Symptomtråd

Hjelper sikkert ikke med all gjærbaksten jeg trør i meg helller:hilarious: godt vi er flere!
Jeg snacker så mye for tiden :laughing001 Er sulten hele tiden. Og når jeg spiser et vanlig måltid så blir jeg kvalm etterpå. Men jeg tenker at jeg nyter å kunne spise før kvalmen setter inn for fullt og oppkast melder sin ankomst hehe

Hadde den første uken svært mange sammentrekninger i magen. Nå kjenner jeg bare murring og litt nedpress følelse fra tid til annen. Må av og til legge meg litt nedpå, for at det skal roe seg.. Har bryster som er så ømme at de kjennes harde som stein. Svetter voldsomt om nettene. Ellers merker jeg ikke til andre symptomer. Uke 5. Jo den berømte oppblåstheten. Ikke veldig moro å se gravid ut lenge før magen faktisk kommer

Så godt å se det ikke bare er meg! Måtte inn i denne tråden bare å se om noen kunne ha skrevet det samme gleder meg til det blir ordentlig kul, og at det ikke bare ser ut som man har lagt på seg litt ekstra:nailbiting:
Ja! Det blir bra! Sist så syntes jeg det ble synlig så sjukt tidlig (selv om det nok var mest luft). Spent på hvordan det blir nå når det er nummer tre og jeg er enda mer utrent enn sist:p

Ja! Det blir bra! Sist så syntes jeg det ble synlig så sjukt tidlig (selv om det nok var mest luft). Spent på hvordan det blir nå når det er nummer tre og jeg er enda mer utrent enn sist:p
Da blir det spennende å se :happy: har forstått at magen kommer tidligere for hvert svangerskap:oops: Får kose oss med luft-kul så lenge! Dette er mitt andre svangerskap, men er bare 160cm høy(lav), så magen var ganske tydelig i uke 11-12 sist.

Da blir det spennende å se :happy: har forstått at magen kommer tidligere for hvert svangerskap:oops: Får kose oss med luft-kul så lenge! Dette er mitt andre svangerskap, men er bare 160cm høy(lav), så magen var ganske tydelig i uke 11-12 sist.
Her var det også synlig ganske tidlig sist. Er kort i ryggen så er bare utover kula kan gå.

Så grusomt :grumpy: når jeg har sagt til bekjente (noen av dem er leger) at jeg gruer meg til å få det igjen hvis jeg blir gravid igjen, så har alle sagt sånn "men det er ikke sikkert du får det neste gang, vær optimistisk". Men jeg har aldri hørt om noen som bare har hatt det én gang, så jeg velger å gå inn i det med realistiske forventninger denne gangen.

Noen har opplevd å kun ha hyperemesis med noen av barna, men som oftest så får man det igjen som gravid på nytt:bag: Det er heeelt jævlig! Mye verre enn omgangssyke tilogmed... til uke 27:dead:

Det høres helt grusomt ut. Du er en helt!

Selv har jeg begynt å bli litt uggen, men ikke direkte kvalm. Håper det ikke tar seg opp. Det er forsåvidt greit å være litt uggen for da vet jeg at det fortsatt skjer ting der inne :D

Nåårh, takk for det:smiley-angelic003 Er så verdt det med den lille skatten i magen:sad010 men fy ass, når du skulle ønske du heller hadde omgangssyke, så vet man at en er dårlig og totalt desperat...Litt uggen går ann, det er jeg som regel i uke 4, også smeller det i uke 5 eller uke 6 og blir helt sengeliggende og bare kaster opp.

Noen har opplevd å kun ha hyperemesis med noen av barna, men som oftest så får man det igjen som gravid på nytt:bag: Det er heeelt jævlig! Mye verre enn omgangssyke tilogmed... til uke 27:dead:
Enig at det er verre en omgangssyke. Da føler man seg i det minste litt bedre en liten stund etter at man har kastet opp, men ikke med hyperemesis.

Mannen klarte liksom ikke helt å forstå hvor jævlig det var, så når han hadde omgangssyke så drev jeg og sa til ham at han burde ta seg en tur ut og at det var litt frisk luft han trengte :hilarious:

I går da jeg skulle drikke smoothie var jeg overbevist at den smakte sykt lakris. Ingen var enige i det, haha. Tydeligvis noe rart med smaksløkene :hilarious:

Enig at det er verre en omgangssyke. Da føler man seg i det minste litt bedre en liten stund etter at man har kastet opp, men ikke med hyperemesis.

Mannen klarte liksom ikke helt å forstå hvor jævlig det var, så når han hadde omgangssyke så drev jeg og sa til ham at han burde ta seg en tur ut og at det var litt frisk luft han trengte :hilarious:

Om en ikke har prøvd å ha hyperemesis, så vet man egentlig ikke om hvordan det er! Hvor ille intens den kvalmen er, og at den ALDRI tar pause eller opphold, uansett om du nettopp har kastet opp, så er kvalmen like intens. Er ikke som omgangssyke hvor kvalmen bygger seg opp lissom. Nope, kvalmen og oppkast er på MAKS hele tiden. Dette er noe man kan dø av, tiaminmangel i hjernen er ikke til å kødde med( dødelig). Skjønte ikke med førstessnupp at det var hyperemesis. Alle andre snakket om å spise litt salt kjeks, og det da dempet kvalmen?! Og jeg skjønte ikke hvorfor det ikke funket på meg, for jeg kastet opp og kastet opp og var helt sengeliggende:bag::pukemen nå sørger jeg for å dra gyn i uke 4 og få oppdatert alle resepter pg har liggende i skapet, og begynner nok forebyggende denne gang. Nå tar jeg B6(pyridoksin) hver dag( samme som er i Xonvea).

Om en ikke har prøvd å ha hyperemesis, så vet man egentlig ikke om hvordan det er! Hvor ille intens den kvalmen er, og at den ALDRI tar pause eller opphold, uansett om du nettopp har kastet opp, så er kvalmen like intens. Er ikke som omgangssyke hvor kvalmen bygger seg opp lissom. Nope, kvalmen og oppkast er på MAKS hele tiden. Dette er noe man kan dø av, tiaminmangel i hjernen er ikke til å kødde med( dødelig). Skjønte ikke med førstessnupp at det var hyperemesis. Alle andre snakket om å spise litt salt kjeks, og det da dempet kvalmen?! Og jeg skjønte ikke hvorfor det ikke funket på meg, for jeg kastet opp og kastet opp og var helt sengeliggende:bag::pukemen nå sørger jeg for å dra gyn i uke 4 og få oppdatert alle resepter pg har liggende i skapet, og begynner nok forebyggende denne gang. Nå tar jeg B6(pyridoksin) hver dag( samme som er i Xonvea).
Uff, høres ut som et mareritt

Uff, høres ut som et mareritt
Det er det, og skjønner hvorfor mange avbryter svangerskapet pga det også, men jeg VET at det blir bedre og barnet er SÅ verdt det :love7 MEN det er helt jævlig og håper Stemetil er det som skal til for å hjelpe meg, det har jeg ikke prøvd før, så har et STORT håp om det:angel5

4+3 og egentlig ingen symptomer.
Godt å høre at vi er flere som ikke kjenner stort enda, jeg er en dag bak deg :happy:
Er jo veldig oppblåst, men nå går jeg jo også på progesteron ifbm ivf, så det er vanskelig å vite hva som er reelt og ikke. Hormoner gjør meg kokko :laughing002

Back
Topp