Syntes du abort er drap?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
jeg kjenner ei som tok abort i uke 19+5.. hun fikk det godkjent igjennom abortnemda.. da syns jeg det ble litt ille.. hun la ut bilde og skrev "lille gutten vår"... ugh.... det ble for.. vondt for meg :s

Hva??? Og barnet var friskt? Sykt
Ja. barnet var friskt.. det er helt sykt.. Men hun har dårlig psyke selv, så hun ville ikke bli mamma enda. men som hun sa selv: "nå som jeg har født vil jeg bli mamma snart likevel, så nå begynner planleggingen". jeg kjente det grøsset på ryggen! Jeg personlig syns hun heller kunne adoptert bort barnet.. når du likevel har kommet så langt.. bare 3 uker til kunen barnet overlevd..

Syns det er et vanskelig spørsmål egentlig...

Tenker sånn at det ikke er et drap før hjertet begynner å slå... Men så er det jo ikke noen livskvalitet på forsterstadiet, så jeg er svært usikker. Vet ikke om jeg selv hadde klart det, men dømmer ingen som gjør det.

Ja. barnet var friskt.. det er helt sykt.. Men hun har dårlig psyke selv, så hun ville ikke bli mamma enda. men som hun sa selv: "nå som jeg har født vil jeg bli mamma snart likevel, så nå begynner planleggingen". jeg kjente det grøsset på ryggen! Jeg personlig syns hun heller kunne adoptert bort barnet.. når du likevel har kommet så langt.. bare 3 uker til kunen barnet overlevd..
Huff, det var trist å lese :( håper hun blir frisk før hun bestemmer seg for å bli gravid igjen

Huff, det var trist å lese :( håper hun blir frisk før hun bestemmer seg for å bli gravid igjen
det håper jeg inderlig også.. men jeg tror ikke hun har noe valg.. hun er i søkelyset ift barnevern mtp psyken og sånt allerede, så det skal nok en del til for at hun kan føde et barn nå og faktisk få beholde uten sterk oppfølging..

Abort er ikke drap, men følelse lad er det!

Men jeg er ganske skeptisk til abort pga ikke dødssyke årsaker senere i svangerskapet. barn kan leve et verdig liv med Downs syndrom, eller med hydrocefalus. Tror jeg aldri kunne tatt abort ved slike tilfeller. Selv hvet jeg at mange mener at de ikke har et verdig liv, men i utgangspunktet vil vi aldri kunne sette oss selv i en slik situasjon!

Det er så enkelt som dette
Definisjonen av drap er å ta et liv. Et hjerte som banker er vel i høyeste grad et liv? Hva skal man ellers kalle det?
Så ja, abort er drap.

Får vel si nei. Det er jo snakk om ufødte fostre. Men den er litt vrien. Kjenner jeg er glad vi har den grensa for abort.

Nei, det synes jeg ikke. Isåfall må jeg synes at det er drap å plukke en blomst også.

jeg kjenner ei som tok abort i uke 19+5.. hun fikk det godkjent igjennom abortnemda.. da syns jeg det ble litt ille.. hun la ut bilde og skrev "lille gutten vår"... ugh.... det ble for.. vondt for meg :s
Tenker at da har abortnemda tatt en beslutning som er riktig, men skummelt at hun begynner å planlegge rett etterpå!
Kjenner altfor mange som har blitt tatt fra ungene sine fra barnevernet og man burde være psykisk stabil når man skal ha barn

Drap høres så fælt ut, men..

D spørs på hvilken uke d er gjort blant annet..

Tenker at da har abortnemda tatt en beslutning som er riktig, men skummelt at hun begynner å planlegge rett etterpå!
Kjenner altfor mange som har blitt tatt fra ungene sine fra barnevernet og man burde være psykisk stabil når man skal ha barn
joda. beslutningen de tok er nok riktig. men som du sier, skremmende at hun planlegger så kort tid etter :s

Jøss, blir det gjort inngrep så sent? :(
ja. desverre... man må søke om det til abortnemda. men det blir tatt abort utrolig sent her i landet dersom det ligger god nok grunn for det...

Huff.... Så rart det blir gjort... De blir jo sett på som levedyktige når de er rundt 18/19 uker...
jeg syns det er helt sykt.. dette barnet, gutten, hadde sikkert klart seg om det hadde fått bare et fåtalls uker til i magen.. jeg kan ikke fatte å begripe at de lot dem gjennomføre dette..

Back
Topp