Symptomtråd

Jeg fant en gammel forumtråd fra Babyverden da jeg googlet. Alle med unntak av én person opplevde det også på sidene uten at det var exu Og så leste jeg et annet sted at de trådene livmora er festet i (?) er på sidene, så vibkan nok senke skuldrene ordentlig
Kjente mye strekk og drag på sidene i går kveld og i natt. Ble selvsagt litt redd det skulle bli vondere og utvikle seg, men våknet fin i dag og med veldig verkende bryst - enn å bli så glad for vonde bryst :hilarious: Fint å høre at flere opplever ligamentsmerter, fort gjort å bli bekymret i denne fasen :Heartpink

3+6
-Kvalmen kom som ett tog i går når jeg kjørte hjem fra bhg, varte helt til jeg la meg. Fin i dag morrres, men kom nå som jeg ikke hadde spist lunsj. Ble bedre med mat. Var ikke kvalm i det hele tatt med den som endte i MA i jan.
-Ømme bryst
-Noe trøtt men ikke ille ennå.
-Noe øm/vondt i bekken
-Tett i nesen, men sliter med en forkjølelse som henger igjen.

Så koselig! Ja, jeg har sannsynligvis termin 1. mai! Jeg var ikke så aktiv i november tror jeg, så det er moro at du husker. Så koselig at du også er gravid igjen!
Så spennende! Har muligens 7. mai her. Joda, husker bildet og nicket ditt. Var ikke så veldig aktiv der selv heller, må jeg si :laughing002

Hei! Helt ny her i forumet og første gang jeg er gravid, så mye usikker på hva som er vanlig og ikke. Noen andre som opplever at symptomer svinger og vet om dette er vanlig? Målte HCG til 400 på fredag (4+0) og igår ca 72 timer etter og da var den på 1800. Legen sa dette var veldig fint, men våknet idag og følte meg ikke uggen og kvalm som jeg har gjort de siste dagene og merker også at puppene er av og på ømme. Noen som vet om dette er vanlig eller om jeg bør bekymre meg?
Det samme her! Går veldig opp og ned om jeg merker noe til det eller ikke. Går og tenker på det ofte, men minner meg selv på at jeg burde bare nyte det kanskje, mens jeg enda er i god form og lite påvirket.

3+6
-Kvalmen kom som ett tog i går når jeg kjørte hjem fra bhg, varte helt til jeg la meg. Fin i dag morrres, men kom nå som jeg ikke hadde spist lunsj. Ble bedre med mat. Var ikke kvalm i det hele tatt med den som endte i MA i jan.
-Ømme bryst
-Noe trøtt men ikke ille ennå.
-Noe øm/vondt i bekken
-Tett i nesen, men sliter med en forkjølelse som henger igjen.
Jeg husker jeg ble kvalm rundt uke 8-9 sist graviditet, men skal prøve å huske på denne gangen å være flink å spise jevnlig så jeg kan være i forkant, det var en viktig hjelp mot kvalmen! Håper du slipper særlig med kvalme :Heartpink

Jeg husker jeg ble kvalm rundt uke 8-9 sist graviditet, men skal prøve å huske på denne gangen å være flink å spise jevnlig så jeg kan være i forkant, det var en viktig hjelp mot kvalmen! Håper du slipper særlig med kvalme :Heartpink
Ja jeg var noe kvalm med "storebror" , men holdt det i sjakk med å spise jevnt. Forrige sone neste i MA var jeg ikke kvalm litt engang.... Skal visst ikke bety noe men. Ja skal prøve å spise jevnt og næringsrik mat, kroppen min er ikke glad i "rask mat" fra før, og særlig ikke når jeg er gravid.

Ahhh jeg ETER meg altså ihjel! :facepalm: Jeg kan ikke huske det var sånn sist! Kanskje mataversjonen kommer om et par uker. Mener jeg hadde mataversjoner sist fra de ukene kvalmen kom og ut svangerskapet.

Gårsdagen var en skikkelig kraftig symptom-dag! Men i dag 5+0 er det litt roligere hittil. Jeg kjenner likevel mye i livmor, stølhet osv. håper spiren får hjerteslag denne uken som skal vare et helt liv :shy: :Heartpink

Flere som har vondt i korsryggen? Jeg har veldig mensensmerter i korsryggen i dag, og det bekymrer meg. Husker ikke helt hvordan det var i starten ved sist svangerskap, men hadde en kjemisk graviditet forrige syklus, og da føltes aborten som en vanlig mensen. Derfor bekymrer mensensmerter meg veldig nå... Er i uke 5 nå.

