Symptomtråd

Jeg er fortsatt like sliten og utmattet. Har innsett at jeg må ha 2-3 timer søvn etter jobb, og så legge meg for kvelden i 22-tiden!

Har også litt vondt i hofter og korsrygg innimellom. Brystene dreper meg om natta!! Konstant tett i nesa og tendenser til bihulebetennelse :arghh:

Nederst i magen har jeg også vondt når jeg står/går. Det er merkelig syns jeg..

FULL av luft, så kjæresten får seg en god latter veldig ofte ;)

Den der blæra mi er så sjukt rar, jeg går ikke ofte på do, men derimot får jeg sinnsykt vondt i magen når det er lenge siden sist- f.eks. hver morgen!! Også tar det et århundre å få tømt den, som om passasjen er for trang.. bah!

Litt godt å ikke være alene.
Hurra for nysetisserypene 2018! :smiley-bounce015

Jeg skal absolutt vurdere å gjøre noe med det kirurgisk etter dette svangerskapet, forøvrig. Vurderte det før og, om enn problemet ikke da var som det er nå, men det blir neppe bedre etterpå. Litt glad jeg utsatte det i det lengste selv om jeg ikke visste jeg skulle gå gravid en gang til.

Godt at vi er flere, selv om det er utrolig kjipt å ha det sånn!
Jeg snakket med mamma om dette og hun fortalte at hun også har det sånn ennå. Det var verst etter fjerde fødselen sa hun og etter det har hun alltid hatt det sånn til tross for kniping. Hun skulle henvises videre til operasjon, men hørte aldri mer om det og så gikk det tydeligvis i glemmeboken hennes. Syns det er litt rart at jeg aldri har fått høre om det før. Så jeg er jo glad for at jeg fortalte det til henne da :rolleyes:

Godt at vi er flere, selv om det er utrolig kjipt å ha det sånn!
Jeg snakket med mamma om dette og hun fortalte at hun også har det sånn ennå. Det var verst etter fjerde fødselen sa hun og etter det har hun alltid hatt det sånn til tross for kniping. Hun skulle henvises videre til operasjon, men hørte aldri mer om det og så gikk det tydeligvis i glemmeboken hennes. Syns det er litt rart at jeg aldri har fått høre om det før. Så jeg er jo glad for at jeg fortalte det til henne da :rolleyes:

Veldig veldig vanlig. Jeg hadde forøvrig ikke tenkt på kirurgi selv før en venninne gjorde det. Da fikk jeg øynene opp. Tenker det blir bra når denne ungen er ute. Det er visst bare poliklinisk dagkirurgi også, så man er fort hjemme igjen. Venninnen min sier det er sååå verdt det.

Veldig veldig vanlig. Jeg hadde forøvrig ikke tenkt på kirurgi selv før en venninne gjorde det. Da fikk jeg øynene opp. Tenker det blir bra når denne ungen er ute. Det er visst bare poliklinisk dagkirurgi også, så man er fort hjemme igjen. Venninnen min sier det er sååå verdt det.

Ja, det er dagkirurgi. Ein ser ein liten strikk oppe i urinrøret, under blæra. Som ekstra hjelp til å motstå trykk. Hadde fordjupning i gyn., hadde masse av desse. Ein måtte kvittere med å ha tissa seg tom (dvs ikkje betydelig resturin i blæra) før ein fekk lov å reise heim. Stort sett var det ikkje eit problem.

Kan også anbefale tur til urologisk sjukepleiar (ofte tilknytta gyn.pol).

