Syte-klage tråd

Mer syting!
Sove en stund, våkne nesten uten stemme, halsen er helt rå av å ha spydd + forkjølelsen, må tømme spybøtten og lukta der får meg kun til å spy enna mer, orker ingenting idag og vil kun grave meg ned og ikke komme ut før baby er ute akkurat nå

Har fått (mest sannsynlig) bihulebetennelse og tok cosylan på kvelden igår for å få sove - bare at det gjorde at jeg fikk knusktørr hals og svelg og har nesten ikke sovet et minutt på grunn av at det har vært smertefullt å puste inn! :( Og nå har jeg mest sannsynlig smittet mannen med det og vi skal ha kjempekoselig familiemiddag idag og imorgen og jeg har så lyst å være med men vil ikke smitte flere, mamma har i tillegg ekstremt svekket immunforsvar pga kronisk sykdom så jeg føler at jeg egentlig burde holde meg unna men så villlll jeg jo være med. Har ingen feber, så da er jeg vel kanskje ikke SÅ smittefarlig? Jeg har munnbind, og tenker at hvis jeg i tillegg er skikkelig flink med håndhygiene så må jeg kunne delta litt ihvertfall? Huff, dette suger! !

Den forkjølelsen er blitt lungebetennelse nå tror jeg.... River noe inni hekkan i lungene og tjukt ekkelt slim.
Faen så leeeeei......

Jeg er så lei av blod!!!!

Åhh. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ta vare på en baby når formen min er så dårlig. Ligger bare på sofaen hele tiden og er ordentlig kvalm og trøtt :( Hjelpes. Begynner å grue meg litt.

Åhh. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ta vare på en baby når formen min er så dårlig. Ligger bare på sofaen hele tiden og er ordentlig kvalm og trøtt :( Hjelpes. Begynner å grue meg litt.

Off! Vet hvordan du har det!
Jobber du fortsatt?

Jeg prøver å ta en dag av gangen, og heldigvis er ikke alle dager like fæle:-)
Ikke sååå lenge siden vi hadde nedtelling til 12 uker, nå er det mye mindre enn 12 uker igjen:-)

Håper formen kommer seg:-)

Off! Vet hvordan du har det!
Jobber du fortsatt?

Jeg prøver å ta en dag av gangen, og heldigvis er ikke alle dager like fæle:)
Ikke sååå lenge siden vi hadde nedtelling til 12 uker, nå er det mye mindre enn 12 uker igjen:)

Håper formen kommer seg:)

Ja, jobber 50%. Vet at jeg må gi meg, men synes det er så deilig å være på jobb! Men kveldene og helgene er helt grusom. Klarer nesten ikke å spise pga kvalmen, og mistenker den kommer fordi jeg er så sliten. Så bør virkelig gå ut i 100%, men er redd for at jeg bare blir liggende inne i 2 mnd da og kjede meg.

Har du sykemeldt deg 100% nå?

Jeg har liksom ikke tenkt sånn på det i det hele tatt jeg, jeg for enten liksom at å føde skal være en mirakelkur for å blink bedre form og få energien tilbake :-o muuuulig jeg husker det første tiden i et litt rosa-sky lys... Men jeg tenker at når baby er ute så vil vi jo bli i bedre form sakte men sikkert i alle fall :) dette ordner vi! Og de siste tre ukene før termin skal jo brukes til total avslapping og oppladning :)

Men skjønner hva du mener altså... Jeg jobber fortsatt 80% men tror egentlig det er litt mye. Sist var jeg på 50% på dette tidspunktet. Men er som deg; trives med å være på jobb! Hva med å teste en uke med 100% da, og se om du kommer deg ovenpå litt igjen? :)

Jeg har liksom ikke tenkt sånn på det i det hele tatt jeg, jeg for enten liksom at å føde skal være en mirakelkur for å blink bedre form og få energien tilbake :-o muuuulig jeg husker det første tiden i et litt rosa-sky lys... Men jeg tenker at når baby er ute så vil vi jo bli i bedre form sakte men sikkert i alle fall :) dette ordner vi! Og de siste tre ukene før termin skal jo brukes til total avslapping og oppladning :)

Men skjønner hva du mener altså... Jeg jobber fortsatt 80% men tror egentlig det er litt mye. Sist var jeg på 50% på dette tidspunktet. Men er som deg; trives med å være på jobb! Hva med å teste en uke med 100% da, og se om du kommer deg ovenpå litt igjen? :)

Ja, men tror man får et sånt adrenalinkick eller noe, som sitter i kroppen en god stund og gjør at du takler de første dagene ganske bra. Syns jeg husker at jordmora på riksen snakket om det den natta jeg fødte, så man får nok litt fart på seg når babyen endelig er ute :)

Jeg skal bestille time hos legen på nett i dag, så har jeg gjort det. Har tenkt på det i mange, mange uker :p Jeg får heller bare stikke innom jobben å høre hvordan det går! Så må jeg prøve å hente meg inn her hjemme. Spiser jerntabletter for harde livet og prøver å spise når magen klarer det, men nå har jeg dårlig samvittighet for samboeren som har tatt ALT her hjemme i ukesvis. Tror jeg må ha time hos legen på en mandag så jeg husker hvor fælt jeg har det og ikke faller for fristelsen på en ny 50% :p

Mandag 2.mai! Da altså, da skal jeg til legen og tenke på babyen, ikke meg selv og jobben :p ferdig bestilt!