Gårsdagen var en skikkelig kraftig symptom-dag! Men i dag 5+0 er det litt roligere hittil. Jeg kjenner likevel mye i livmor, stølhet osv. håper spiren får hjerteslag denne uken som skal vare et helt liv :shy: :Heartpink
Ganske utrolig når du vinkler det slik! Tenk at det potensielt kan slå i 100 år fra nå :wideyed:

Flere som har vondt i korsryggen? Jeg har veldig mensensmerter i korsryggen i dag, og det bekymrer meg. Husker ikke helt hvordan det var i starten ved sist svangerskap, men hadde en kjemisk graviditet forrige syklus, og da føltes aborten som en vanlig mensen. Derfor bekymrer mensensmerter meg veldig nå... Er i uke 5 nå.
Jeg har «menssmerter» litt av og på, støl i livmor og ømhet av og på i korsryggen. Mener jeg hadde det i flere uker ved sist graviditet i 2020 også. Men vet at det er ekkelt mtp abort :shy: Høyt volum av blod skal ned i de områdene der liv skapes og ligamenter strekkes, så er ikke så rart egentlig :smug:

Hei! Helt ny her i forumet og første gang jeg er gravid, så mye usikker på hva som er vanlig og ikke. Noen andre som opplever at symptomer svinger og vet om dette er vanlig? Målte HCG til 400 på fredag (4+0) og igår ca 72 timer etter og da var den på 1800. Legen sa dette var veldig fint, men våknet idag og følte meg ikke uggen og kvalm som jeg har gjort de siste dagene og merker også at puppene er av og på ømme. Noen som vet om dette er vanlig eller om jeg bør bekymre meg?
Hei og gratulerer! :love7 Dette høres helt vanlig ut, jeg hadde det også slik for en uke siden da jeg var i uke 4. Det kommer og går :hungover::smiley-angry017:hilarious:

Jeg har «menssmerter» litt av og på, støl i livmor og ømhet av og på i korsryggen. Mener jeg hadde det i flere uker ved sist graviditet i 2020 også. Men vet at det er ekkelt mtp abort :shy: Høyt volum av blod skal ned i de områdene der liv skapes og ligamenter strekkes, så er ikke så rart egentlig :smug:
Har hatt endel av det i dag jeg å, murrer godt. Håper virkelig det ikke er noe :nailbiting:

Begynte å føle meg gravid i kveld faktisk, føler jeg kjenner en sånn indre «pouch» som om strekk og drag roet seg litt i kveld og det istedenfor ligger som en liten boble inni magen.. kan godt hende det er luft da, for er oppblåst og :think005 :laughing001
Men skjønner dere hva jeg mener? Sånn der babykulen begynner, selv om det ikke er noe babykul enda :laughing001 Noen andre som kjenner sånn?

Jeg er litt bekymret, jeg. Føler meg så utrolig lite gravid. Ikke er jeg trøtt, sjeldent at det murrer eller jobbes nedi der, ikke kvalm, ikke oppblåst og minimalt ømme bryst. Akkurat nå kunne jeg trodd 100% at jeg ikke er gravid. Det skremmer meg litt siden det føltes helt annerledes ut 4+3 med forrige.

Er det andre som har lite symptomer? Eller hatt vesentlig forskjell i opplevelse fra et svangerskap til et annet? Kjenner det er lenge til 6+4 nå (TUL).

Jeg er litt bekymret, jeg. Føler meg så utrolig lite gravid. Ikke er jeg trøtt, sjeldent at det murrer eller jobbes nedi der, ikke kvalm, ikke oppblåst og minimalt ømme bryst. Akkurat nå kunne jeg trodd 100% at jeg ikke er gravid. Det skremmer meg litt siden det føltes helt annerledes ut 4+3 med forrige.

Er det andre som har lite symptomer? Eller hatt vesentlig forskjell i opplevelse fra et svangerskap til et annet? Kjenner det er lenge til 6+4 nå (TUL).
For min del er det omvendt - sist gang var jeg symptomfri til uke 7, med unntak av litt ømme bryst og litt trøtt. Nå er jeg 5 uker og er kvalm og vondt i bekkenet allerede (kom ikke før i uke 20 sist), men mye mindre ømme bryst enn sist. Så jeg mistenker at vi må slå oss til ro med at hvert svangerskap er forskjellig selv for samme kvinne. Moder jords måte å påse at vi aldri senker skuldrene kanskje...

Back
Topp