syntes dere det er greit at utlendinger

• Trådstarter Trådstarter *BV addict*
  • Opprettet Opprettet
ORIGINAL: Labambie

Nei, det synes jeg ikke er greit.. Kjempefint at de går med sine nasjonaldrakter og slikt, men akkurat flagget synes jeg blir feil... Det er jo NORGES nasjonaldag, landet sin bursdag! Vi hadde neppe dratt til USA og feiret 4.juli med det norske flagget? Synes faktisk det blir helt riv ruskende galt..
Selv de "utlendingene" (dvs 2. og 3. generasjons pakistanere) er enige i det..

jeg vet helt ærlig ikke helt hva jeg syntes.
tror neppe de mener noe vondt med å gå med sitt flagg. de vet jo som oss at landet dems ikke har bursdag.
tror liksom at de feirer med sitt flagg på våres vegne. så nei, jeg bryr meg ikke så veldig[;)]

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: *LykkeligeMamma*

tror neppe de mener noe vondt med å gå med sitt flagg. de vet jo som oss at landet dems ikke har bursdag.
tror liksom at de feirer med sitt flagg på våres vegne. så nei, jeg bryr meg ikke så veldig[;)]

BURSDAG?! [8D] Djiiiises.

ehh, ja man kan faktisk si at norge har bursadg.

Ja, det synes jeg er bare fint, og helt vanlig der jeg kommer fra. Da jeg var barn var det alltid en hel svensk skoleklasse som kom på klassetur med svenske flagg for å gå i 17 maitog, jeg har aldri sett et tog med bare norske flagg. Et år lå hurtigruten til kai under borgertoget, og alle passasjerene kom for å gå i tog med hjemmelagde flagg fra hjemlandene sine, syntes det var kjempestilig jeg.[:D]

BURSDAG?! [8D] Djiiiises.

ehh, ja man kan faktisk si at norge har bursadg.

Mhmmmm

trodde ikke det var så uvanlig å si jeg da?!
er noe jeg liksom har hørt gjennom hele oppveksten på skole og slik. hørt flere bruke det begrepet nå som voksen også.
når du kommenterte på dette måtte jeg spørre sambo for sikkerhets skyld om man virkelig kan si at norge har bursdag. ja sa han!

hmmm[8|] mye en skal henge seg opp i ja[:D]

Nei, det synes jeg ikke er greit.. Kjempefint at de går med sine nasjonaldrakter og slikt, men akkurat flagget synes jeg blir feil... Det er jo NORGES nasjonaldag, landet sin bursdag! Vi hadde neppe dratt til USA og feiret 4.juli med det norske flagget? Synes faktisk det blir helt riv ruskende galt..

Kunne ikke vært mer enig

Som jeg skulle ha sagt det selv.

ORIGINAL: *Haneefah*

ORIGINAL: hønselovisa

17. mai 2009..[:D]

må bare si, og uten å mene noe vondt..
dette har null som helst med NORGES NASJONALDAG å gjøre.... alle land har sine dager, dere å sikker...

Det må du bare si, tar det ikke vondt heller.[:)]
Skjønner godt hva du mener.[:D]

Men selv synes jeg ikke det er noen big deal.

Forresten, den om å gratulere Lise på Kari's bursdag var ganske treffende.[:D]

Herregud.....
Ja, dette var jo feiring av nasjonaldagen "med stil".....

ORIGINAL: Adrian_å_mamma

Det synes jeg er helt greit. De viser jo bare hvor de kommer fra. å at de er med oss å feirer. er jo ikke sånn at de prøver å "stjele" dagen vår[8D]

slik jeg også tenker[;)]

nei!!!! de må gjerne være med på feiringa[:)] men det får bli med vårt flagg eller ikke noe flagg i det hele tatt!!!!

NEI!!!

du møter ikke opp i Alexanders bursdag med ei kake der det står "gratulerer Torgeir" eller...

så d så!! (veldig streng her altså.....[8D])

Nei, det syntes jeg ikke.
Vi feirer vårt land sin grunnlov, vår nasjonaldag. De er hjertelig velkommen til å delta i feiringen, men da burde de ha norske flagg.

Og om de vil det må de bare slå seg løs og feire hjemlandet sitt sin nasjonaldag med sine egne flagg.

Enig. Det blir litt rart for meg.

ORIGINAL: Febbis

Ja, dette var jo feiring av nasjonaldagen "med stil".....

Du så resten og da, eller?[:-]

Vi hadde begge flagg da.. Vel, gutten hadde flagg, og 17.mai-sløyfe.[:)] Og flagget på stanga.. æhh.. verandastanga[8|] var selvfølgelig norskt.

I fin harmoni, akkurat som vår lille familie.

