Symptomtråd

Jeg har egentlig masse symptomer, men plages liksom ikke så veldig av de enda. Også blir jeg så usikker på om jeg har nok symptomer og sammenligner meg veldig med andre som er like langt på vei. Jeg var mest trøtt i de 12 dagene etter innsett til blodprøve-dag. Men føler at trøttheten er ikke like ille nå lenger. Og samme med kvalmen. Jeg var mer kvalm forrige uke enn denne uka. Men som regel kun kvalm om natta når jeg ligger. Blir bedre så fort jeg reiser meg opp. Andre igjen sier de har det motsatt. Så jeg blir ikke klok.

Jeg har ømme og vonde bryster, høy puls, andpusten, insane drømmer om natta og skikkelig pregnancy brain. Her for et par dager siden så lå jeg våken hele natta og frøs skikkelig samtidig som jeg irriterte meg over en nabo som hadde fest ute kl 03:30 om natta på en onsdag! Først morgenen etter spør gubben "hvorfor lukket du ikke bare vinduet?"
Troooor dere jeg tenkte over det den natta?? Neeeeijda...

Også tror jeg smakssansen min har begynt å endre seg. Hadde skikkelig lyst på en saftpose-is her i går. Hentet meg en sånn med cola-smak fra fryseren og den smakte helt jævlig! Den smakte surt med bitter ettersmak. Men gubben syntes den smakte normalt.

Men jeg frykter at jeg ikke har "nok" symptomer og jeg er jo såklart redd for SA. Selv om HCG var 899 på uke 4+2.
Jeg er nå uke 5+0. Burde jeg vært mer kvalm og trøtt nå?

4+3 idag, jeg føler meg ikke gravid. Lite symptomer som feks litt ømme nipler, stikking i livmoren har avtatt, slim avtatt. Er kjempe trøtt men føler det kommer av at jeg er syk (kraftig hoste) så jeg sover så dårlig.. blir litt bekymret :sorry:
Nøyaktig samme som deg! 4+4 her også. Jeg var gravid for noen år tilbake,hadde masse masse symptomer som endte med MA i uke 7. og forrige svangerskap hadde jeg kjempe lite frem til uke 6-7 først da kom kvalmen, og gutten er her i dag 17 mnd. Så tror det er veldig forskjellig fra person til person og tydeligvis fra graviditet til graviditet

Nøyaktig samme som deg! 4+4 her også. Jeg var gravid for noen år tilbake,hadde masse masse symptomer som endte med MA i uke 7. og forrige svangerskap hadde jeg kjempe lite frem til uke 6-7 først da kom kvalmen, og gutten er her i dag 17 mnd. Så tror det er veldig forskjellig fra person til person og tydeligvis fra graviditet til graviditet
Ja.. det stemmer nok. Man reagerer forskjellige. Men blir lett bekymret når man kan glemme graviditeten pga lite tegn til det. Men det kan nok fort snu ja. :happy8 kanskje symptomene mine også blir kamuflert av forkjølelsen også. Blir spennende å se om du får samme runde i uke 6-7:)

5+3 og kvalmen er begynt å dra seg veldig opp………

Jeg er rundt 4+1, så havner litt mellom mai og juni :smiley-angelic003 Jeg bare lurer om om noen av dere som har vært gravide før merker at livmoren (?) utvider seg allerede? Jeg er ganske slank, og nå klarer jeg ikke helt å trekke inn magen. Mulig det er luft, men merker ikke noe til det ellers. Det er jo VELDIG ti

Jeg er rundt 4+1, så havner litt mellom mai og juni :smiley-angelic003 Jeg bare lurer om om noen av dere som har vært gravide før merker at livmoren (?) utvider seg allerede? Jeg er ganske slank, og nå klarer jeg ikke helt å trekke inn magen. Mulig det er luft, men merker ikke noe til det ellers. Det er jo VELDIG ti
… tidlig, så gir ikke helt mening? :confused004

4+5 i dag, og kvalmen har virkelig begynt å melde seg. I tillegg merker jeg at den kjedelige gullfiskhukommelsen er tilbake, glemmer støtt og stadig navn og ord. :arghh:

5+3 og kvalmen er begynt å dra seg veldig opp………
Samme her 5+4. Var noen her som anbefalte armbånd som man får kjøpt på apoteket mot kvalme. Om det er placebo eller ikke vet jeg jo ikke, men det hjalp hvert fall på meg i går, tok 10-20 min også var kvalmen så å si borte.

