Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme herVis vedlegget 471704
Sa noen oppblåst? Denne buksa pleide jeg trenge belte for å holde på plass. Så mye for «baggy jeans»![]()
Ser ut som jeg er 6mnd på veiHjelper sikkert ikke med all gjærbaksten jeg trør i meg helllerSamme herSer ut som jeg er 6mnd på vei
godt vi er flere!Samme her!! Sprenger alle buksene mineVis vedlegget 471704
Sa noen oppblåst? Denne buksa pleide jeg trenge belte for å holde på plass. Så mye for «baggy jeans»![]()

Jeg snacker så mye for tidenHjelper sikkert ikke med all gjærbaksten jeg trør i meg helllergodt vi er flere!
Er sulten hele tiden. Og når jeg spiser et vanlig måltid så blir jeg kvalm etterpå. Men jeg tenker at jeg nyter å kunne spise før kvalmen setter inn for fullt og oppkast melder sin ankomst heheSå godt å se det ikke bare er meg! Måtte inn i denne tråden bare å se om noen kunne ha skrevet det samme gleder meg til det blir ordentlig kul, og at det ikke bare ser ut som man har lagt på seg litt ekstraVis vedlegget 471704

Ja! Det blir bra! Sist så syntes jeg det ble synlig så sjukt tidlig (selv om det nok var mest luft). Spent på hvordan det blir nå når det er nummer tre og jeg er enda mer utrent enn sistSå godt å se det ikke bare er meg! Måtte inn i denne tråden bare å se om noen kunne ha skrevet det samme gleder meg til det blir ordentlig kul, og at det ikke bare ser ut som man har lagt på seg litt ekstra![]()

Da blir det spennende å seJa! Det blir bra! Sist så syntes jeg det ble synlig så sjukt tidlig (selv om det nok var mest luft). Spent på hvordan det blir nå når det er nummer tre og jeg er enda mer utrent enn sist![]()
har forstått at magen kommer tidligere for hvert svangerskapHer var det også synlig ganske tidlig sist. Er kort i ryggen så er bare utover kula kan gå.Da blir det spennende å sehar forstått at magen kommer tidligere for hvert svangerskap
Får kose oss med luft-kul så lenge! Dette er mitt andre svangerskap, men er bare 160cm høy(lav), så magen var ganske tydelig i uke 11-12 sist.
Så grusomtnår jeg har sagt til bekjente (noen av dem er leger) at jeg gruer meg til å få det igjen hvis jeg blir gravid igjen, så har alle sagt sånn "men det er ikke sikkert du får det neste gang, vær optimistisk". Men jeg har aldri hørt om noen som bare har hatt det én gang, så jeg velger å gå inn i det med realistiske forventninger denne gangen.
Det er heeelt jævlig! Mye verre enn omgangssyke tilogmed... til uke 27
Det høres helt grusomt ut. Du er en helt!
Selv har jeg begynt å bli litt uggen, men ikke direkte kvalm. Håper det ikke tar seg opp. Det er forsåvidt greit å være litt uggen for da vet jeg at det fortsatt skjer ting der inne![]()
Er så verdt det med den lille skatten i magen
men fy ass, når du skulle ønske du heller hadde omgangssyke, så vet man at en er dårlig og totalt desperat...Litt uggen går ann, det er jeg som regel i uke 4, også smeller det i uke 5 eller uke 6 og blir helt sengeliggende og bare kaster opp.Enig at det er verre en omgangssyke. Da føler man seg i det minste litt bedre en liten stund etter at man har kastet opp, men ikke med hyperemesis.Noen har opplevd å kun ha hyperemesis med noen av barna, men som oftest så får man det igjen som gravid på nyttDet er heeelt jævlig! Mye verre enn omgangssyke tilogmed... til uke 27
![]()

Enig at det er verre en omgangssyke. Da føler man seg i det minste litt bedre en liten stund etter at man har kastet opp, men ikke med hyperemesis.
Mannen klarte liksom ikke helt å forstå hvor jævlig det var, så når han hadde omgangssyke så drev jeg og sa til ham at han burde ta seg en tur ut og at det var litt frisk luft han trengte![]()

men nå sørger jeg for å dra gyn i uke 4 og få oppdatert alle resepter pg har liggende i skapet, og begynner nok forebyggende denne gang. Nå tar jeg B6(pyridoksin) hver dag( samme som er i Xonvea).Uff, høres ut som et marerittOm en ikke har prøvd å ha hyperemesis, så vet man egentlig ikke om hvordan det er! Hvor ille intens den kvalmen er, og at den ALDRI tar pause eller opphold, uansett om du nettopp har kastet opp, så er kvalmen like intens. Er ikke som omgangssyke hvor kvalmen bygger seg opp lissom. Nope, kvalmen og oppkast er på MAKS hele tiden. Dette er noe man kan dø av, tiaminmangel i hjernen er ikke til å kødde med( dødelig). Skjønte ikke med førstessnupp at det var hyperemesis. Alle andre snakket om å spise litt salt kjeks, og det da dempet kvalmen?! Og jeg skjønte ikke hvorfor det ikke funket på meg, for jeg kastet opp og kastet opp og var helt sengeliggendemen nå sørger jeg for å dra gyn i uke 4 og få oppdatert alle resepter pg har liggende i skapet, og begynner nok forebyggende denne gang. Nå tar jeg B6(pyridoksin) hver dag( samme som er i Xonvea).
Det er det, og skjønner hvorfor mange avbryter svangerskapet pga det også, men jeg VET at det blir bedre og barnet er SÅ verdt detUff, høres ut som et mareritt
MEN det er helt jævlig og håper Stemetil er det som skal til for å hjelpe meg, det har jeg ikke prøvd før, så har et STORT håp om det
Godt å høre at vi er flere som ikke kjenner stort enda, jeg er en dag bak deg4+3 og egentlig ingen symptomer.