Ja, men tror man får et sånt adrenalinkick eller noe, som sitter i kroppen en god stund og gjør at du takler de første dagene ganske bra. Syns jeg husker at jordmora på riksen snakket om det den natta jeg fødte, så man får nok litt fart på seg når babyen endelig er ute :)

Jeg skal bestille time hos legen på nett i dag, så har jeg gjort det. Har tenkt på det i mange, mange uker :p Jeg får heller bare stikke innom jobben å høre hvordan det går! Så må jeg prøve å hente meg inn her hjemme. Spiser jerntabletter for harde livet og prøver å spise når magen klarer det, men nå har jeg dårlig samvittighet for samboeren som har tatt ALT her hjemme i ukesvis. Tror jeg må ha time hos legen på en mandag så jeg husker hvor fælt jeg har det og ikke faller for fristelsen på en ny 50% :p

Høres lurt ut med mandagstime, når man er mest sliten. Er litt spent på utfallet av neste kontroll selv...jeg er litt for "god" på å glatte over vondter, vil jo ikke overdrive! Vel, sist jeg var hos legen begynte jeg å gråte, var så utslitt. Det_var_så_flaut. Håper å unngå det denne gangen...

Men angående kick ja, husker første natta etter fødsel sist, sov ikke ett sekund, var så gira. Selv om hehe var sliten etter fødsel, såklart. Og så husker jeg at jeg følte meg så liten og nett og lett på foten! Kunne jo sprette opp av senga! Og så slank! Veide fortsatt over 100 kg da vi dro fra sjukehuset, men jeg følte meg suuuperfresh og fin, haha! Lættis, jeg så jo ikke ut i måneskinn. Blir bra å bli rusa på de der postpartum-hormonene igjen :)

Høres lurt ut med mandagstime, når man er mest sliten. Er litt spent på utfallet av neste kontroll selv...jeg er litt for "god" på å glatte over vondter, vil jo ikke overdrive! Vel, sist jeg var hos legen begynte jeg å gråte, var så utslitt. Det_var_så_flaut. Håper å unngå det denne gangen...

Men angående kick ja, husker første natta etter fødsel sist, sov ikke ett sekund, var så gira. Selv om hehe var sliten etter fødsel, såklart. Og så husker jeg at jeg følte meg så liten og nett og lett på foten! Kunne jo sprette opp av senga! Og så slank! Veide fortsatt over 100 kg da vi dro fra sjukehuset, men jeg følte meg suuuperfresh og fin, haha! Lættis, jeg så jo ikke ut i måneskinn. Blir bra å bli rusa på de der postpartum-hormonene igjen :)

Haha, ja. Husker jeg var livredd for å rulle over ungen og skjønte ikke hvordan jeg skulle klare meg alene med babyen når jeg var såå sliten etter fødselen. Da sa jm: "Du ruller ikke over din egen baby, det er ikke mulig når du akkurat har blitt mor", slo meg til ro med det :)

Huff, er redd jeg skal bryte sammen selv en dag. Er utrolig flaut. Jeg gjør aldri det, så når det først skjer er det bare ukontrollert og fælt å se på! Haha. Har slått meg 4-5 ganger i dag at jeg bør ringe føden :p Men nå er det kveld, skal se om kroppen min roer seg ned :)

Ja, jobber 50%. Vet at jeg må gi meg, men synes det er så deilig å være på jobb! Men kveldene og helgene er helt grusom. Klarer nesten ikke å spise pga kvalmen, og mistenker den kommer fordi jeg er så sliten. Så bør virkelig gå ut i 100%, men er redd for at jeg bare blir liggende inne i 2 mnd da og kjede meg.

Har du sykemeldt deg 100% nå?

Ikke enda, men fikk beskjed på sist kontroll på sykehuset at NU var det slutt....
Sinnsykt med kynnere som har begynt å påvirke mormunnen eller hva det heter.

Blir 100% fra mai sånn ca, da har jeg litt tid til å overlevere det siste prosjektet og kan ta det med ro:-)
Blir uansett innlagt en gang mellom midten mai og slutten av mai, så er egentlig innstilt på at nå er det baby som er eneste fokus:-)

Det "irriterende" er jo at sjefen min tydeligvis har gitt alle kollega beskjed om ikke stresse meg med arbeid eller spm, det har resultert i en 90% nedgang i Mail boksen:-)
Hihihi - snill sjef da, tanken er såå god, men jeg savner å være i farta og å bruke hjernen mer enn nå:-)

Sikkert lurt å prøve 100%, jeg merker det veldig på kvalmen og overskuddet når jeg stresser litt mye.

Jeg er så lei nå! Lei av å ha vondt, har bekkenløsning, og har vondt både foran og bak. Får ikke sove om natten lengre pga smertene, lei av å gå hjemme, selv om jeg bare har vært hjemme i 2,5 uker. Lei av å føle jeg ikke strekker til, og ikke har nok energi til lillemor. Og lei av og være lei. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare 12 uker til. Ser nå at jeg hadde det veldig greit når jeg gikk med lillemor. Og attpå til sende min mor meg opp for å kjøpe 24 kg hundefor i dag, fordi hun ikke har lappen. Og jeg klarer ikke si nei for hun blir så stygg når hun blir sur. Så dro opp kjøpte det, og fikk det i bilen. Så jeg fikk jeg min søster og en kamerat av henne til å kjøre det hjem til henne, siden de skulle den veien. Og da blir min mor sur, for var jeg ikke meningen å plage henne, var jo jeg som skulle levere det. Huff ble langt dette. Måtte bare få det ut ett sted. Så jeg ikke plager samboeren med det samme gamle hele tiden :p

Back
Topp