Symptomtråd!

Lurer litt på hva det er som skjer, eller om det bare er «ingenting». Har i ett par uker kjent en del murringer, varierende styrke og hyppighet. Men idag, spesielt fra formiddagen og fram til nå, har jeg kjent de ekstra godt, i tillegg til hyppige kynnere og en enorm trang til å gå på do(altså drite!). Når jeg kommer meg på do, er det ingenting som skjer. Det virker ikke som at jeg må på do allikvel.
Så her sitter jeg, på do og ingenting skjer… ihvertfall femte gangen nå.

Noen som har opplevd lignende? Det er ikke et forvarsel om at noe holder på å skje?
Når riene mine starta natt til julafta, så begynte det med at eg måtte springe på do og hadde egentlig diare (kjentes ut som kynnera) Fikk tømt systemet :rolleyes: Men når vi kom på sjukehuset og var der 2 tima ca, så stoppa riene opp. Så har fortsatt 3 cm, masse kynnera og modning. Men skjer ingenting. Helt ok, vil helst over til 2024 ;)

Er vanlig at kroppen kan få ut avføring for å lage plass til barnet?
Dette er mitt barn nr. 4, og har alltid hatt det sånn både veke og daga før fødsel.
 
Tror ikke jeg har uvi, men tror du at du har det igjen? Jeg fikk antibiotika for andre ting i går, og det tar vel knekken på det om det er det? På føden sa de at det eneste som skjer når man har uvi så sent ute i svangerskapet er at fødsel starter?!? Synes der hørtes spesielt ut :smiley-ashamed004
Tror ikke jeg har det igjen nei.. Bare mye rart som skjer med kroppen føler jeg.
 
Oi, ja det var virkelig raske fødsler! Så godt å vite at fødselen starter i kontrollerte former på sykehuset. Hvor lenge før termin har du time til igangsettelse? Starter de fødselen da uansett modenhet eller hva er planen?
Ja, de har vært raske! Nå setter de igang 10 dager før termin. Og uansett modenhet ja.
 
Tror ikke jeg har uvi, men tror du at du har det igjen? Jeg fikk antibiotika for andre ting i går, og det tar vel knekken på det om det er det? På føden sa de at det eneste som skjer når man har uvi så sent ute i svangerskapet er at fødsel starter?!? Synes der hørtes spesielt ut :smiley-ashamed004
Kommer ann på hva slags antibiotika. Det er viktig å velge rett type til rett type bakterier. :) men ja, uvi kan fremprovosere rier. Det er derfor man er så redd for det tidlig i svangerskap. Men det er uansett ikke sundt å gå rundt med ubehandlet uvi da.
 
Kommer ann på hva slags antibiotika. Det er viktig å velge rett type til rett type bakterier. :) men ja, uvi kan fremprovosere rier. Det er derfor man er så redd for det tidlig i svangerskap. Men det er uansett ikke sundt å gå rundt med ubehandlet uvi da.
Ja det er sant. Det er det jeg mener, jeg har gått rundt med ubehandlet uvi før (når jeg var i 20 årene) og det resulterte i nyrebekkenbetennelse. Kan jo ikke være bra å gå rundt med uvi på slutten av graviditeten heller, så synes det er rart de tok så lett på det på føden her.
 
Ja det er sant. Det er det jeg mener, jeg har gått rundt med ubehandlet uvi før (når jeg var i 20 årene) og det resulterte i nyrebekkenbetennelse. Kan jo ikke være bra å gå rundt med uvi på slutten av graviditeten heller, så synes det er rart de tok så lett på det på føden her.
Enig, veldig rart! Du kan eventuelt stikke innom apoteket å kjøpe en selvtest?
 
Å så koselig å høre fra deg og dine to små!! Så bra at de har hatt så gode forhold at de har klart å være inne helt til nå :D Godt jobba! Så fint å høre at formen din er fin fortsatt. Igangsettelse 1.januar må jo bli optimalt. Håper du får det sånn!