Melder seg inn i nysetisserklubben! Må virkelig bli flinkere på den knipinga, vil nødig ende opp som en 30 år gammel bleierumpe. :bag:

Ellers er det bekkenet som er verst her. Hodepinen er ikke så hyggelig hyggelig, siden Paracet ikke biter på. Ellers er resten "levelig", på en måte.. over en uke siden sist oppkast, for eksempel. Det blir bare litt mye de dagene alt kommer på en gang. :p

Ja, det er dagkirurgi. Ein ser ein liten strikk oppe i urinrøret, under blæra. Som ekstra hjelp til å motstå trykk. Hadde fordjupning i gyn., hadde masse av desse. Ein måtte kvittere med å ha tissa seg tom (dvs ikkje betydelig resturin i blæra) før ein fekk lov å reise heim. Stort sett var det ikkje eit problem.

Kan også anbefale tur til urologisk sjukepleiar (ofte tilknytta gyn.pol).

Takk for info, helt topp. Ble enda mindre skummelt nå, jeg har aldri spurt henne i detalj om hva de rent faktisk gjorde. Jeg har jo ikke peiling på ting innenfor de områdene jeg selv ikke har jobbet, hehe. Spør meg om dialyse og lunge/infeksjon, så kan jeg svare bedre. Alt annet enn det nødvendige stenger man fort ute gitt! :happy090

Takk for info, helt topp. Ble enda mindre skummelt nå, jeg har aldri spurt henne i detalj om hva de rent faktisk gjorde. Jeg har jo ikke peiling på ting innenfor de områdene jeg selv ikke har jobbet, hehe. Spør meg om dialyse og lunge/infeksjon, så kan jeg svare bedre. Alt annet enn det nødvendige stenger man fort ute gitt! :happy090

Blir fort sånn ja ;) Inngrepet heiter TVT, forresten. Om ein vil søke det opp.

Har begynt å våkne forferdelig tidlig, typ 05. Etter det blir det berre smådupping..til vanlig må eg opp 0615, så ikkje så gale då. Men fryktelig irriterande på fridagar :sour:

Har kanskje samanheng med at eg legg meg seinast kl.22 :rolleyes:

Våkner tidlig hver måren. Har vært plaget med kvalme som har vært bra nå i 3 uker.. Men plutselig kvalm igjen. Kasta opp pga brekninger første gang nå i uke 16.[emoji42]

38+2, to nye morsomme symptomer som har kommet siste uka:

1. Jeg er på do (nr to) flere ganger per dag. Og det ser ut som om jeg er nå halvt sau? :hilarious: Masse små sauelorter.

2. Jeg blir sulten to timer etter jeg har spist. Kommer til å bli trill rund! Nah, who am I kidding, allerede trill rund. :p

38+2, to nye morsomme symptomer som har kommet siste uka:

1. Jeg er på do (nr to) flere ganger per dag. Og det ser ut som om jeg er nå halvt sau? :hilarious: Masse små sauelorter.

2. Jeg blir sulten to timer etter jeg har spist. Kommer til å bli trill rund! Nah, who am I kidding, allerede trill rund. :p

Hahah jeg kan relatere til begge punkter. Maten blir tydeligvis fordøyd grundig og sakte, og for noen mengder?! Det skjønner jeg ikke

Hahah jeg kan relatere til begge punkter. Maten blir tydeligvis fordøyd grundig og sakte, og for noen mengder?! Det skjønner jeg ikke
Det henger kanskje sammen med at jeg må tisse idet jeg reiser meg fra do; det er ingen ledig oppbevaringsplass rett og slett!

Symptomer jeg vil savne:
  • Nydelig glatt hud
  • Manglende mens
Symptomer jeg ikke vil savne:
  • Trøtthet
  • Slapphet
  • Insomnia
  • Dårlig Elendig Helt rævva fysisk form
  • Sprengt mageskinn
  • Å føle seg veldig stor og tung
  • Å lukte rart
  • Hovent, tørt, sviende og/eller kløende underliv
  • Press på blære
  • Å måtte tisse hele tida! Jeg har vanligvis stålblære.
  • Brennende føtter
Symptomer jeg har sluppet:
  • Hodepine
  • Vann i kroppen
  • Luft
Kommer tilbake med mer.

Last edited:
Back
Topp