Og får beklage til de som føler seg krenket[8D] men samma skjer nok neste år.[:D]

Ja, så dette bildet også. Og det gjør meg faktisk ingenting med hva folk har på seg. ALLE kan ikke gå i norsk bunad...
MEn synes ikke et annet FLAGG skal promoteres på denne måten på NORGES nasjonaldag. Det heter ikke "flaggdagen" eller noe annet, det er Norges nasjonaldag.
Og da synes jeg man skal vise respekt for norsk kultur og historie. For det ligger faktisk en lang historie bak feriringen av 17 mai. Og den omhandler Norge og vårt flagg! Ikke alle andre lands flagg, de har sin egen historie med sin egen dag!
Med dette flagget tapet over hele bilen viser bare at man ikke har fått helt med seg hva 17 mai egentlig er.

Nei, det blir jo litt feil at de skal feire norges nasjonal dag med deres flagg.Er jo f.eks ikke usa`s nasjonaldag. Blir litt feil i mine øyne.

Er jo flott at de vil feire dagen med oss[:)]hadde jeg vært i et annet land og de hadde nasjonaldag,så hadde jeg skaffet meg deres flagg,siden det er deres dag

de kan jo pynte seg med hva de vil da, festdrakter og lignende,
men flaggene skal være norske synes jeg...

Da jeg vokste opp kom det ofte svenske skoleklasser til Narvik for å feire 17. mai sammen med oss, siden de ikke har noe nasjonaldagsfeiring å skryte av i Sverige. Da gikk de med svenske flagg, siden de ikke naturlig nok, kunne kjøpe norske flagg på bygda i Nord-Sverige...

Så for meg er det helt normalt liksom... Would not even bat an eyelid.

Det har forsåvidt vært vanlig hjemme og, at feks i de klassene på skolen som har hatt innvandrere, har innvandrerbarna hatt to flagg, ett norsk og ett fra hjemlandet.

Hva mener dere om de som ikke har flagg 17. mai da, hva feirer de? Eller de som har gassballonger?

ORIGINAL: *Meya*

Da jeg vokste opp kom det ofte svenske skoleklasser til Narvik for å feire 17. mai sammen med oss, siden de ikke har noe nasjonaldagsfeiring å skryte av i Sverige. Da gikk de med svenske flagg, siden de ikke naturlig nok, kunne kjøpe norske flagg på bygda i Nord-Sverige...

Det har forsåvidt vært vanlig hjemme og, at feks i de klassene på skolen som har hatt innvandrere, har innvandrerbarna hatt to flagg, ett norsk og ett fra hjemlandet.

Hva mener dere om de som ikke har flagg 17. mai da, hva feirer de? Eller de som har gassballonger?

Tror kansje nordlænninga er litt mer "laidback" på dette med den store "flaggdagen" og "bursdagen til landet"....hehe...Der jeg vokste opp som barn ( Tromsø ) kom det blandt annet russere, finner og masse utenlandske studenter med flagg i fra sine nationer. Var liksom ikke noe pes...ikke noe bitching over at de ikke gikk med "riktig" flagg...

Tror kaaanskje ikke det er stedsavhengig, men kanskje det var andre tider.

Den gang jeg ble muslim, i 1994, skvatt ikke folk når de såg meg, sånn som nå. Jeg fikk seks-syv gode år før 911... [:D]

synes faktisk det er respektløst å komme med andre enn norske flagg på 17.mai....

Det er norge sin dag, og da kan de heller ta med seg et norsk flagg for å vise hvor glade de er for å bo i norge, ikke et annet lans flagg, det har ingenting det og gjøre...

og nei, det hjelper ikke om man har begge!!!!!!!!  fortsatt respektløst!!

Tror kansje nordlænninga er litt mer "laidback" på dette med den store "flaggdagen" og "bursdagen til landet"....hehe...Der jeg vokste opp som barn ( Tromsø ) kom det blandt annet russere, finner og masse utenlandske studenter med flagg i fra sine nationer. Var liksom ikke noe pes...ikke noe bitching over at de ikke gikk med "riktig" flagg...

Tror kaaanskje ikke det er stedsavhengig, men kanskje det var andre tider.

Den gang jeg ble muslim, i 1994, skvatt ikke folk når de såg meg, sånn som nå. Jeg fikk seks-syv gode år før 911... [:D]

Hehe! Ja, er sikkert en kombo....Vi er barn av "ja til et fargerikt felleskap" epoken og har sikkert hippieforeldre begge 2...[:D]

Jeg er ikke vaksinert, født midt på sytti-tallet, mine foreldre var med i SOS Rasisme og dypt engasjert i asylmottaket siden de begge var fortidspensjonister pga sykdom...

Jau, jeg er fra en hippiefamilie. Kanskje vi så ganske streighte ut tror jeg, men vi var vel alt annet enn A4 sånn innerst inne hehe.

Back
Topp