Symptomtråden

Hvordan klarer folk å holde seg helt til uke 12-13 før man sier noe til jobben? Jeg er 6+1 i dag og kvalmen tar helt overhånd på jobb. Sterke lukter overalt! Har heldigvis ikke kastet opp ennå, men er nære på flere ganger. Vet ikke hva jeg skal si til sjefen, men er jo overhodet ikke tilstede skikkelig. Og skal på TO jobbreiser til andre land de neste par ukene o_O

Hvordan klarer folk å holde seg helt til uke 12-13 før man sier noe til jobben? Jeg er 6+1 i dag og kvalmen tar helt overhånd på jobb. Sterke lukter overalt! Har heldigvis ikke kastet opp ennå, men er nære på flere ganger. Vet ikke hva jeg skal si til sjefen, men er jo overhodet ikke tilstede skikkelig. Og skal på TO jobbreiser til andre land de neste par ukene o_O
Kunne ikke jobbet uten Xonvea kvalmestillende medisin.

Jeg sa ifra med engang, men det føles naturlig også siden det ble endel greier etter spontanaborten sist. Så veldig glad for at jeg sa det med engang

Jeg sa ifra med engang, men det føles naturlig også siden det ble endel greier etter spontanaborten sist. Så veldig glad for at jeg sa det med engang
Skjønner deg godt! For min del er det ikke aktuelt å si det helt ennå, for det er så mye spennende jeg er satt opp til å gjøre på høsten, inkludert reiser. Så jeg tenker jeg vil være mer sikker på at denne graviditeten holder før jeg lar dem endre på planene. Men skjønner ikke hvordan jeg skal jobbe 100 % i seks uker til uten å si noe, når jeg allerede nå er så kvalm hele arbeidsdagen :depressed:

Skjønner deg godt! For min del er det ikke aktuelt å si det helt ennå, for det er så mye spennende jeg er satt opp til å gjøre på høsten, inkludert reiser. Så jeg tenker jeg vil være mer sikker på at denne graviditeten holder før jeg lar dem endre på planene. Men skjønner ikke hvordan jeg skal jobbe 100 % i seks uker til uten å si noe, når jeg allerede nå er så kvalm hele arbeidsdagen :depressed:
Åå, ja skjønner den! Det hadde vært kjipt!
evnt løsning kan jo være sykemelding, men du skulle nok aller helst hatt tilrettelagt/hjemmearbeid ellernoe?

Som flere andre så fryser jeg noe vanvittig :meh: kvalme som kommer og går, og vanvittig trøtt!

Kvalm, trøtt ut fra en annen verden, konstant vondt i kroppen (spesielt ryggen), ekstremt oppblåst, ømme og mye større bryster, utbrudd i ansiktet, humørsvingninger, hopping vannlating, konstant sulten, aldri lyst på noe mat, ekstremt kort lunte

Det samme skjedde med meg rundt uke 7.. måtte fortelle det til sjefen min. Både fordi jeg måtte spy og tisse hele tiden, men også fordi jeg var så trøtt!

Jeg er kanskje ekstremt heldig med min sjef, men hu var veldig på at hu ikke kom til å endre noe på mine vegne til høsten ved mindre jeg ønsket det eller ba om det. Det er ikke lovlig å «straffe» noen for å vær gravide. Det kan jo være å endre planer/ta tilbake oppdrag osv i fremtiden uten ditt samtykke.

Kvalm til tross for kvalmestillende, ømme pupper, trøtt, andpusten av ingenting, og kald!

Masse refluks/halsbrann. Vondt etter de fleste måltider, og har identifisert noen verstinger etter å ha lest meg opp. Det er selvfølgelig det meste som er godt. Sjokolade, kullsyre, tomatbasert mat, feit mat, kaffe, paprika, og annen mat med syre generelt. Kjipt å være sulten hele tiden, og få ubehag av å spise :dead:

Jeg er kanskje ekstremt heldig med min sjef, men hu var veldig på at hu ikke kom til å endre noe på mine vegne til høsten ved mindre jeg ønsket det eller ba om det. Det er ikke lovlig å «straffe» noen for å vær gravide. Det kan jo være å endre planer/ta tilbake oppdrag osv i fremtiden uten ditt samtykke.
Så bra at du har en sånn sjef! Det høres veldig fint ut. For min del er det planer som jeg må endre hvis jeg fortsatt er gravid til høsten (f.eks. reise til land med zika-risiko rett før termin). Og det er flere som vil reise enn som får. Så hvis jeg sier det nå, vil jeg ikke klare «holde på» plassen min sånn i tilfelle jeg mister. Derfor jeg vil vente til jeg er tryggere i at det går bra før jeg sier ifra og dermed sier fra meg den plassen. Skal til jordmor i morgen så ber om kvalmestillende da. Krysser fingrene for at det vil fungere!!

Flere som har tørre nipler? Aldri opplevd det før. Og håret mitt er helt livløst og tørt og ekkelt det også føler jeg. Kvisene har meldt sin ankomst :rolleyes:

:sorry: Flere som har tørre nipler? Aldri opplevd det før. Og håret mitt er helt livløst og tørt og ekkelt det også føler jeg. Kvisene har meldt sin ankomst :rolleyes:
Ikke nipler, men hår og hud ja :shifty: føler meg skikkelig ufresh

Back
Topp