syntes dere det er greit at utlendinger

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: Lissyjane

Nei det ynes jeg ikke[;)] Dette er Norges grunnlovsdag[;)]

Jag ær svensk medborgare och bor i Norge. Jag ælskar Sverige men skulle aldrig hissa svensk flagga den 17 maj. Den dagen ær det Norge som firas.

nei. fordi det er NORGES nasjonaldag, altså flagger man med NORSKE flagg.

når landet til dem respektive flagga har nasjonaldag kan dem flagge så mye dem orker for min del. men ingen andre flagg enn det norske hører hjemme på norges nasjonaldag!

blir som å komme som påskehare på julaften istedefor julenisse. hører ikke hjemme det vettu..

Selv om gubben er Dansk, men Britisk statsborger tar vi da ikke med Dansk eller Britisk flagg i 17 mai toget!!!!

Nei, det syns jeg er teit. Har vel ingenting med deres land og gjøre?[8|]

ORIGINAL: *Haneefah*

ORIGINAL: gotherina

synes faktisk det er respektløst å komme med andre enn norske flagg på 17.mai....

Det er norge sin dag, og da kan de heller ta med seg et norsk flagg for å vise hvor glade de er for å bo i norge, ikke et annet lans flagg, det har ingenting det og gjøre...

og nei, det hjelper ikke om man har begge!!!!!!!!  fortsatt respektløst!!

Vi velger å se litt annerledes på det; Vi (barna våre) har dobbel nasjonalitet - men er like norske fordet. Har ikke noe med mangel på respekt å gjøre.[:)]

jo, det er mangel på respekt.

hvorfor skal dere ellers fly rundt med andre enn norske flagg på norges nasjonaldag?

det er ikke "promoter-hvilke-land-du-har-tilknytning-til-dagen". men en festdag for å feire norges selvstendighet.

ORIGINAL: Godhjerta.

Det blir jo like feil som å dra til sverige og feire Alla flaggans dag med norsk flagg...
Huff..
Norges bursdag. Man skal da ikke gjøre stas på andre enn bursdagsbarnet.
Man drar ikke i bursdagsfest og gir gavene til forskjellige gjester - selv om man setter pris på dem aldri så mye.

Syns det er helt herlig å se folk i sine nasjonaldrakter på 17.mai. De har jo pyntet seg med det fineste de har.
Men flagget skal være norsk - ellers viser man jo ikke noen respekt for landet.

Sign, det var bra sagt!

ORIGINAL: Kittekat

Nei. 17.mai er Norges nasjonaldag, og da skal man kun ha Norsk flagg.
De hadde nok ikke likt det særlig godt om vi tasset rundt med vårt flagg på deres nasjonaldag.

Når pakistanere i Oslo feirer 14. august, har de både norske og pakistanske flagg.

Nei det er norges nasjonaldag, vi kommer da ikke på deres nasjonaldager med flagget vårt vi heller.

ORIGINAL: Labambie

Nei, det synes jeg ikke er greit.. Kjempefint at de går med sine nasjonaldrakter og slikt, men akkurat flagget synes jeg blir feil... Det er jo NORGES nasjonaldag, landet sin bursdag! Vi hadde neppe dratt til USA og feiret 4.juli med det norske flagget? Synes faktisk det blir helt riv ruskende galt..
Selv de "utlendingene" (dvs 2. og 3. generasjons pakistanere) er enige i det..

Kunne ikke vært mer enig!!!

nei, det synnst jeg ikke... det er våres najonaldag IKKE deres!!

ORIGINAL: StinkiStini2

Nei det er ikke greit.

Det er Norge sin dag, og flagget til Norge skal være i fokus.
Det er ikke verdensflaggdaghipphipphurra, men Norge sin grunnlovsdag!
Da feirer vi med det norske flagget.

Sign

NEI!!! det syns jeg ikke!!! norske og samiske flagg er greit på 17.mai, er da NORGES nasjonaldag! hadde jeg veifta med norskt flagg på nasjonaldagen til iran(hvis de har noen:P) så hadde jeg garantert blitt steina eller skutt!!!

ORIGINAL: *mamman t lillemann*

NEI!!! det syns jeg ikke!!! norske og samiske flagg er greit på 17.mai, er da NORGES nasjonaldag! hadde jeg veifta med norskt flagg på nasjonaldagen til iran(hvis de har noen:P) så hadde jeg garantert blitt steina eller skutt!!!

Ja, sikkert [8|]

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Det er Norges dag - men likevel tror ikke jeg hadde brydd meg såå voldsomt om noen kom med feks et danskt flagg gitt - vær så god!! [;)]

Det er Norges nasjonaldag å da bruker man norske flagg, enkelt å greit.

Back
Topp