Symptomtråd

Chawa

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Junilykke 2020 ♡
Oktoberbarna 2021♡
Skuddårsspirene 2024
Utmarsj 2024
Er 3+2 og har dessverre allerede begynt å bli ganske kvalm. Liker det dårlig da kvalmen ikke har pleid å melde seg før mellom 5+0 og 7+0 et sted, og jeg forrige svangerskap var dårlig nesten hele veien.
Utover det er jeg trøtt og har vondt i brystvortene. Sistnevnte kan like gjerne være fordi lille fikk sin første tann for 2 dager siden :hilarious:
 
Er 3+2 og har dessverre allerede begynt å bli ganske kvalm. Liker det dårlig da kvalmen ikke har pleid å melde seg før mellom 5+0 og 7+0 et sted, og jeg forrige svangerskap var dårlig nesten hele veien.
Utover det er jeg trøtt og har vondt i brystvortene. Sistnevnte kan like gjerne være fordi lille fikk sin første tann for 2 dager siden :hilarious:
Ah det er kjedelig at det kommer så tidlig. Håper det ikke blir så ille :Heartred

Jeg ble aldri ordentlig kvalm med første, men slet med ekstreme migrener i stedet… Har migrene til vanlig også, men ikke så lenge og så ofte. Har ikke kjent noe til det enda, men regner med det kommer..

Ellers er symptomene mine sinnsykt ømme brystvorter, murringer som kommer og går, søvnløshet og ekstrem sult midt på natten :dead:
 
Ah det er kjedelig at det kommer så tidlig. Håper det ikke blir så ille :Heartred

Jeg ble aldri ordentlig kvalm med første, men slet med ekstreme migrener i stedet… Har migrene til vanlig også, men ikke så lenge og så ofte. Har ikke kjent noe til det enda, men regner med det kommer..

Ellers er symptomene mine sinnsykt ømme brystvorter, murringer som kommer og går, søvnløshet og ekstrem sult midt på natten :dead:
Sult har jeg også. Lå våken fra 4 til 5 i natt og kjente på det. Også tisser jeg hele tiden nå.

Tar faktisk heller kvalme og oppkast enn migrene, så ærlig skal jeg være
Høres helt grusomt ut. Kan du ta noe for det?
 
Sult har jeg også. Lå våken fra 4 til 5 i natt og kjente på det. Også tisser jeg hele tiden nå.

Tar faktisk heller kvalme og oppkast enn migrene, så ærlig skal jeg være
Høres helt grusomt ut. Kan du ta noe for det?
Jeg kan ta sumatriptan, men sist fungerte det ikke like bra som det gjør når jeg ikke er gravid syntes jeg. Også syntes jeg det er ekkelt å ta medisiner med varseltrekant på såpass ofte når jeg er gravid, så prøver å vente til det er helt uutholdelig. Var en del sykemeldt sist pga det. Men skal ikke ta sorgene på forskudd :)
Kvalme virker ganske dritt det også!
 
Lite symptomer enda, verking i korsryggen bare - men venter på kvalmen som pleier å plage meg hele graviditeten :depressed: kom i uke 6 sist…. Så da orker jeg hverken kaffe eller Pepsi max, da skjønner alle rundt at jeg er gravid :joyful:
 
Lite symptomer enda, verking i korsryggen bare - men venter på kvalmen som pleier å plage meg hele graviditeten :depressed: kom i uke 6 sist…. Så da orker jeg hverken kaffe eller Pepsi max, da skjønner alle rundt at jeg er gravid :joyful:
Får du noe for kvalmen? Jeg var helt avhengig av kvalmestillende forrige svangerskap, og tror jeg kommer til å be om det ganske kjapt denne gangen også, hvis det blir like intenst. Hadde også halsbrann fra en annen verden, kunne våkne av at jeg satt mitt eget spy i halsen.
 
Herlighet.. veldig kvalm i dag. Aldri vært et symptom med de to andre som jeg kan huske. Tips av alle slag taes i mot med takk. Heldigvis ikke kastet opp, men det var like før i natt:sorry:
 
Fikk kvalmestillende sist, men det tok bare akkurat toppen - kastet opp fortsatt :depressed: Men jeg kommer til å ta det ganske kjapt, litt virkning er bedre enn ingen. Den kvalmen er grusom!
 
Herlighet.. veldig kvalm i dag. Aldri vært et symptom med de to andre som jeg kan huske. Tips av alle slag taes i mot med takk. Heldigvis ikke kastet opp, men det var like før i natt:sorry:
Jeg kunne bare spise ristet loff med litt smør til frokost, og brukte sikkert en halvtime på å få i meg det…. Men det er et tips, spise lite og ofte, og be om kvalmestillende hos fastlegen :joyful:
 
Tisser seriøst hele tiden om dagen. Og fryser og svetter litt om hverandre :laughing002
 
Jeg svetter så sykt mye på natten, de 2 siste nettene har jeg måtte tørke meg med håndkle o_O. Og samtidig så sover jeg dårlig, det er vel det av symptomer jeg har fått sålangt.
Kjempe trøtt på dagtid siden nettene går til pises :p
 
Jeg sover også kjempedårlig. Er stuptrøtt hele dagen, men enten får jeg ikke sove på mange timer når jeg legger meg, eller så våkner jeg 3:30 og er «klar» for dagen :rolleyes: Må også tisse hver halvtime…
 
Noen som har erfaring med kvalmestillende her inne? Frister litt å ringe legekontoret i morgen for å høre om jeg kan få en time ganske kjapt for å diskutere mulighetene. Sist var jeg veldig kvalm i 4 mnd og 100% sykmeldt, og det frister ikke til gjentakelse. Hadde vært fint om det gikk an å ta toppen av det i all fall :hilarious:
Ser at de gjerne anbefaler xoneva nå, den har jeg ikke hørt om før. Og at de gjerne anbefaler å begynne på den før det blir for ille, men det er kanskje mest for de med hyperemesis?
 
Halsbrann med full styrke :arghh: kan ikke huske det har startet så tidlig noen gang. Tenker jeg må skaffe meg noe mot dette, for det er voldsomt ubehagelig.
 
Jeg har ikke noe særlig symptomer enda, annet enn at jeg tisser ofte (må opp 2-3 ganger på natten) og litt mensmurringer av og til. Håper jeg får symptomer snart, for akkurat nå føler jeg meg ikke gravid :bored:
 
Vært ganske så trøtt, høy puls og til tider reagert på lukt.
Merker noe skjer i magen og i livmoren. Har hatt en SA for kort tid siden så er naturligvis ikke helt beroliget ennå.
 
Veldig lite symptomer her foreløpig, kun litt småmurring i magen innimellom og litt oppblåst.
Føler meg ikke gravid enda liksom, men det kommer vel div. plager på rekke og rad etterhvert regner jeg med :smiley-ashamed004
Var litt kvalm i begynnelsen sist, og endel sykemeldt pga. vondt i korsrygg/bekken utover i graviditeten.
Har også en jobb hvor jeg må ha svangerskapspenger etterhvert (hvis ikke arb.giver kan tilrettelegge på annen avd. evt). Hadde ihvertfall det sist.
 
Back
Topp