Symptomtråd

Flere som har varierende kvalme?
Noen dager er jeg veldig kvalm i bølger, imens andre dager kjenner jeg nesten ingenting. 5+2 idag. Alt man skal tenke på altså! :hilarious: Gleder meg til 1. trimester er over!
Ja, er sånn for meg. Hvis jeg er flink å spise frokost med proteiner, så går det bedre. Er ofte mer kvalm dagen etter økning i hormoner og. Lurer på hvordan vekten blir når jeg må spise oftere :playful:

Godt å høre at vi er flere som ikke kjenner stort enda, jeg er en dag bak deg :happy:
Er jo veldig oppblåst, men nå går jeg jo også på progesteron ifbm ivf, så det er vanskelig å vite hva som er reelt og ikke. Hormoner gjør meg kokko :laughing002
Man blir jo helt paranoid, og kjenner etter den minste ting. Heeelt utmattende i starten, detta her :laughing002

Man blir jo helt paranoid, og kjenner etter den minste ting. Heeelt utmattende i starten, detta her :laughing002
Ja det er helt altoppslukende, spesielt hvis man har prøvd lenge.
Da jeg var gravid med mitt første barn for 9 år siden (det var uplanlagt), tok jeg 2 tester, en strimmel og en digital, og slo meg til ro med det. What, liksom? Nå granskes alt mulig rart og krisetankene er der nesten konstant (ja og 100 tester senere da):happy090

Flere som føler seg bakfull? Sliten og tung i kroppen. I dag meldte kvalmen seg for første gang, ble verre etter jeg hadde spist :arghh:
5+5 i dag, gleder meg til jeg er ferdig med første trimester allerede :angelic:

Ja, er uggen av og på allerede og er kun 4+0! Har slitt med hyperemesis med alle sammen i varierende lengde til mellom uke13-27, men nå er det helt okei, bare uggen :happy119 Gleder meg også veldig til å runde 2.trimester og det i selveste desember:love017:greet008

Jeg blir andpusten av hver minste lille aktivitet og jeg er sinnsykt tørst. Vanskelig å få til konsentrert urin til testene mine :hilarious:

Skjønner ikke at kroppen kan reagere så mye på så kort tid..
Ble sykmeldt i noen uker i dag pga korsrygg/bekken plager. Har plagdes med det området siden første svangerskap så kroppen reagerer nåkk også ligg pga det:(
Er også litt kvalm og helt ekstremt trøtt.

Heeelt utslitt… dårlig samvittighet når jeg er alene med barna på kvelden og ikke orker å være så leken og tålmodig som vanlig:facepalm:
Heldigvis en fase!

Og nå sliter jeg skikkelig med korsryggen. Verre de dagene jeg er på jobb og står/går hele dagen. Også er det noen styrkeøvelser som trigger det mer kjenner jeg.
Noen som vet om det er noe vits i å oppsøke f eks fysio? For å forebygge eller forhindre at det blir verre?

I dag har jeg virkelig kjent på kvalmen. Hjelper å spise, men har så lite matlyst - og blir fort lei av å spise så ofte Bra jeg kan ha mye hjemmekontor så jeg får tatt dagene mer med ro. 5+9 i dag, og kvalmen starta skikkelig fra uke 8 sist. Spent på om det blir likt denne gangen.

Heeelt utslitt… dårlig samvittighet når jeg er alene med barna på kvelden og ikke orker å være så leken og tålmodig som vanlig:facepalm:
Heldigvis en fase!

Og nå sliter jeg skikkelig med korsryggen. Verre de dagene jeg er på jobb og står/går hele dagen. Også er det noen styrkeøvelser som trigger det mer kjenner jeg.
Noen som vet om det er noe vits i å oppsøke f eks fysio? For å forebygge eller forhindre at det blir verre?
Tror nåkk det med fysio er litt avhening av hvem du oppsøker.
Her jeg bor så er det ikke så mange alternativer. Var hos fysio under første svangerskapet, fikk da et ark med øvelser jeg skulle gjøre. Brukte 1 time hos de for å gjennomgå/sjekke at jeg utførte alle øvelsene riktig. De så ikke behovet for flere timer etter det, så føler ikke det var så mye hjelp for min del.
Vil tro at de her jeg bor kanskje ikke er så kjent med gravidsmerter og at om man har mer flaks enn meg så kan det være med å forebygge/forhindre :)

Syns kvalme er så plagsom. Eneste som hjelper er å knaske på noe konstant, samtidig blir jeg kvalm av å se mat. Skikkelig dilemma!

Usj, er så dritt å være kvalm:bag:

Ja! Nesten greiere når man kaster opp, da er det i alle fall en midlertidig lindring .

Jeg har hatt hyperemesis alle gangene, dessverre er det ikke noen lindring ved oppkast heller.. kvalmen er på maks konstant... æsj, altså.

Tror nåkk det med fysio er litt avhening av hvem du oppsøker.
Her jeg bor så er det ikke så mange alternativer. Var hos fysio under første svangerskapet, fikk da et ark med øvelser jeg skulle gjøre. Brukte 1 time hos de for å gjennomgå/sjekke at jeg utførte alle øvelsene riktig. De så ikke behovet for flere timer etter det, så føler ikke det var så mye hjelp for min del.
Vil tro at de her jeg bor kanskje ikke er så kjent med gravidsmerter og at om man har mer flaks enn meg så kan det være med å forebygge/forhindre :)
Åh, så kjipt at du ikke ble fulgt opp mer :facepalm:
Jeg har bestilt meg en konsultasjon nå hos ei dame som er fysioterapeut og spesialiserer seg på bekkenplager osv. Så håper hun har noen gode tips og råd!:angelic:

Back
Topp