Symptomtråden

Jeg hadde en sånn dag i går! Så og si alt av symptomer var borte og jeg var sikker på at det var I ferd med å gå galt.
Men i dag har jeg fått igjen så det holder. Puppene er vonde igjen, ryggen er helt på trynet, og skikkelig kvalm.
Jeg krysser fingrene for at det bare er et lite blaff og lille spire klorer seg fast :Heartred
Godt å høre at flere opplever at symptomer kommer og går, og at det trolig er helt normalt. Bare så kjipt at det kom samtidig med rosa/brun utflod. Får se i morgen på ultralyd om det fortsatt er hjerteaksjon :Heartpink

Her er det kvalme, trøtthet, ømme pupper, mensmurringer og humørsvingninger :dead:
Og jeg som nesten ikke hadde noen symptomer forrige svangerskap :sorry:

Hadde en noe ubehagelig opplevelse i natt. Våknet klokken 2 og måtte tisse, og da jeg sto opp kjente jeg en kraftigere krampe enn jeg hatt til nå. Var ganske vondt, men ikke skarpt og lokalisert. Kjentes mer ut som det var helt fullt i magen, enten at det var luft som ikke slapp ut, at blæren var for full eller lignende. Og da jeg skulle tisse klarte jeg først ikke få noe ut. Det stoppet liksom opp, selv om jeg virkelig måtte. Det kom heldigvis til slutt og krampen ga seg etter noen minutter. Jeg spurte ChatGPT som mener det sannsynligvis er knyttet til hvordan progesteronen gjør fordøyelsen treg, og at det trolig ikke er noe galt siden smertene ikke var skarpe og ikke ble etterfulgt av feber eller blødninger. Fikk også fin test med god progresjon på morgenen, så er for såvidt rolig. Men jeg skal reise avgårde på en helgetur med venner i dag, så litt upraktisk å få sånne opplevelser rett før det!

Hadde en noe ubehagelig opplevelse i natt. Våknet klokken 2 og måtte tisse, og da jeg sto opp kjente jeg en kraftigere krampe enn jeg hatt til nå. Var ganske vondt, men ikke skarpt og lokalisert. Kjentes mer ut som det var helt fullt i magen, enten at det var luft som ikke slapp ut, at blæren var for full eller lignende. Og da jeg skulle tisse klarte jeg først ikke få noe ut. Det stoppet liksom opp, selv om jeg virkelig måtte. Det kom heldigvis til slutt og krampen ga seg etter noen minutter. Jeg spurte ChatGPT som mener det sannsynligvis er knyttet til hvordan progesteronen gjør fordøyelsen treg, og at det trolig ikke er noe galt siden smertene ikke var skarpe og ikke ble etterfulgt av feber eller blødninger. Fikk også fin test med god progresjon på morgenen, så er for såvidt rolig. Men jeg skal reise avgårde på en helgetur med venner i dag, så litt upraktisk å få sånne opplevelser rett før det!
Huff, det hørtes skummelt ut! Krysser fingrene for at det ikke er noe ❤️

Føler jeg er på en skikkelig berg- og dalbane tur her.
Mistet flere symptomer de siste par dagene og fikk rosa på papiret i går kveld. Skulle til ultralyd time i dag, men så fikk jeg mensenlignende blod med klumper i løpet av formiddagen og tenkte at da var det sånn det gikk denne gangen. Beholdt likevel timen for å få bekreftet. Men der slår altså et lite hjerte og jeg er like langt på vei som beregnet. Skjønner ingenting nå og er både lettet, glad og redd om hverandre. Får ny time allerede om en uke for å følge med, men dette var helt rart å oppleve

Synes det er så rart med symptomer som kommer og går. Hadde masse halsbrann og noe kvalme forrige uke, denne uken er det helt borte. Samtidig vet jeg at testene har utviklet seg fint og jeg har fortsatt veldig ømme bryster og ligamentsmerter, så er jo fortsatt gravid. Er det bare at kroppen venner seg til hormonene?

Synes det er så rart med symptomer som kommer og går. Hadde masse halsbrann og noe kvalme forrige uke, denne uken er det helt borte. Samtidig vet jeg at testene har utviklet seg fint og jeg har fortsatt veldig ømme bryster og ligamentsmerter, så er jo fortsatt gravid. Er det bare at kroppen venner seg til hormonene?
Det er veldig individuelt, jeg er på min 3. uke med kvalme (mest om morgenen) men som kommer og går utover dagen også, mens svigersøsteren min hadde kun kvalme 1-2 uker før hun ikke hadde noen spesielle symptomer i løpet av graviditeten. Alt gikk veldig fint med hun og barnet :)

Føler jeg er på en skikkelig berg- og dalbane tur her.
Mistet flere symptomer de siste par dagene og fikk rosa på papiret i går kveld. Skulle til ultralyd time i dag, men så fikk jeg mensenlignende blod med klumper i løpet av formiddagen og tenkte at da var det sånn det gikk denne gangen. Beholdt likevel timen for å få bekreftet. Men der slår altså et lite hjerte og jeg er like langt på vei som beregnet. Skjønner ingenting nå og er både lettet, glad og redd om hverandre. Får ny time allerede om en uke for å følge med, men dette var helt rart å oppleve
Hvordan går det med deg nå? Har du vært på ny time?

Mest merket ømme bryster, hormonell og trøtt. Merker jeg må spise oftere for å ikke havne i kjelleren mtp dia2, ellers *bank i bordet* går det fint. Er i uke 5+3

Ømme bryster, tidvis kvalm, mye hodepine og sterke ligamentsmerter <3 5+4 i dag

Glemte- mye lavt blodsukker (diabetes 1) og bruker mye tid på oppfølging av dette :)

Jeg har nesten ingen symptomer denne gang. Er bare oppblåst. Rart at svangerskap kan være så forskjellige! Jeg var jo så kvalm og trøtt med de andre. Er straks i uke 10, så regner med det går bra

9+2 i dag og kvalmen er mer eller mindre veldig rolig nå. Blir riktignok dårlig etter mat innimellom, men mye bedre nå enn i starten :hello2

Noen av dere som har opplevd milde smerter i ryggen på ene siden og i lysken/eggstokken på samme side? Kom plutselig i dag, vet ikke om jeg skal bekymre meg...

6+2 i dag. Har så og si hatt null symptomer, så det stresser meg litt. Skal på privat tidlig ultralyd på tirsdag, så er veldig spent på det.

Noen av dere som har opplevd milde smerter i ryggen på ene siden og i lysken/eggstokken på samme side? Kom plutselig i dag, vet ikke om jeg skal bekymre meg...
Jeg hadde det, nevnte det på ultralyd og de fant en cyste på eggstokken på samme side så tror det er den jeg kjente :) Du hadde vært på ultralyd ja?

Jeg hadde det, nevnte det på ultralyd og de fant en cyste på eggstokken på samme side så tror det er den jeg kjente :) Du hadde vært på ultralyd ja?
Ja, opptil flere ganger både før og etter jeg ble gravid denne gangen. Vokste din frem etter at du ble gravid?

Back
Topp