Symptomtråden

Nytt symptom: insomnia…… gud så irriterende. Hatt det i en uke nå å blir bare verre. Er 10+1 idag.

Har begynt å bli veldig lettrørt. Fikk tårer av å se bamsesykehuset i 17. mai-tog idag. Begynte også å gråte over å tenke på at katten vår er veldig sart og lettskremt og hva hun må ha opplevd før for å ha blitt sånn (adoptert fra dyrebeskyttelsen)

Har begynt å bli veldig lettrørt. Fikk tårer av å se bamsesykehuset i 17. mai-tog idag. Begynte også å gråte over å tenke på at katten vår er veldig sart og lettskremt og hva hun må ha opplevd før for å ha blitt sånn (adoptert fra dyrebeskyttelsen)
Føler den veldig! Vært sånn siden dag 1 selv. Men helt ekstremt. På 17.mai greide kaka å velte mens jeg serverte. Splætt, på huet, midt på bordet. Hadde skåret 5/6 stykker. Resten fikk seg en god latter, mens jeg begynte å stri gråte. Enda godt vi hadde rukket å fortelle det først :whacky011

Hjertebank, svimmelhet og ekstrem kvalme til tross for kvalmestillende...

Nå har kvalmen min gått over til å kun være mest på kvelden eller om jeg er sliten❤️ Fremdeles ikke all mat jeg får i meg og ofte veldig lite mat generelt gjennom dagen

Jeg venter fortsatt på symptomer. Har litt ømme bryst eneste. Er snart i uke 14 nå. Alt så fint ut på ultralyd

har fått så sykt tørr hud overalt. Aldri slitt med før. Nå flasser jeg fra hodebunnen, hendene sprekker og øyelokkene mine har blitt hvite av flass. Gjør jo ikke annet enn å smøre med alt mulig :whacky011 :hungover:

Psoriasis og eksem har blusset opp for fullt.. hele kroppen og ansiktet er dekket :( blir gal

Må bare si: gurimalla så deilig å tørke seg med håndkle etter en dusj og ikke dø av smerte når jeg treffer/tørker puppene :laughing002

Prøvd å slutte på kvalmestillende, er 12+4. det gikk ikke, må begynne på nytt da jeg brekker meg og er grusomt kvalm igjen :(
Føler med deg! Fortsatt på maksdose xonvea her, 12+2 i dag. Glemmer noen ganger pillen jeg skal ta midt på dagen og det pleier å straffe seg, så jeg kan nok ikke trappe ned enda jeg heller :puke

Føler med deg! Fortsatt på maksdose xonvea her, 12+2 i dag. Glemmer noen ganger pillen jeg skal ta midt på dagen og det pleier å straffe seg, så jeg kan nok ikke trappe ned enda jeg heller :puke
Samme her! Prøvde meg uten her om dagen, men det var bare å glemme :hungover:

Prøvd å slutte på kvalmestillende, er 12+4. det gikk ikke, må begynne på nytt da jeg brekker meg og er grusomt kvalm igjen :(
Hadde legetime idag, og jeg spurte om det var greit å avvente forsøk på nedtrapping til etter en reise jeg skal ha om noen uker. Hun sa at siden jeg hadde vært såpass kvalm (måtte skifte fra xonvea til embagyn for jeg begynte å kaste opp igjen på max dose..) så var det ikke usannsynlig at jeg kunne måtte gå på det hele svangerskapet, og hun betrygget meg med at jeg skulle få resept så lenge jeg trengte det og anbefalte meg ikke å forsøke nedtrapping før rundt uke 16. Er jo hinsides dyrt i lengden da o_O

Hadde legetime idag, og jeg spurte om det var greit å avvente forsøk på nedtrapping til etter en reise jeg skal ha om noen uker. Hun sa at siden jeg hadde vært såpass kvalm (måtte skifte fra xonvea til embagyn for jeg begynte å kaste opp igjen på max dose..) så var det ikke usannsynlig at jeg kunne måtte gå på det hele svangerskapet, og hun betrygget meg med at jeg skulle få resept så lenge jeg trengte det og anbefalte meg ikke å forsøke nedtrapping før rundt uke 16. Er jo hinsides dyrt i lengden da o_O
Hvis du har vedvarende kvalme etter 1. trimester (eller alvorlig kvalme som tilfredsstiller noen flere kriterier tidligere, f.eks alvorlig SUKK-skår) så kan du høre med legen din om hun kan søke om du kan få den på blå resept på individuelt vedtak!

Hvis du har vedvarende kvalme etter 1. trimester (eller alvorlig kvalme som tilfredsstiller noen flere kriterier tidligere, f.eks alvorlig SUKK-skår) så kan du høre med legen din om hun kan søke om du kan få den på blå resept på individuelt vedtak!
Vet du om det går an på Embagyn? Vet at flere nå har fått på xonvea, men jeg Spurte på apoteket sist jeg hentet ut, og hun sa bare at embagyn ikke var å få på blå resept.. :/

Vet du om det går an på Embagyn? Vet at flere nå har fått på xonvea, men jeg Spurte på apoteket sist jeg hentet ut, og hun sa bare at embagyn ikke var å få på blå resept.. :/
Jeg tror i alle fall fastlegen kan sende inn en søknad om å få det på individuelt vedtak i blåreseptportalen, ser ut som det er de samme kriteriene for embagyn som for xonvea

Dette er kriteriene for Embagyn:
- At daglige gjøremål blir påvirket i stor grad og normalt inntak av mat og drikke blir forhindret. Dette kan vurderes fra:
-- varighet av kvalmen: 1 time eller mer per dag OG
-- antall episoder med oppkast: 1 gang eller mer per dag OG
-- antall brekninger: 3 ganger eller mer per dag
OG
- at kvalmen har vedvart i minst 12 uker

ELLER

Kvalme og oppkast har medført sykehusinnleggelse og intravenøs behandling, eller redusert allmenntilstand med dehydrering, vekttap og væske- og elektrolyttforstyrrelser (SUKK-skår lik eller over 13)

Jeg tror i alle fall fastlegen kan sende inn en søknad om å få det på individuelt vedtak i blåreseptportalen, ser ut som det er de samme kriteriene for embagyn som for xonvea

Dette er kriteriene for Embagyn:
- At daglige gjøremål blir påvirket i stor grad og normalt inntak av mat og drikke blir forhindret. Dette kan vurderes fra:
-- varighet av kvalmen: 1 time eller mer per dag OG
-- antall episoder med oppkast: 1 gang eller mer per dag OG
-- antall brekninger: 3 ganger eller mer per dag
OG
- at kvalmen har vedvart i minst 12 uker

ELLER

Kvalme og oppkast har medført sykehusinnleggelse og intravenøs behandling, eller redusert allmenntilstand med dehydrering, vekttap og væske- og elektrolyttforstyrrelser (SUKK-skår lik eller over 13)
Ååå, så bra! :hello2da skal jeg prøve å nevne det for legen om kvalmen vedvarer til jeg har neste time - da er jeg godt inne i 2.trimester:)

Korsryggsmerter... Og sånn ikke fra livmoren, men kjenner meg stiv og verker i hofter og rygg. Aldri hatt noe sånt før, hva er dette :dead:

Back
Topp