Symptomtråd

Full dose Xonvea, likevel ganske kvalm. Pluss jeg får en sånn dårlig stemning av den kvalmen. Fy faen, dette er jeg glad jeg ikke skal gjøre igjen.. 7 uker idag, gleder meg sånn til tiden har gått litt.
Sender deg masse støtte :Heartpink

Flere rundt uke 9/10 som har mye ligamentsmerter og stikninger for tiden? Hatt det av og det siste døgnet. Så ubehagelig at jeg våknet av det i natt :schocked028

Noen andre i uke 7/8/9 som ikke "kjenner" livmor noe særlig ? Syns jeg gjorde det veldig sist (den endte i MA da) hadde liksom ett konstant press der nede. Men var også veldig forstoppet da, så kan jo ha vært det :facepalm: :hilarious:

Dere som går på xonvea, har dere kjent noe bivikninger?

5+1 (opptil 5+4) litt ulike beregninger her og der.
Men, kvalmen har begynt å melde seg noe… i går og i dag kjenner jeg.
Fortet meg å spise og det hjalp. Spennende fremover. Er egentlig glad for litt kvalme, kjenner det beroliger meg litt, for sist hadde jeg ikke et eneste snev av kvalme og det endte jo i SA inn i uke 10.
Eller så er jo brystene ømme, spesielt utover ettermiddag/kveld.

Et øyeblikk er jeg i fin form, neste er jeg utmattet og kvalm. For en glamorøs tid første trimester er :grumpy: Det er så fint å få tegn på at alt står godt til i prosessen, men fy som kroppene våre får gjennomgå!
Jaaa så vil man liksom ikke klage, for man er såååå takknemlig for å være gravid! Men man får virkelig gå igjennom det ja :arghh: Føler det ble bedre fra uke 9 da :Heartpink

Flere rundt uke 9/10 som har mye ligamentsmerter og stikninger for tiden? Hatt det av og det siste døgnet. Så ubehagelig at jeg våknet av det i natt :schocked028
Ja mye, spesielt etter aktivitet eller mat (kan være tarmaktivitet som påvirker også) og på kvelden føles det veldig stramt :Heartpink

@Novo @Trinity85 ? Hadde første dose i går kveld, men kaster jo fortsatt opp idag. Hvor lang tid tok det før de kicket inn hos dere?
Jeg har ikke kjent på bivirkninger så langt. Noe vondt i hode og litt ekstra tørr i halsen bare. Hvis du fortsatt kaster opp så øker du dosen. Prøv å ta den på tom mage (men ingen fare om det ikke går). Jeg har hørt at det for mange tok 4-7 dager før de ble bedre. Jeg kjente bedring etter sånn 2-3 dager. Jeg tar en tablett når jeg står opp, en ca kl.15/16 og en før leggetid (vet det står at man da skal ta to men jeg kjente ikke forskjell så tar en).

Jeg har ikke kjent på bivirkninger så langt. Noe vondt i hode og litt ekstra tørr i halsen bare. Hvis du fortsatt kaster opp så øker du dosen. Prøv å ta den på tom mage (men ingen fare om det ikke går). Jeg har hørt at det for mange tok 4-7 dager før de ble bedre. Jeg kjente bedring etter sånn 2-3 dager. Jeg tar en tablett når jeg står opp, en ca kl.15/16 og en før leggetid (vet det står at man da skal ta to men jeg kjente ikke forskjell så tar en).
Okey, da må jeg bare smøre meg med tolmodighet. Takk for at du delte :cat:
Jeg har litt leddsmerter, men det kan jo være noe annet, har en snørrete 2åring i hus, så kan være noe virus.

8+3 (9+0?)
-Var litt bedre i går, og kvalmen slapp faktisk før middag! Ble selvfølgelig redd noe var galt da :depressed: :hilarious:men kom like herlig tilbake i morrres. Spiste frokost og måtte bare gå legge meg. Samboer tok heldigvis med 2 åring på shopping runde.
-trøtt, sov 2 timer etter frokost.
-Litt ekkel smak i munnen.

5+1 (opptil 5+4) litt ulike beregninger her og der.
Men, kvalmen har begynt å melde seg noe… i går og i dag kjenner jeg.
Fortet meg å spise og det hjalp. Spennende fremover. Er egentlig glad for litt kvalme, kjenner det beroliger meg litt, for sist hadde jeg ikke et eneste snev av kvalme og det endte jo i SA inn i uke 10.
Eller så er jo brystene ømme, spesielt utover ettermiddag/kveld.
huff nå blir jeg nervøs. Er 5+5 og kjenner ingenting heller.

Nå er jeg så sliten at jeg vil bare gråte :sad010 Fortalte det gråtkvalt til min sjef som viste stor forståelse. Hen ble kjempeglad for at jeg sa ifra. Og sa at jeg må bare få sykemelding i akkurat den graden som trengs så lenge det trengs. Og at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt. Elsker jobben min :sad010:Heartred

Har fått legetime på torsdag. Må nesten få en sykemelding altså, for dette går ikke. Stressnivå, tunge/mange løft og arbeidsmengde på jobb MÅ reduseres. For jeg har 0 energi til overs på ettermiddagen.

Bare å holde ut til torsdag. Krysser fingrene for at andre trimester blir mye bedre når den tid kommer.:)

@Novo @Trinity85 ? Hadde første dose i går kveld, men kaster jo fortsatt opp idag. Hvor lang tid tok det før de kicket inn hos dere?
Ingen bivirkninger her utenom litt ekstra trøtthet. Jeg bruker full dose. Dessverre så tar den ikke alt hos meg. Har blitt verre de siste dagene. Legen min sa forresten at det tok noen dager før den hadde skikkelig virkning. Håper virkelig den funker for deg :Heartred

Ingen bivirkninger her utenom litt ekstra trøtthet. Jeg bruker full dose. Dessverre så tar den ikke alt hos meg. Har blitt verre de siste dagene. Legen min sa forresten at det tok noen dager før den hadde skikkelig virkning. Håper virkelig den funker for deg :Heartred
Takk! Håper også den har effekt! Kjedelig at den ikke tar alt, kan du mikse den med noen av de andre for bedre effekt i de tidsrommene hvor xonvea ikke tar det? har du snakket om andre alternativer med legen? Altså, jeg et ganske desp her.. så alt av tips og triks tas i mot med åpne armer :cat: hadde glemt hvordan dette var sist svangerskap, det er jo en grunn til at jeg ga bort / solgte unna alt av gravidklær, babyting. Skulle ikke være gravid flere ganger jeg…

huff nå blir jeg nervøs. Er 5+5 og kjenner ingenting heller.
Hei hei kjære! Det var virkelig ikke meningen å stresse deg. Når det er sagt så har jeg hatt 3 fullverdige svangerskap som ende i levende barn, ingen av dem var like. På siste gutt var jeg ikke noe særlig plaget av kvalme. 5+5 enda tidlig. Sist gikk jeg til nesten uke 10 uten et snev av noe som helst. Kan ha vært tilfeldig at det var sånn.
Masse lykke til! ❤️ Håper vi alle bærer på terminspirer og har fine svangerskap ❤️

Føler du at trøttheten har bedret seg noe? Eller er det samme som i starten?

Back
Topp