syntes dere det er greit at utlendinger

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
Nei, jeg er selv utlending og det hadde aldri fallt meg inn å feire NORGES dag med tyske flagger...[;)]

Nei, det synes jeg ikke! 17 mai en en norsk feiring.. og da hører ikke andre lands flagg til synes jeg!

ORIGINAL: Labambie

Nei, det synes jeg ikke er greit.. Kjempefint at de går med sine nasjonaldrakter og slikt, men akkurat flagget synes jeg blir feil... Det er jo NORGES nasjonaldag, landet sin bursdag! Vi hadde neppe dratt til USA og feiret 4.juli med det norske flagget? Synes faktisk det blir helt riv ruskende galt..
Selv de "utlendingene" (dvs 2. og 3. generasjons pakistanere) er enige i det..

jeg er helt enig!

Nei, det synes jeg ikke er greit.. Kjempefint at de går med sine nasjonaldrakter og slikt, men akkurat flagget synes jeg blir feil... Det er jo NORGES nasjonaldag, landet sin bursdag! Vi hadde neppe dratt til USA og feiret 4.juli med det norske flagget? Synes faktisk det blir helt riv ruskende galt..

Men dette her er ikke en reel problemstilling engang.

Selvfølgelig skal det ikke flagges med andre flagg enn norske.

Kjenner en del utlendinger og ingen av disse mener at de skal bruke eget flagg på 17. mai.

Må nesten signere denne[;)]

ORIGINAL: EricaJenta

Nei det syns jeg ikke er greit. Som andre har sagt så er det vår nasjonaldag og vårt flag. De har sine egene dager de kan feire på[:)] 

Nei.

17.mai er NORGES nasjonaldag, og NORGES flagg er rødt, hvitt og blått. Og da feirer vi NORGE!

Jeg svarte Nei, hvorfor...fordi det er Norges nasjonaldag[:)]

Nei, jeg vil helst at de bruker norsk flagg. Er greit nok at man skal tilrettelegge andre ting for at de skal trives her i Norge, men noe må da lille landet vårt få lov å ha! Er jo Norge vi feirer den dagen og jeg mener da at kun norske flagg skal være synlige! De må gjerne gå med deres nasjonaldrakt osv..

Jeg er ikke rasist/nasist, eller whatever!

Som jeg ville sagt det selv!

Nei, nei og atter neeei!!

NORGES nasjonaldag!!
That's all I have to say..

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Det er Norges dag - men likevel tror ikke jeg hadde brydd meg såå voldsomt om noen kom med feks et danskt flagg gitt - vær så god!! [;)]

enig.

Merkelig at de fleste av forumets "utlendinger" synes ikke det passer seg, mens mange etnisk norske synes det er helt ok... Hvor er patriotismen? Respekten for fedrelandet og hva våre forfedre har ofret for oss?

Ja det kan du spørre om...det er faktisk totalt respektløst ovenfor de som har slåss ogofret for landet vårt gjennom alle disse år..

Nei, selvfølgelig ikke! Det synes jeg er å misforstå litt hva integrering handler om. 17. mai feires Norges grunnlov. Da feierer vi med norske flagg. Mens jeg synes det er helt OK at man flagger med det falgget som faller mest naturlig på familiens bursdag f.eks...

ORIGINAL: *Haneefah*

ORIGINAL: 3xS

ORIGINAL: *Haneefah*

ORIGINAL: gotherina

synes faktisk det er respektløst å komme med andre enn norske flagg på 17.mai....

Det er norge sin dag, og da kan de heller ta med seg et norsk flagg for å vise hvor glade de er for å bo i norge, ikke et annet lans flagg, det har ingenting det og gjøre...

og nei, det hjelper ikke om man har begge!!!!!!!!  fortsatt respektløst!!

Vi velger å se litt annerledes på det; Vi (barna våre) har dobbel nasjonalitet - men er like norske fordet. Har ikke noe med mangel på respekt å gjøre.[:)]

jo, det er mangel på respekt.

hvorfor skal dere ellers fly rundt med andre enn norske flagg på norges nasjonaldag?

det er ikke "promoter-hvilke-land-du-har-tilknytning-til-dagen". men en festdag for å feire norges selvstendighet.

Jeg sa VI ser litt annerledes på det. [:D]
Derav: nei, det handler ikke om mangel på respekt... for OSS!  Tvert imot![:)]
Og om noen er enig eller uenig, det ..vel.. skiter jag i, rett og slett.[8D]

men når du ser svart på hvitt her at "hele" Norge synes det er feil med andre flagg enn det norske på 17.mai så er det jo respektløst?
greit dere syns det er greit, men når det norske folk synes man skal holde seg til det norske flagget så bør dere jo respektere det?

svarte nei..flagget symboliserer jo at det er norge som ble frigjort, ikke noe annet land..

Back
Topp