Her går det fint. Kommet til 36+0. Ultralyd i morgen og kanskje vurdering av planen videre. Jenta ligger med hodet godt ned, mens gutten ligger på tvers. De er ganske jevnstore. Har selv kjent på stadig tyngre dager siste ukene. Ulidelig trøtt og såpass vondt i bekkenet at jeg ikke klarer gå turer mer. Synes dagene har blitt litt lange av den grunn. Men håper babyene kan holde seg inne til slutten av romjula/begynnelsen av januar. Vil så gjerne få vært sammen med de to andre barna våre på julaften.
Håper derfor alt er greit på ultralyd i morgen. :))
Heier på oss!! Nå begynner dagene å absolutt bli spennende :Heartred Var på ultralyd i dag for å snakke om igangsetting (38+0), og kom med et ønske om å sette igang på mandag 01.01. Det ble innvilget siden alt så veldig bra ut! Så er spent på om kroppen setter igang selv eller hvor lang tid det tar med igangsetting. Bare veldig glad for å ha en dato å forholde seg til! Så håper de holder seg inne til mandagen:love017
 
Masse nedpress her og, føles ut som hodet står og trykker mellom beina. Som det faktisk gjør :D :p
Tung i låra, og ryggen verke. Ingen gode stillinga å sitte/ligge i :)
Godt det nerma seg slutten!
Ååh det er så spennende! Synes ikke det er godt i noen stillinger jeg heller. Prøver å slappe av, men ikke så lett :smiley-ashamed004
 
Heier på oss!! Nå begynner dagene å absolutt bli spennende :Heartred Var på ultralyd i dag for å snakke om igangsetting (38+0), og kom med et ønske om å sette igang på mandag 01.01. Det ble innvilget siden alt så veldig bra ut! Så er spent på om kroppen setter igang selv eller hvor lang tid det tar med igangsetting. Bare veldig glad for å ha en dato å forholde seg til! Så håper de holder seg inne til mandagen:love017

Wow, tenk at du bare har noen dager igjen! Venter du tvillinger?☺️
 
Heier på oss!! Nå begynner dagene å absolutt bli spennende :Heartred Var på ultralyd i dag for å snakke om igangsetting (38+0), og kom med et ønske om å sette igang på mandag 01.01. Det ble innvilget siden alt så veldig bra ut! Så er spent på om kroppen setter igang selv eller hvor lang tid det tar med igangsetting. Bare veldig glad for å ha en dato å forholde seg til! Så håper de holder seg inne til mandagen:love017
Ååå så spennende, Juliedu!! :D Ikke mange dager igjen altså! Herregud så spennende å se om det starter noe spontant av seg selv i helgen eller om det blir igangsetting mandag, og evt hvordan kroppen din responderer på det. :D Dette er ditt første svangerskap, så du hadde ikke erfaring med igangsettelse før? (Om jeg husker riktig).

Dette er mitt tredje svangerskap, men ingen erfaring med igangsettelse. Ny ultralyd torsdag 4.januar for vår del, så da blir det lagt en plan. :))
 
Ååå så spennende, Juliedu!! :D Ikke mange dager igjen altså! Herregud så spennende å se om det starter noe spontant av seg selv i helgen eller om det blir igangsetting mandag, og evt hvordan kroppen din responderer på det. :D Dette er ditt første svangerskap, så du hadde ikke erfaring med igangsettelse før? (Om jeg husker riktig).

Dette er mitt tredje svangerskap, men ingen erfaring med igangsettelse. Ny ultralyd torsdag 4.januar for vår del, så da blir det lagt en plan. :))
Mitt første svangerskap!! Håper bare at kroppen responderer bra og at det ikke kommer til å ta flere dager. Vi får bare se, vet bare at jeg gleder meg meget mye til å møte dem :love017 Bli veldig godt å få kroppen litt mer tilbake til «normalen», selvom formen har vært super heldigvis!

