Syte-klage tråd

Jeg vet, men vet også at det er krise på jobben spesielt siden jeg allerede har hatt en uke vekke og det ikke er mer ledig tid før jul å få gjort ting på. Så får dårlig samvittighet. Men helsen er viktigst og når jeg egentlig ikke tør sette meg i bilen fordi jeg blir helt fjern, så er det best å lytte til kroppen

Jeg jobber som lærer på ungdomsskolen, har alle de verste rettefagene, og ble sykmeldt rett før tentamensperioden...grusomt dårlig samvittighet selv da jeg vet det blir mer på resten når jeg er borte, men sånn er det bare. Jeg kan ikke stå å undervise med en bøtte vedsiden av meg heller :wtf:
Vi kommer sterkere tilbake etter jul :)

Jeg og.. blir engstelig. Hadde ikke mye symptomer sist heller, og da mista vi.. Alt er sikkert bra inni der, men vanskelig å tro det hele tida.

Her begynner kvalmen å gi seg...trodde jeg skulle synes det var deilig, men blir bare bekymret for at det betyr at noe er galt! :facepalm:

Synes synd på meg selv, har akkurat fått sykemelding for 2 uker pga mistanke om mykoplasma lungebetennelse. Hadde vanlig lungebetennelse med storebror og var syk i 4 uker og kom ikke tilbake i 100% jobb i løpet av svangerskapet. Startet seinere med han da. Problemet er at denne gangen er jeg så kort på vei at det ikke kan behandles. All antibiotika mot mykoplasma lungebetennelse skal helst ikke brukes i første trimester og formen er ikke dårlig nok til å jeg føler at jeg må ha antibiotika. Jeg er konstant kvalm, men det går bra så lenge jeg ikke hoster. Når jeg får hosteanfall så kaster jeg opp. Tror at begge gutta mine også har fått det, gubben fikk antibiotika for noe annet for 2-3 uker siden og er fortsatt ikke kvitt hosten. Jeg fikk lagt meg ned for å sove og sjefen ringte og vekket meg 2 ganger fordi han ikke skjønte beskjeden jeg hadde gitt til nestleder. Kan ikke ta ibux for smertene eller cosylan for hosten heller, så sliten at jeg bare vil gråte.

Synes synd på meg selv, har akkurat fått sykemelding for 2 uker pga mistanke om mykoplasma lungebetennelse. Hadde vanlig lungebetennelse med storebror og var syk i 4 uker og kom ikke tilbake i 100% jobb i løpet av svangerskapet. Startet seinere med han da. Problemet er at denne gangen er jeg så kort på vei at det ikke kan behandles. All antibiotika mot mykoplasma lungebetennelse skal helst ikke brukes i første trimester og formen er ikke dårlig nok til å jeg føler at jeg må ha antibiotika. Jeg er konstant kvalm, men det går bra så lenge jeg ikke hoster. Når jeg får hosteanfall så kaster jeg opp. Tror at begge gutta mine også har fått det, gubben fikk antibiotika for noe annet for 2-3 uker siden og er fortsatt ikke kvitt hosten. Jeg fikk lagt meg ned for å sove og sjefen ringte og vekket meg 2 ganger fordi han ikke skjønte beskjeden jeg hadde gitt til nestleder. Kan ikke ta ibux for smertene eller cosylan for hosten heller, så sliten at jeg bare vil gråte.

Uff...stakkars...
God bedring! :)

Ligger i senga etter å ha grått til mannen etter å måttet hentet mini i bhg igjen kl 13 fordi han er syk. Er min første uke med sykemelding, og jeg blir verre dag for dag. Føles så håpløst at dette ikke gikk over før i uke 20 sist. Og jeg er så dårlig og fatter ikke hvordan jeg skal overleve ukene fremover. Blir bare "tatt av håpløsheten" om at det blir sånn i ukesvis fremover..

Ligger i senga etter å ha grått til mannen etter å måttet hentet mini i bhg igjen kl 13 fordi han er syk. Er min første uke med sykemelding, og jeg blir verre dag for dag. Føles så håpløst at dette ikke gikk over før i uke 20 sist. Og jeg er så dårlig og fatter ikke hvordan jeg skal overleve ukene fremover. Blir bare "tatt av håpløsheten" om at det blir sånn i ukesvis fremover..

Uff...hvor langt er du på vei nå da?

Passa innmari dårlig at han fulle, sinte mannen skulle komme her i kiosken og bråke og bølle når jeg allerede er irritert på blodtrykksmåleren som klemmer meg i tide og utide.. blei nok en ganske høy måling på den siste ja! Fader ass, jeg blei forbanna på'n!

Har følt meg elendig i dag. Kvalm, alt lukter fælt, spydde opp frokosten og slitsomt å tenke på hvordan få i meg ny, vondt i hodet og nakken. Dusja to ganger før klokka 12 fordi varmen lindrer. Er blitt litt bedre nå på kvelden.

Ok, er bedre. Men en ting til. Jeg lå her og skulle sove, og ble sulten. Tenkte, herregud ikke nå allerede, jeg har jo akkurat spist en brødskive og så et eple og så to kjeks. Men jo, jeg er sulten. Så jeg tok et knekkebrød. Nå har jeg akkurat rydda inn osten, og tror du ikke jeg er sulten igjen? Jeg er så lei av mat!

Kvaaaaaaaalm å atter kvalm :hungover:....å fikk aktiv sykemelding av legen! Jobber på sykehjem så dette skal bli gøy :meh:

Håper de kan det da. Men skjønner ikke hvorfor ikke legen kunne sykemeld deg med engang.

Ja di det...Hun sa hun anså meg som delvis arbeidsfør og at jeg ikke trengte full sykemelding. Men ska jobbe I helga så får eg se om det funker, om ikke kommer jeg til å be om full sykemelding.

Back
Topp