Ja.. det stemmer nok. Man reagerer forskjellige. Men blir lett bekymret når man kan glemme graviditeten pga lite tegn til det. Men det kan nok fort snu ja. :happy8 kanskje symptomene mine også blir kamuflert av forkjølelsen også. Blir spennende å se om du får samme runde i uke 6-7:)
Ja jeg er veldig spent selv :)

Samme her 5+4. Var noen her som anbefalte armbånd som man får kjøpt på apoteket mot kvalme. Om det er placebo eller ikke vet jeg jo ikke, men det hjalp hvert fall på meg i går, tok 10-20 min også var kvalmen så å si borte.
Forsøkte de sist gang, og se hjelper til en hvis grad, men ikke nok den gangen. Kanskje jeg skal finne de frem igjen, takk for tips :cat:

Er så enormt trøtt nå. Vet jeg er nok enda trøttere pga medisiner. Men hallo, kunne jo sovet hele tiden. Har trappet opp på kvalmestillende for kvalmen ble verre. Tror jeg straks går opp til full dose der. Og så er jeg sulten hele dagen!

Ja! 3. på meg og har seriøs gravidmage allerede. Er 8+4 ca. Våkner og den er sånn som du beskriver, men på ettermiddag og kveld må jeg åpne buksesmekken og ut av ‘vanlige’ klær fort som fy

Ja jeg syns reisesykearmbånd hjalp :Heartpink :happy: Kult at du merket effekt!

• Liker
Reactions: Aj_
7+4 (8+1 om forrige uke er rett)
- trøtthet har peaket (håper jeg for Guds skyld)
-av og på kvalm, klarer ikke spise så voldsomt mye egentlig
-Preggo brain hello! Ett helt egg gikk i søpla i stedet for eggeskallet :hilarious:
-Gamle bukser strammer ja.

Ser det er flere som skriver at de har masse symptomer første uken (4++) men mister de litt i uke 5-6, jeg hadde akkurat det samme, de kom tilbake som ett godstog sånn uke 7+

Kvalmen var meldt seg for fult, værst på ettermiddag/kveld Hatt samme plager med de andre barna også, men det er nesten 7 år siden sist, så husker ikke helt.. Innbiller meg selv at det ikke har vært like mye tidligere. Skal prøve slike armbånd mot kvalme, men er det noen her som har fått resept på kvalmestillende? Hvor «strengt» er det evt før man får medisiner?

Er bare gravid i uke 6+0, men har allerede slitt med kvalme i noen dager og kjenner det kun blir verre og verre. Det blir veldig tungt psykisk å lese statistikk som sier at det skal bli verre og verre i tre uker til før det holder seg på topp i enda flere uker. Å vite at man potensielt har 8 uker med minst like intens kvalme (og mest sannsynlig mer) er veldig tøft psykisk.
Noen som har noen råd for hvordan man skal takle dette?
Å være kvalm er jo det mest ubehagelige som finnes vanskelig å kombinere kvalme med å være glad

Dere som er veldig kvalme: har dere en tendens til å bli fort kvalme ellers også? Jeg er 8+2 og har ventet på den voldsomme kvalmen, men den har ikke kommet ennå. Til vanlig skal det veldig mye til før jeg blir kvalm og uvel. Jeg kan nå bli litt småkvalm om morgenen før mat, og når jeg er sulten, men det er liksom ikke «bilsyk»-ille. Mest generelt ubehag.

Dere som er veldig kvalme: har dere en tendens til å bli fort kvalme ellers også? Jeg er 8+2 og har ventet på den voldsomme kvalmen, men den har ikke kommet ennå. Til vanlig skal det veldig mye til før jeg blir kvalm og uvel. Jeg kan nå bli litt småkvalm om morgenen før mat, og når jeg er sulten, men det er liksom ikke «bilsyk»-ille. Mest generelt ubehag.
Ja, det er mulig er iaf team kvalme og ikke team vondt i hodet etter å ha drukket for eksempel

Plutselig kom kvalmen! Har vært så uggen hele helga, aldri vært så kvalm i graviditet før. Må tvinge meg til å spise, ingenting frister og alt gjør meg kvalm. Spent på hvordan det går på jobb i dag.

Back
Topp