Symptomtråd

Har blitt fryktelig svimmel i kveld. Vet blodtrykket mitt ligger i det lavere sjiktet av "normalen" til vanlig, så om det skal enda lavere kan dette bli spennende :schocked028:hilarious:

17DPO 4+3
Fortsatt rugende sulten, det jooomer inni magen hvis jeg går et par timer uten mat :hilarious:
Ellers litt dragning som kjennes som når man løper og får «sting» i sidene, noen andre som opplever det?
Jeg har litt knivstikklignende følelse (uten at jeg egentlig vet hvordan det føles da, heh) i blant. Helt nede til høyre er det et punkt som har litt stikkende følelse. Og en dag da jeg hosta (8 dpo eller noe, før positiv test) reiv det noe voldsomt på det punktet da jeg hosta eller nøys! Nå kjenner jeg jevnlig den lange stikkende følelsen på samme sted i blant. Kanskje særlig ved mye bevegelse

Takk :Heartred
Jeg vet helt ærlig ikke, kjenner meg motløs nå. Temp og puls er både opp og ned, fryser innimellom, svetter plutselig masse :bag: Garmin viser en del stress, og det stemmer sikkert, for jeg kjenner jeg fortsatt stresser over dagens tester :sad015
Nå skjønner jeg plutselig ikke hvorfor jeg vil bli gravid engang, det her er liksom ikke verdt det:confused1 Vet ikke om jeg klarer å miste enda en gang :crybaby2
Vi får se i morgen, lite symptomer nå uansett, men så er det jo fortsatt tidlig :smiley-angelic001
Vondt å høre at du har det sånn nå og ikke får til å glede deg. Samtidig skjønner jeg at det blir en altoppslukende bekymring med det du tidligere har opplevd. Håper du har noen å prate med, og at du får svar du søker og støtte fra leger og slikt :shy: Det er fortsatt tidlig, håper for deg at dette går bra :Heartpink

Jeg har litt knivstikklignende følelse (uten at jeg egentlig vet hvordan det føles da, heh) i blant. Helt nede til høyre er det et punkt som har litt stikkende følelse. Og en dag da jeg hosta (8 dpo eller noe, før positiv test) reiv det noe voldsomt på det punktet da jeg hosta eller nøys! Nå kjenner jeg jevnlig den lange stikkende følelsen på samme sted i blant. Kanskje særlig ved mye bevegelse
Høres ut som ligamentsmerter ja!

Hvilepulsen har steget litt nå, kjenner murringer i livmor en del gjennom dagen, smerter i korsrygg også. Kviser og fet hud :laughing002
Er veldig trøtt og veldig sulten :sleep011
Innimellom varm, innimellom kald. Aner ikke hva som egentlig er symptomer om dagen?

Hvilepulsen har steget litt nå, kjenner murringer i livmor en del gjennom dagen, smerter i korsrygg også. Kviser og fet hud :laughing002
Er veldig trøtt og veldig sulten :sleep011
Innimellom varm, innimellom kald. Aner ikke hva som egentlig er symptomer om dagen?
Høres ut som kroppen jobber godt med hcg da :love017

Altså jeg er bare sååå sliten :facepalm: :hilarious: Må ta meg en dupp hver dag

Har også perioder (ofte mellom lunch og middag) hvor jeg blir utslitt, andpusten og litt svimmel. Mistenker blodsukkerfall (?) men jeg har ikke diabetes :bored: Andre med lignende?

Blir også kvalm her og der, men ikke krise enda

Altså jeg er bare sååå sliten :facepalm: :hilarious: Må ta meg en dupp hver dag

Har også perioder (ofte mellom lunch og middag) hvor jeg blir utslitt, andpusten og litt svimmel. Mistenker blodsukkerfall (?) men jeg har ikke diabetes :bored: Andre med lignende?

