• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Syntes du abort er drap?

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Synes lite om både abort og angrepille, men er glad at folk kan velge selv.

Å stoppe ett hjerte som har startet å slå kan etter min mening ikke kalles annet enn drap/gjøre slutt på ett liv

NEI, abort er IKKE drap!!!
(Er ikke den største tilhengeren av abort, ville ikke gått gjennom det selv, men kan forstå at abort er den eneste løsningen for noen og de er ikke drapsmenn for det! Satt på spissen, vil det si at jenter som blir voldtatt og gravide pga det, i tillegg skal smertes for at de "dreper barnet" sitt og det blir feil, synes jeg!)

Det er en diskusjon son har vært tatt her inne nok ganger til å vite at det er en diskusjon det ikke kommer noe godt ut av.

Nei.

Nei... Syns at grensa burde vært før uke 12 men er gla vi bor i et land der vi har et valg :)

Jeg syns det etter hjertet slår i uke 6 ja.. Der burde grensen gått for de som absolutt må, spør du meg. Når man fortsatt tar abort i uke 12 er det en liten baby som beveger seg..

De fleste aborter skjer etter hjertet begynner å slå. Et levende vesen som har et hjerte som slår og noen bevist avslutter livet på er jo et drap.

Jeg ville sagt jeg hadde et barn i "himmelen" om jeg hadde mista et barn før det var levedyktig utenfor livmoren. Fordi det er et liv som har gått bort..

nei. jeg syns ikke det. men de som tar abort etter uke 16-17 så begynner jeg å rynke endel på nesa..

Back
Topp