Åå, det nærmer seg med stormskritt! Helt sykt hvor rå kroppene er, og hvor langt vi har kommet:hello2
 
Sliter med hjertebank og vansker med å puste når jeg legger meg ned. Har i tillegg fått ordentlig kink i nakken, så sover dårlig uansett stilling:dead: Begynner å glede til fødselen nå, selv om d og blir skummelt og ukjent.
 
Mitt første svangerskap!! Håper bare at kroppen responderer bra og at det ikke kommer til å ta flere dager. Vi får bare se, vet bare at jeg gleder meg meget mye til å møte dem :love017 Bli veldig godt å få kroppen litt mer tilbake til «normalen», selvom formen har vært super heldigvis!

Åå, det nærmer seg med stormskritt! Helt sykt hvor rå kroppene er, og hvor langt vi har kommet:hello2

Håper igangsettelsen vil fungere bra og at det blir en grei fødsel! Hvordan ligger tvillingene plassert? Her er jenta ganske langt ned med hodet, tilnærmet festet. Gutten ligger med hodet opp og rumpa ned. Men alt kan jo endre seg for baby 2 når den første er født.
Ja kroppene våre er helt rå! Skal bli bra å få dem ut. Det tynger på her :D
 
Håper igangsettelsen vil fungere bra og at det blir en grei fødsel! Hvordan ligger tvillingene plassert? Her er jenta ganske langt ned med hodet, tilnærmet festet. Gutten ligger med hodet opp og rumpa ned. Men alt kan jo endre seg for baby 2 når den første er født.
Ja kroppene våre er helt rå! Skal bli bra å få dem ut. Det tynger på her :D
Tv1 ligger lengst ned i bekkenet med hodet ned og tv2 ligger også med hodet ned bare litt høyere opp! Så alt er tilrettelagt for en vaginal fødsel, så det håper jeg virkelig på :Heartblue Er så spent på hvordan det blir, og bare gleder meg masse. Skal føde på Ringerike, og bare hørt såå mye flott fra de som har født der.
 
Tv1 ligger lengst ned i bekkenet med hodet ned og tv2 ligger også med hodet ned bare litt høyere opp! Så alt er tilrettelagt for en vaginal fødsel, så det håper jeg virkelig på :Heartblue Er så spent på hvordan det blir, og bare gleder meg masse. Skal føde på Ringerike, og bare hørt såå mye flott fra de som har født der.
Så bra å høre!! Krysser fingrene for vaginal fødsel uten komplikasjoner for oss begge! Så bra at du har hørt et godt rykte om Ringerike! Jeg er også veldig spent på hvordan det blir! Både selve fødselen, men ikke minst tiden etterpå med to små! :D

Tre dager igjen for deg nå!!
 
Skikkelig skummel bivirkning! Legen jeg gikk til nevnte ingenting om bivirkninger, men syntes dette faktisk er en såpass jævlig bivirkning at den bør nevnes når den skrives ut (selv om den er sjelden). Særlig da mange som du selv opplevde kanskje ikke kobler det til Afipranen da det er en bivirkning som oppleves å gå på det psykiske. Hadde det ikke inntruffet så akutt og kraftig hos meg hadde jeg sikkert ikke koblet det med en gang selv. Takk og pris at du ikke endte med svangerskapsavbrudd pga Afipranen:smiley-angelic001Altså i verste fall kan det jo få en sånn konsekvens! Trodde selv jeg holdt på å tørne fullstendig en stund! Skumle greier altså :nailbiting:
Sniker her fra november2024. Jeg er bare 7+5 men har allerede slitt med oppkast og kvalme i to uker. Jeg har også disse bivirkningene av Afipran, det er skikkelig skummelt! Blir så urolig at jeg ikke får sove, kjemperastløs, angst, dårlige tanker. Gikk så langt at jeg ringte Ullevål for å høre om de hadde noen timer for abort nå i påsken, men de ba meg heller dra til legevakten.

Var på legevakten i går, men legen jeg møtte var veldig ung og satt og googlet foran meg. Hun ville jeg skulle fortsette på Afipran, men lavere dose. Så nå er jeg på volvat isteden og håper de kan gi meg noe annet…
 
Back
Topp