Blir også kvalm her og der, men ikke krise enda
Akkurat det samme her, både trøtthet og følelsen av å bli helt utmattet mellom lunsj og middag. Sitter på jobb og har vanskelig for å holde hodet oppe :laughing002
Jeg har lavt blodtrykk til vanlig, og har lest noe om at blodet strømmer til tarmene en viss tid etter å ha spist, så man kan få et blodtrykksfall da :bag:

Akkurat det samme her, både trøtthet og følelsen av å bli helt utmattet mellom lunsj og middag. Sitter på jobb og har vanskelig for å holde hodet oppe :laughing002
Jeg har lavt blodtrykk til vanlig, og har lest noe om at blodet strømmer til tarmene en viss tid etter å ha spist, så man kan få et blodtrykksfall da :bag:
Å det kan kanskje være det for meg og! Jeg har og hatt lavt blodtrykk før, forrige graviditet var laveste på 90/50….
Men det hjelper å spise for meg da - gir det mening?

Å det kan kanskje være det for meg og! Jeg har og hatt lavt blodtrykk før, forrige graviditet var laveste på 90/50….
Men det hjelper å spise for meg da - gir det mening?
Det var ganske lavt ja! For meg hjelper det å spise veldig små måltider, så det kan gi mening. Men store måltider er et sjokk for kroppen :laughing002

Husker ikke så godt fra første gangen, men er det vanlig med det jeg tror er ligamentsmerter på kun en side? Har stikkinger/strekk fra hovedsakelig bare venstre side i rykk og napp gjennom dagen. Blitt brått litt bekymret for exu

Husker ikke så godt fra første gangen, men er det vanlig med det jeg tror er ligamentsmerter på kun en side? Har stikkinger/strekk fra hovedsakelig bare venstre side i rykk og napp gjennom dagen. Blitt brått litt bekymret for exu
Jeg kjenner det stort sett bare på høyre side på ett punkt. Husker at jeg googlet mye exu i de første graviditetene, så jeg er ganske sikker på at det var én side tidligere ganger også!

Jeg kjenner det stort sett bare på høyre side på ett punkt. Husker at jeg googlet mye exu i de første graviditetene, så jeg er ganske sikker på at det var én side tidligere ganger også!
Okei, da kan jeg kanskje senke skuldrene litt. Har bare blitt veldig fokusert på at det sitter på ene siden fordi jeg ikke husker det fra sist. Takk for svar :Heartred

Okei, da kan jeg kanskje senke skuldrene litt. Har bare blitt veldig fokusert på at det sitter på ene siden fordi jeg ikke husker det fra sist. Takk for svar :Heartred
Jeg fant en gammel forumtråd fra Babyverden da jeg googlet. Alle med unntak av én person opplevde det også på sidene uten at det var exu Og så leste jeg et annet sted at de trådene livmora er festet i (?) er på sidene, så vibkan nok senke skuldrene ordentlig

Jeg fant en gammel forumtråd fra Babyverden da jeg googlet. Alle med unntak av én person opplevde det også på sidene uten at det var exu Og så leste jeg et annet sted at de trådene livmora er festet i (?) er på sidene, så vibkan nok senke skuldrene ordentlig
Takk! Alltid godt å høre at flere har det likt for da tenker man at sannsynlighet for at det betyr dårlige nyheter er liten.
Er du forresten gravid med termin i mai også? Jeg husker nicket ditt fra novemberfnuggene23 da vi var i samme termingruppe der :love017

- ømme pupper
- tett i nesen
- blodtrykksfall
- trøtt
- høyere hvilepuls
- små kvalm
- fryser
- øm i korsryggen
- halsbrann

Last edited:
Hei! Helt ny her i forumet og første gang jeg er gravid, så mye usikker på hva som er vanlig og ikke. Noen andre som opplever at symptomer svinger og vet om dette er vanlig? Målte HCG til 400 på fredag (4+0) og igår ca 72 timer etter og da var den på 1800. Legen sa dette var veldig fint, men våknet idag og følte meg ikke uggen og kvalm som jeg har gjort de siste dagene og merker også at puppene er av og på ømme. Noen som vet om dette er vanlig eller om jeg bør bekymre meg?

Takk! Alltid godt å høre at flere har det likt for da tenker man at sannsynlighet for at det betyr dårlige nyheter er liten.
Er du forresten gravid med termin i mai også? Jeg husker nicket ditt fra novemberfnuggene23 da vi var i samme termingruppe der :love017
Så koselig! Ja, jeg har sannsynligvis termin 1. mai! Jeg var ikke så aktiv i november tror jeg, så det er moro at du husker. Så koselig at du også er gravid igjen!

Back
Topp