sannsynlig så blir du ikke sykemeldt helt til fødselen. Det er jo ytterst få som er dårlig så lenge!
Og på min jobb skal de mest sannsynlig i gang med nedbemanninger i januar.. Og jeg er en av de med minst ansinnitet... Så jeg vet hvordan du føler det ang fremtiden... Ikke gøy! Nesten så jeg o tillegg går å venter på å miste jobben...Men senest i februar er du nok på beina igjen. Veldig få er dårlige til lenger enn uke 16-20. Og da har du mange mnd å få tatt igjen vakter på!

Uff , det er ikke gøy! Men mest sannsynlig så blir du ikke sykemeldt helt til fødselen. Det er jo ytterst få som er dårlig så lenge!
Og på min jobb skal de mest sannsynlig i gang med nedbemanninger i januar.. Og jeg er en av de med minst ansinnitet... Så jeg vet hvordan du føler det ang fremtiden... Ikke gøy! Nesten så jeg o tillegg går å venter på å miste jobben...Men senest i februar er du nok på beina igjen. Veldig få er dårlige til lenger enn uke 16-20. Og da har du mange mnd å få tatt igjen vakter på!
Vet sjansen er liten men er så redd for å få likt svangerskap som sist me oppkast til fødselen og kraftig bekkenløsning :-) håper du får beholde jobben, er uvissheten som er verst ofte. Å ikke vite hvor en står..

Hvis du er ekstrahjelp og har hatt inntekt i minst 26 uker har du krav på sykepenger og gjennomsnittet av de tre siste månedene som er det du antakelig ville hatt om du var i stand til å jobbe. Og av sykepenger har du krav på foreldrepenger :) så om du skulle være dårlig til fødsel så har du likevel krav på noen penger og derfor også foreldrepenger :) spør ditt lokale nav kontor om utregning av beløpet :)

Må bare rase fra meg. Er en skikkelig hormonell bombe i dag og stakkars den som velter lasset. Den får nok mer en den ba om. Min mor er en ekspert i å kommentere og være selvmotsigende. Denne uka jobbet mannen kveld og natt og jeg måtte ha hjelp fra mor med minsten på 21 mnd. Kvalm og sliten som jeg er ser huset ut deretter. Men hun er bare nødt til å kommentere! I tillegg er det mange ganger skjult kritikk som f eks "åh jeg ser Lyngen din også har vissnet " det betyr "hvorfor har du ikke kastet ut Lyngen som er vitsen". På tre timer klarte hun å lire av seg så mange kommentarer at jeg kjente jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å klikke i vinkel. Vil ikke få utbrudd foran lillegutt. Hun kommenterte hvordan adventstaken sto, hvordan buksen min hang på meg, at jeg spiste chillinøtter, at lillegutt trengte ekstra klær, Lyngen på gangen, at katten ikke hadde vann, at vaskemaskinen burde renses, hvordan det og hvorfor det og etc... Vi skal feire jul med mor og far her hjemme i år men jeg bare gruer meg. For hun kommer til å kommentere alt som ikke er gjort og alt hun ville gjort anderledes. Det værste av alt er at hvis jeg sier noe er hun så hårsår at det blir rar stemning i mnds vis etterpå. Hun tåler ikke kritikk men eeeeeelsker å gi andre kritikk. Hater å ha hun på besøk noen ganger. Føler ikke at noe av det jeg gjør er godt nok for det er ikke i hennes fasit bok.. Grrrrrr måtte bare få det ut ellers er jeg redd jeg hadde eksplodert.

Hvis du er ekstrahjelp og har hatt inntekt i minst 26 uker har du krav på sykepenger og gjennomsnittet av de tre siste månedene som er det du antakelig ville hatt om du var i stand til å jobbe. Og av sykepenger har du krav på foreldrepenger :) så om du skulle være dårlig til fødsel så har du likevel krav på noen penger og derfor også foreldrepenger :) spør ditt lokale nav kontor om utregning av beløpet :)
Jobbet mellom tre plasser, var mest en plass men litt uenigheter med avdlederen gjorde at hun mente jeg skulle prøve en annen avdeling, sykemeldt fra den 'nyeste' plassen så vet ikke om jeg får fra begge for er egentlig samme virksomhet, bare det er delt opp i to avdelinger? (hjemmesykepleien)
Har prøvd å snakke med nav men han jeg snakket med var lite behjelpelige..

Hater meg selv for at jeg ikke har vært så flink til å ta folat i det siste. Gravidhjernen i sammen med kvalme og oppkast har gjort at det går i glemmeboka. Nå er jeg jo livredd for at noe er galt.

For meg hjelper det å ha dem synlig og lett tilgjengelig. Jeg har dem stående i vinduskarmen rett bak sofaen (hvor jeg tilbringer mye tid ...), sånn at jeg ser dem ofte og bare trenger å snu meg for å ta dem.

Et annet tips er jo å sette en daglig alarm på mobilen. Det finnes også medisin-apper som holder styr på dette, veldig kjekt om man tar flere ulike, men trengs vel ikke så lenge du bare tar et par et par ting.

Jeg er vanligvis elendig til å huske sånne ting, så har prøvd meg frem med ulike apper og triks og metoder, men etter at jeg ble gravid har jeg vært kjempeflink, veldig praktisk!

Jeg er i samme båt. Min jobb skal også nedbemanne i januar, og jeg er også en av de som har jobbet der kortest. Det er skikkelig kjipt. Jeg krysser fingrene for oss begge, håper vi beholder jobbene. Er jo ekstra vanskelig å finne noe nytt når magen vises ;-)

Er sååå lei av å være i dårlig form. Et eller annet virus har inntatt kroppen. Legen finner ikke helt ut av det. Og mannen snakker bare om julebordet sitt på lørdag men jeg vil ikke være alene om formen blir dårlig men han virker ganske upåvirket. Så begynte å stri gråte for han skjønner ingenting.

Og jeg er irritert fordi svigerfar ringte min far og sa jeg var gravid. FØR jeg hadde rukket å fortelle det selv ansikt til ansikt på kvelden. Da ble jeg også lei meg!

Åh, jeg er så sliten :( Føler jeg bare jobber, kommer hjem og sitter på ræva - og spiser. Men har vondt i alle deler av kroppen, sovner om jeg legger meg ned og sitter å bare stirre ut i lufta 60% av tiden. Skulle så GJERNE ha tatt ferie i morgen og kommet meg ovenpå før julaften :( I tillegg føler jeg jo at jeg kommer til å ese ut å gå opp 25 kg før jeg er i uke 16, men har på en eller annen magisk måte bare gått opp 1,5 kg. Gi meg energi til å trene :dead:

Ok, jeg vet jeg burde være glad, siden jeg er 12 uker i dag. Men nå ligger jeg på sofaen på 3.timen uten søvn, og har skikkelig vondt i halsen. I tillegg har jeg begynt å kaste opp, for første gang i svangerskapet. :eek: trodde det skulle gå over ved 12 uker, og ikke starte :confused:

Back
Topp